Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[mju:]400 - Uden blit = Uskarpe billeder
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 13-03-04 16:14

Hej...

Jeg har lige været ude og bruge som 3200 kr. på et Olympus [mju:] 400, og
det er da et DEJLIGT kamera, men jeg undre mig over hvorfor det tager
uskarpe billeder når jeg slår blitzen fra? Er der nogen som måske har en
forklaring, eller kan hjælpe mig?

På forhånd tak...

Mvh.

Mikkel Jørgensen

Fra : HCS [4000]

Dato : 13-03-04 16:32

Kan det være bevægelses uskarphed p.g.a. for lidt lys eller autofokus som
stiller forkert?

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : max

Dato : 13-03-04 16:36

"HCS [4000]"
> Kan det være bevægelses uskarphed p.g.a. for lidt lys eller autofokus som
> stiller forkert?
>
> Hilsen Hans

Det lyder det som - kan du vælge en højere iso (brugsanvisningen) -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-03-04 17:16

I EXIF informantionen i JPG billedet fra kameraet kan du se hvilken blænde
og tid billedet er taget med. Hvis tiden er lav, som f.eks. under 1/30
sekund, så er der stor chance for at ryster billedet. Ellers kan det være
autofokus, der ikke fungerer godt i lidt lys. Men sæt ISO værdien op, men
vær forberedt på støj på billedet.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 13-03-04 22:27

Jeg fandt ud af at det hjalp at sætte ISO værdien op

tak for hjælpen

/ mikkel

Fra : Niels Krogh

Dato : 15-03-04 08:22

Hej Mikkel,

Et kort spørgmål : hvor ændrer du ISO på dit mju400 ??

Mig bekendt er der kun Auto ISO på både mju 300 & 400.

Jeg har netop samme problem som du har (på et mju300)

/Niels K.