Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilke Flashram kort ?
Fra : Renhof

Dato : 12-03-04 11:25

Hejsa.
Jeg har købt et nyt Digicam som både kan tage: SD og MMC kort.

Da jeg skal have købt et extra kort til den, er jeg kommet i tvivl om hvilke
en af de 2 typer jeg skal købe ??!!!

Kan en fortælle mig hvilke et, af de 2 typer jeg skal købe, og evt. hvorfor
?!

--
Renhof
7500

Fra : Jens Christensen

Dato : 12-03-04 14:08

"Renhof" <rene@renhof.dk> wrote in message
> [...]
hvilke
> en af de 2 typer jeg skal købe ??!!!
>
> Kan en fortælle mig hvilke et, af de 2 typer jeg skal købe, og evt.

SD kort er hurtigst. Derfor ville jeg vælge det!

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Freddy Nielsen

Dato : 12-03-04 14:13

Jeg mener at have læst, at SD er hurtigere til opdatering end MMC, men SD er
også lidt dyrere, jeg bruger selv SD-kort

Freddy

Fra : Gert Medom

Dato : 15-03-04 10:59

Hej.

Jeg ville selv i den situation købe SD fremfor MMC. Grunden er at hvis jeg
senere vil have et nyt kamera, vil jeg gerne kunne genbruge de kort, jeg har
investeret i tidligere. SD er en type der vinder frem og produceres af mange
firmaer, så der er konkurrence. MMC bruges en del i mobil telefoner, men jeg
ser ikke mange kameraer, hvor det direkte nævnes at de understøtter MMC.
Derfor mener jeg at SD er mere fremtidssikret end MMC. Jeg tror så også at
du kan få større kapaciteter indenfor SD. Du kan evt prøve at se priser og
kapaciteter på www.edbpriser.dk

Hilsen Gert

Fra : Kim Skovsby

Dato : 26-05-04 09:25

Hej

MMC kortet er enlig på vej ud af marked, dog ikke officielt. Grunden til at
MMC kortet stadig er at finde er, at Bla. Nokia ikke vil gå over på SD
kortet selv om det ikke har samme kapacitet, fordi det er bygget på en binær
teknologi. Men drift sikkerheden er heller ikke så god samt hastigheden.

Når du køber et SD kort eller et CF kort, Så køb et prof Eks. Sandisk Ultra
II kort, for de bruger 33% mindre strøm, er hurtigere også er der
livstidsgaranti på dem. Så jo.. de koster lidt mere, men det er hurtigt
tjent ind, specielt fordi de også er stækker, driftsikre.

Mvh.

Kim Skovsby

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 26-05-04 10:37

> [...]
> livstidsgaranti på dem. Så jo.. de koster lidt mere, men det er hurtigt
> tjent ind, specielt fordi de også er stækker, driftsikre.

Livstids garanti???
Jeg har et CF Sandisk Ultra II og der er 10 år på det....
Hvor har du det der livstid fra???

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-05-04 18:25

"jabbe(4k)"
> Ultra
>
> Livstids garanti???
> Jeg har et CF Sandisk Ultra II og der er 10 år på det....
> [...]

Hehe, livstids garanti på computer teknologi - - -
Kim, hold det salgs gas til din lille butik.. -max-