Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sandisk Ultra II CF
Fra : Bon

Dato : 13-03-04 09:42

Jeg overvejer at købe sådan et kort, men ville lige
høre om nogen har det og kan fortælle om det virkelig
er så hurtig som der siges. Jeg har ikke fundet nogle test
af det kort.
--
BA

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 13-03-04 10:10

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

Har ikke selv haft lyst til at læse det - men synes det ser seriøst ud.

Jan

Fra : Gert Medom

Dato : 13-03-04 10:54

Hej.

Jeg har selv sådan et kort og det er udmærket. Om det så er mærkbart
hurtigere er et åbent spørgsmål. Efter hvad jeg har læst rundt omkring, er
fordelen ved de hurtige kort først klar ved spejlrefleks og kameraer med høj
opløsning. Så spørgsmålet er om du har behov for det. Jeg har selv et 4 mg
kamera fra Canon.

Hilsen Gert

Fra : Bon

Dato : 13-03-04 13:09

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
høj
> opløsning. Så spørgsmålet er om du har behov for det. Jeg har selv et 4 mg

Jeg har nu været en del rundt på nettet, og må nok erkende at
der kan være stor forskel på de almindelige og uiltra II. Så jeg
snupper nok sådan et. For mit vedkommende er behovet stort da det
skal bruges på et 8Mpixel kamera.
--
BA

Fra : Deaster

Dato : 13-03-04 14:47

> [...]
> der kan være stor forskel på de almindelige og uiltra II. Så jeg
> snupper nok sådan et. For mit vedkommende er behovet stort da det

Mjaaa, jeg oplevede nu aldrig nogensinde hastigheds problemer med et alm.
Sandisk kort i mit 10D.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Jens Andersen

Dato : 13-03-04 15:12

Hej Deaster
Jeg bliver lidt i tvivl om, hvad vi egentligt mener når vi snakker
hastighed omkring flash-ram kort. Tvivlen bliver ikke mindre når du snakker
om aldrig har hastighedsproblemer i forbindelse med dit Canon 10D. Mig
bekendt er det kamera der bliver meget glad for et hurtigt kort?
Hastighed er en relativ ting så , hvis det ikke gør noget det tager en "halv
dag" at lagre et billede, ja så er det lige meget hvad man vælger af kort.
Men forklar mig, da jeg tror der er noget jeg muligvis ikke helt har
forstået, hvad forstår du med hastighed i.f.m. ram-kort.

Hilsen
Jens

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 13-03-04 14:27

Hvis man nu bruger f.eks. C mode på sit kamera, så har jeg glæde af en
buffer på 21 skud i mit Nikon D1 og bruger et standard Sandisk 512 mb kort,
men jeg ved ikke hvordan det er i en Canon 10D

Claus Smith

Fra : Esben Witzel

Dato : 13-03-04 17:40

Hej

Dette kort er af de ca 5 forskelige nyere CF kort jeg har haft fingrene i
klart det hurtigste, men det lever på ingen måder op til de 10/9 Mb/sek som
de skriver, men det er langt det hurtigste, relt set betyder de kun noget
når man tømmer kortet da hastigheden på Kameraet interface sætter
begrænsningen på kortet her !

Lidt tal på tingene:
Jeg har leget med en test fil på 50.000.000 Bytes det tager på et:

128Mb F1 kort til PQI (PQI hurtigste kort ifølge dem selv) ca. 72sek. at
skrive filen og 20sek. at læse samme fil
256Mb Ultra II kortt ca. 29sek. at skrive filen og ca 19sek. om at læse
filen igen
512Mb Ultra II Kort ca. 28sek. at skrive filen og ca 19sek. om at læse filen
igen

50.000.000 bytes 47,683716Mb, det giver en skrivehastighed på
1,7Mb/sek(28sek) og læsninghastighed på 2,51Mb kontinuerligt, lyder ikke af
meget men det er godt i forhold til alt muligt andet.

/Esben