Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste program til web galleri
Fra : Lars Koch

Dato : 12-03-04 18:42

Jeg undskylder, da dette spørgsmål er blevet stillet 1000vis af gange, men
jeg har ikke kunnet finde noget i de sidste 300 posts (da jeg ikke har været
i grupper i længere tid....

Jeg har en side, der skal opdateres hver uge med masser af billeder...
Hvilket program kan jeg bruge til at lave nogle fine thumbs, samt klare hele
html delen samtidig, så jeg bare skal uploade det :)

Jeg har hørt at photoshop har en autogenerate funktion, men at man ikke kan
lave så mange ændringer i "grundskabelonen". Jeg ville gerne have hvis jeg
kunne vælge selve side layoutet omkring thumbs'ne...

Nogen der har nogle idéer... ?

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 19:10

"Lars Koch" <lkh79REMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg undskylder, da dette spørgsmål er blevet stillet 1000vis af gange, men
> jeg har ikke kunnet finde noget i de sidste 300 posts

Prøv at hoppe ca 35 tilbage
Fotoprogram til ens Website 09-03-2004
her er der et par links

Mvh Knud

Fra : Ole C

Dato : 12-03-04 19:12

http://coppermine.sourceforge.net

http://photography-on-the.net/ee/

http://gallery.menalto.com/modules.php?op=modload&name=News&file=index

De kræver MySql og php på din server, men install notes er ret nemme at
forstå og derefter sætte det op.

Mvh Ole C.
www.condrup.dk

Fra : Erik Aalund

Dato : 13-03-04 08:35

"Ole C" <contact@REMOVETHIScondrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://gallery.menalto.com/modules.php?op=modload&name=News&file=index
>
> De kræver MySql og php på din server, men install notes er ret nemme at

Kan dette forklares lidt nærmere?
Vh
Erik

Fra : Tommy Jensen

Dato : 13-03-04 09:08

On Sat, 13 Mar 2004 08:34:51 +0100, "Erik Aalund"
<aalund@FJERNesenet.dk> wrote:

>"Ole C" <contact@REMOVETHIScondrup.dk> skrev i en meddelelse

>Kan dette forklares lidt nærmere?

MySQL er en database.

PHP er et script sprog.

Begge dele skal være installeret på den server hvor din hjemmeside
findes.

Dokumentationen til alle gallerier er ok og nemme at følge (på
engelsk) så det er ikke svært at få de forskellige gallerier op at
køre.

Hvis MySQL og PHP er installeret på serveren og du kender
informationen om databasenavn, userid og password så tager det f.eks.
mindre end 5 minutter at sætte Coppermine op.

MVH Tommy

Fra : Erik Aalund

Dato : 13-03-04 10:21

> Hvis MySQL og PHP er installeret på serveren og du kender
> informationen om databasenavn, userid og password så tager det f.eks.
> mindre end 5 minutter at sætte Coppermine op.
>

> MVH Tommy

- og hvordan finder man ud af om det er installeret på ens serverplads?

Fra : Tommy Jensen

Dato : 13-03-04 11:09

On Sat, 13 Mar 2004 10:21:05 +0100, "Erik Aalund"

>- og hvordan finder man ud af om det er installeret på ens serverplads?

Kigger hos den udbyder hvor man har sin hjemmeside, eller kontaker dem
per telefon eller email de skulle gerne kunne fortælle dig det.

Mht php kan du hurtigt teste om det understøttes, upload følgende og
gem det som test.php

<?
phpinfo();
?>

Hvis du får en side med informationer om PHP så har du PHP, hvis du
får en download box så er php ikke understøttet.

MVH Tommy

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 12-03-04 19:44

http://www.fotoportal.dk/artikler/fotoalbums.aspx
Det er nogle af de links jeg samlede i gruppen en gang.

Jan

Fra : Lars Koch

Dato : 12-03-04 19:58

takker ....

Fra : Mikkel U.

Dato : 12-03-04 19:56

Lars Koch wrote:

Hej Lars.

> Jeg har en side, der skal opdateres hver uge med masser af billeder...
> Hvilket program kan jeg bruge til at lave nogle fine thumbs, samt klare hele
> html delen samtidig, så jeg bare skal uploade det :)

Tag eventuelt et kig på Jalbum [1] eller Thumber [2]

> Jeg har hørt at photoshop har en autogenerate funktion, men at man ikke kan
> lave så mange ændringer i "grundskabelonen". Jeg ville gerne have hvis jeg
> kunne vælge selve side layoutet omkring thumbs'ne...

Personligt savner jeg Exif data i det Photoshop kan levere.

> Nogen der har nogle idéer... ?
>

> Lars

[1] Jalbum ; http://www.datadosen.se/jalbum
[2] Thumber; http://www.tawbaware.com/thumber.htm

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Mic Holm

Dato : 12-03-04 23:22

Kig på mit site, www.gizwiz.dk - det er lavet med Gallery, som er relativt
let at installere, og ikke kræver SQL.

http://www.gizwiz.dk/Coppermine/ er der en anden version, som er lavet
med Coppermine, som kræver MySql, og er lidt mere omstændigt at sætte op.
Jeg valgte det fra, fordi det også er sværere at uploade billeder.

--Michael

Fra : Tommy Jensen

Dato : 13-03-04 08:03

On Fri, 12 Mar 2004 23:21:31 +0100, "Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden
- erne> wrote:

>på http://www.gizwiz.dk/Coppermine/ er der en anden version, som er lavet
>med Coppermine, som kræver MySql, og er lidt mere omstændigt at sætte op.
>Jeg valgte det fra, fordi det også er sværere at uploade billeder.

Det kan du ikke mene

Upload billederne til en folder på serveren, click på batch upload,
vælg fra listen med thumbs hvilke der skal importeres og click på
submit. Er det svært ?

MVH Tommy

Fra : Mic Holm

Dato : 14-03-04 00:39

Ja, hvis man som i mit tilfælde har en konto til 2-3 venner på arbejde,
svigerfar og konen - så er det du her nævner ikke så ligetil som Gallery
Remote.

--M

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-04 11:05

On Fri, 12 Mar 2004 18:42:07 +0100, "Lars Koch"
<lkh79REMOVE@hotmail.com> wrote:

>Nogen der har nogle idéer... ?

Prøv mit fotoalbum som kører helt automatisk.
Du kan se mere her: http://www.brinch.it/webgal.asp

Bemærk at det kræver at du kan køre ASP på din server/webhotel.

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it - Life of Brian
Hent Webgallery V3 her.