Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Langsom oprettelse på modellerne.dk
Fra : Henning Jensen

Dato : 13-03-04 14:28

Hej

Er det normalt at det tager over 4 dage at blive "godkendt" som ny
bruger på http://www.modellerne.dk/
??

Er dette en særlig eksklusiv sammenspist gruppe eller hvordan gør
man??

Selv 3 mails til webmaster er resultatløse - hører det ikke med til
alm. høflighed at man besvarer mails !!! ??

Er der nogen her, som kan oplyse om prisen for medlemskab af
modellerne som fritidsfotograf og ca. antal pigemodeller i omkring
trekantområdet (østjylland/vestfyn)?

Jeg er som fotograf oprette hos modeltypes.dk, hvor dette skete meget
hurtigt og uden problemer

Er der udvekslingsteder mellem fotografer og modeller som I kan
anbefale med min geografiske beliggenhed (pigemodeller i alle aldre
tak) ? Pris og link?

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: henj@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 13-03-04 14:44

Hej Henning.

Må erkende at det er mig som er synderen :)

Grundet sygdom siden sidste weekend har det desværre haltet lidt med at få
håndteret tilmeldingerne inde på Modellerne.dk

Du er nu blevet kørt igennem systemet og skulle gerne have modtaget en mail,
imodsat fald er du velkommen til at kontakte mig.

Fortsat god weekend.

Claus Smith

PS: Dette indlæg er også sendt til din private mail.

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 13-03-04 14:47

> Er det normalt at det tager over 4 dage at blive "godkendt" som ny
> bruger på http://www.modellerne.dk/
> ??

Nej absolut ikke, men desværre er dette sket grundet sygdom.

> Er dette en særlig eksklusiv sammenspist gruppe eller hvordan gør
> man??

Niksen det er tværtimod for alle med interesse for fotografering.

> Selv 3 mails til webmaster er resultatløse - hører det ikke med til
> alm. høflighed at man besvarer mails !!! ??

Enig, du burde have fået et svar allerede på den første mail og jeg vil
følge op på det skete og kontakte vores webmaster.

Claus Smith - Admin. på Modellerne.dk

Fra : den glade dreng

Dato : 13-03-04 16:40

> Jeg er som fotograf oprette hos modeltypes.dk, hvor dette skete meget
> hurtigt og uden problemer

Desværre endnu et sted der gerne vil ha hånden ned i lommerne på modellerne.

Lidt trist med sådanne steder!

Prøv i stedet www.supermodel.dk som er helt gratis for begge parter.

Mvh

Per

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 13-03-04 17:22

"den glade dreng" <per@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre endnu et sted der gerne vil ha hånden ned i lommerne på
modellerne.

Igen forkert, der er faktisk ikke ret mange af de modeller der er tilmeldt
der har betalt for at være der.
Du kan virkelig ikke lide den side der hvad...*S*
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : den glade dreng

Dato : 13-03-04 20:16

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der har betalt for at være der.
> Du kan virkelig ikke lide den side der hvad...*S*
nu var det den nye jeg snakkede om. Men jeg kan generelt ikke lide sider der
forlanger penge for at være der. Størstedelen af de sider er kun oprettet
for en ting, at score en masse penge fra naive pigebørn.

VH

Per

Fra : Tonny

Dato : 14-03-04 00:35

> Desværre endnu et sted der gerne vil ha hånden ned i lommerne på
> [...]
Du glemte at fortælle at www.supermodel.dk kræver at man er momsregisteret
som fotograf og derved udelukker amatørfotografer som ikke vil ofre penge på
et årsregnskab og udvidet selvangivelse blot for at kunne tilmelde sig *S*
Mvh Tonny

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-03-04 17:40

"Tonny" <noemail@noemail.dk> wrote in message

> [...]

> et årsregnskab og udvidet selvangivelse blot for at kunne tilmelde sig *S*

Sikke noget vrøvl. En momsregistrering er ganske gratis og der stilles ingen
krav til, at du skal bruge penge på et årsregnskab eller en udvidet
selvangivelse. Faktisk kan en momsregistrering være en god idé, selvom man
_intet_ omsætter. Det giver f.eks. mulighed for at handle i Metro, hos
Goecker osv.

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så ingen nye billeder)

Fra : Tonny

Dato : 14-03-04 22:13

> [...]
>
> www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet
> (Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så ingen nye billeder)

Lidt OT men
momsregistering er gratis ja, og overstiger din indkomst ikke over
50000kr/året er du ikke momspligtig forudsat du selvfølgelig ikke udskriver
fakturer med moms.(skat skal selvfølgelig betales)
Momsregistering uden omsætning kaldes uegentlig virksomhed (hobby- og
honorarvirksomhed) og Told & skat har virkelig problemer her *S* for hvis
det ikke er en virksomhed kræves der ikke regnskab mv men omvendt hvordan
skal man bevise at en hobbyvirksomhed skal betale moms og føre regnskab? Så
T&S vil gerne have sat styr på det, her kan læses mere om emmet:
http://www.skat.dk/publikationer/udgivelser/1967/1969/
Hvis man kan lade sig momsregistere uden omsætning, hvilket det jo tyder på,
hvad gør du så ved de indbetalingskort fra Told&skat? og hvad med de vare
man evt køber hos en grossist,dem får man jo til indkøbspriser som er
beregnet til videresalg, det jeg vil ind på er at risikere man ikke at T&S
lige pludselig kigger forbi?
Mvh Tonny

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-04 08:28

> Hvis man kan lade sig momsregistere uden omsætning, hvilket det jo tyder
på,
> hvad gør du så ved de indbetalingskort fra Told&skat?

Skriver et pænt 0 hver eneste gang.

> og hvad med de vare
> man evt køber hos en grossist,dem får man jo til indkøbspriser som er
> beregnet til videresalg, det jeg vil ind på er at risikere man ikke at T&S
> lige pludselig kigger forbi?

T&S har _intet_ med det at gøre. Så længe du ikke omsætter noget, og ikke
trækker moms fra nogen steder, blander T&S sig ikke i noget som helst.
Lovgivningen blander sig ikke i, at man som momsregistreret kan købe til
"indkøbspris" (ha!) i bl.a. Metro og lignende steder. Husk på, jeg betaler
min moms af de varekøb som alle andre, i dette land.

Jeg har været momsregistreret i mange, mange år; oprindeligt fordi jeg drev
selvstændig virksomhed. Jeg har bibeholdt min momsregistrering, udfylder
troligt mine nulangivelser hvert kvartal, og bliver ikke stillet til
regnskab for noget, da der ikke er noget at blive stillet til regnskab for.
Det er i mange sammenhænge en fordel at have et CVR-nummer ved hånden

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 15-03-04 13:11

> Skriver et pænt 0 hver eneste gang.

Hvis du fortsætter med at skrive 0, så vil du snart opleve at de henvender
sig til dig i forbindelse med ophævelse af dit momsnummer, da du jo ikke har
nogen omsætning som berettiger dette. Jeg har selv lige fået ophævet mit
eget momsnummer på denne måde, så derfor kender jeg deres håndtering af
dette.

Claus Smith

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-04 17:43

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" <pigefotografen@pigefotografen.dk> wrote
in message news:4055aafc$0$28865$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
> sig til dig i forbindelse med ophævelse af dit momsnummer, da du jo ikke

Jamen jeg venter spændt. Nu har jeg ventet i 10 år med nulangivelser, så jeg
tager vel ikke skade af at vente lidt længere

Fra : Tonny

Dato : 15-03-04 20:20

> [...]
>
> www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet
> (Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så ingen nye billeder)

Det vare nok ikke endnu 10 år *S*
Pga de nye faktura regler er de ved at rydde godt op i arkiverne
>citat fra T&S>
Med denne bekendtgørelse ændres kravene til momsfakturaer pr. 1. januar
2004. Ændringen sker som følge af ændrede EU-krav. EU-landenes fakturakrav
med hensyn til moms bliver hermed harmoniseret, idet fakturaerne herefter
skal følge visse minimums- og maksimumskrav. Herudover er der fastsat nye
regler om elektronisk fakturering, som nu bliver muligt ved
grænseoverskridende handel overalt inden for EU, hvilket ikke hidtil har
været muligt.

Du burde også have modtaget deres nyhedsbrev:

Nyhedsbrevet handler om de nye fakturaregler, der gælder fra 1. januar 2004.
Nyhedsbrevet sendes pr. post til momsregistrerede virksomheder den 29. - 30.
december 2003
Mvh Tonny

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-04 20:34

> Det vare nok ikke endnu 10 år *S*

Med al respekt: Jeg tror, du tager fejl. Såfremt T&S beslutter, at en
registreret virksomhed (f.eks. min) ikke er berettiget til længere at være
momsregistreret pga. manglende omsætning, så vil det tage ca. fem minutter
at udfylde en blanket på en "ny" virksomhed, som T&S _skal_ momsregistrere,
uden at det koster mig andet end de fem minutters arbejde, og så kører
rouletten igen Hvorfor skulle T&S bruge energi på at holde øje med, at
en given virksomhed har nogen omsætning, så længe angivelserne udfyldes
korrekt og indsendes?

Fra : Tonny

Dato : 15-03-04 22:34

> [...]
> rouletten igen Hvorfor skulle T&S bruge energi på at holde øje med, at
> en given virksomhed har nogen omsætning, så længe angivelserne udfyldes

Hej jens
Jeg håber da også jeg tager fejl, men med samkøring af cvr nr pr automatik
er det ikke noget problem at få systemet til at skrive nul kr cvr nr ud.
Uden du må hænge mig op på det kunne jeg forestille mig at det hænger sammen
med de nye EU regler hvor det måske skal hedde sig at kun
personer/virksomheder med en indkomst må være momsregisteret.
Om du evt kunne lade dig registere igen skal jeg ikke kunne sige, men jeg
mener at hvis man en gang har fået tildelt et cvr nr så får man det samme
cvr nr igen, tror det har noget med at prøve at undgå firmatømmere.
Det kunne være dejligt hvis T&S ville lave et specialt cvr nr for privat
personer/hobbyfolket, dette kunne så bruges som en slags cvr-id over for
momsregisteret krævendene forhandlere mv, for grunden til at nogle firmaer
kræver et cvr nr er af hensyn til deres regnskaber og forhandlere aftaler.
Mvh tonny