TeleDK, sløv E-mail til sms....
Fra : adsf

Dato : 26-04-01 14:23

Er der ikke ufatteligt lang ventetid på mail der sendes videre til
xxxxxxxx@sms.tdm.dk for tiden??? Der går halve og hele timer før de når frem
på mobilen - plejer de ikke at komme næsten med det samme?

/Jørgen Hansen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-04-01 15:24

"adsf" <asdf@adf.dk> wrote in message news:9c97ga$poe$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
frem
> på mobilen - plejer de ikke at komme næsten med det samme?

Det er lidt hvordan vinden den blæser.
Men jow i øjeblikket er StjæleDK noget langsomere end de plejer at være. Det
plejer at gå over efter et par timer med en travl sms gateway ;)

/Dennis

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 28-04-01 15:48

"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> wrote:

[TDM email->SMS]
> Det er lidt hvordan vinden den blæser.

Jeg mistænker den også for at være længere tid om, at ekspedere mails
fra mailservere, der sender mange emails til SMS, som fx Tele Danmarks,
World Onlines og diverse SMS->email-siders mailservere.

Kan det have noget på sig?

I øvrigt pønser jeg på at lade email videresende ved brug af
www.besked.dk, er der nogen, der har prøvet det? Jeg har en unix-shell
til rådighed.

Fra : Kasketkaj

Dato : 26-04-01 19:21

Det er meget værre hos Sonofon
Jeg får den ofte på mobilen et helt døgn efter.

Mvh Kasketkaj

Fra : Karsten Kristensen

Dato : 26-04-01 22:42

ja kone kan ihvertfilfæld ikke lig skrve en sms om man skal tag føde med
hjem til kaffe :...
KSK

Fra : jan steen sørensen

Dato : 27-04-01 06:35

adsf skrev i meddelelsen <9c97ga$poe$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
frem
>på mobilen - plejer de ikke at komme næsten med det samme?

Hej Folks

Jeg havde samme problem med min 6210 på et Telia abon.

Kunne rimeligt modtage visse SMS'er, men via e-mail kom der sjældent nogen
(og endelig meget forsinket!)

SMS fra mobilix til mit telia abon. kunne godt modtages, men fra telia til
telia var de meget forsinket.!....??
Så jeg ringede til Telia Kundeservice: de påstod at jeg skulle prøve at
slette de fleste af mine beskeder, både i "SENDT" og "IND"- bakken, jeg
tænkte: SIKKE NOGET SLUDDER!, men slettede de fleste beskeder. (Nokia'en
viste iøvrigt IKKE i display at den var "fyldt") - og vupti væltede
beskederne ind .!

Det har virket lige siden.! Ham jeg snakkede med kunne ikke give nogen
logisk forklaring - kun konstatere, og det var jo resultatet der tæller.
Kan det evt. tænkes at SMS og e-mail får forskellig prioritet når de skal
SENDES til min telefon fra operatørens server.?

Iøvrigt får jeg e-mail vidresendt (kun emne-linien) til min mobil, dette
virker nu igen uden forsinkelse, samt SMS via e-mail virker altid hurtigt
når de sendes på 28xxxxxx@gsm1800.telia.dk - Det benytter virksomheden meget
ud til os ansatte for hurtig info.
Men nu har jeg lært at slette de fleste beskeder igen..

Jan