getClass
Fra : Fihnn Holger

Dato : 12-12-00 13:31

følgende kode:
public int typeCount(Core core)
{
int value;
for (int i=0; i<ui.getMaxNodes(); i++)
{
if((network.getNode(i)).getCore() instanceof core.getClass())
{
value++;
}
}
return value;
}
laver en fejl:
')' expected
if((network.getNode(i)).getCore() instanceof core.getClass())

udfra det jeg har læst om getClass() burde det virke, men det holder
desværre ikke.
Hvad er problemet.

Mvh.
Fihnn

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 12-12-00 13:35

Du kunne bruge

instanceof Core

-dennis

Fra : Fihnn Holger

Dato : 12-12-00 14:01

> instanceof Core
problemet er at jeg gerne vil kunne give forskellige objekter som parameter.
Disse er alle af klasser der nedarver fra Core.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 12-12-00 14:18

Okay - sådan... Så giver du en parameter med af typen Class.

Du kan ikke checke på en variabel klasse. Det ville også være frygteligt
dyrt at implementere i VM'en.

Men du kan bruge reflection:

core.getClass().isAssignableFrom(network.getNode(i).getCore())

....noget i den stil.

-dennis