Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta Dimage A2
Fra : Buster

Dato : 11-03-04 20:53

Til Jan Emil Christiansen og andre der har købt dette kamera.
Kan I ikke give en kort anmeldelsel, der findes ikke nogen læsbare
anmeldelser af dette kamera på nettet endnu, men flere andre 8 megapixel
kamera har fået på puklen for "støj". Dimage A1 har også fået nogle ridser i
lakken, derfor efterlyser jeg erfaringer fra folk der har anskaffet
kameraet.

Hilsen

Ole

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 11-03-04 23:36

>Ole

Den opfylder mine behov og løser de par problemer jeg havde med 7i. 7i'eren
skulle til rep, da jeg har kørt den helt død. Havde nogle fotoaftaler som
jeg helst ikke ville aflyse og så måtte jeg jo til lommerne.
Vil ikke kaste mig ud i en anmeldelse, da jeg ikke har erfaring nok til det.
Der er da noget støj under dårlige lysforhold, men er der ikke altid det.

Grunden til jeg ikke købte 300d eller 10d er udelukkende jeg havde 7i før og
den har givet mig mange dejlige oplevelser. Jeg har nok valgt med "hjertet"
og ikke med hjernen. Men pt har jeg absolut intet at klage over.

Skulle du bo i nærheden af Søborg eller København må du da gerne prøve den 1
times tid.

Jan

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 12-03-04 23:44

http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1024

Så denne i tråden
http://photohobby.net/webboard/show.php?Category=alldata&No=537
Aner ikke hvilket sprog som er blandet ind i det - men det engelske er da
til at forstå.

Jan

Fra : Buster

Dato : 13-03-04 20:37

> Hej Jan
Tak for tilbuddet om at låne din A2, jeg bor imidlertid på Fyn så det bliver
nok lidt for omstændig. Jeg er nok blevet "forelsket" i den A2 selvom der
ikke er så meget "status" i sådan en som en Nikon eller Canon. Det der
bekymre mig lidt er at nogle anmeldelser beskylder A1 for at have sløret og
uskarpe billeder, det kan jeg ikke helt forstå med den L linse.
Hilsen Ole

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 13-03-04 22:19

Jeg skal i fotostudie i morgen - smider da gerne et par pics til dig.
Hvordan skal man tage dem for at du kan se det du ønsker?
Plejer at bruge iso 100, blænde 8, lukke 1/250 - og ca 4 mega pixels i jpg.
Kan det bruges eller skal jeg lave et special testskud?

Jan

Fra : Buster

Dato : 15-03-04 20:25

Hej Jan
Det vil være mægtigt, lav de pletskud du mener beskriver kameraet bedst. Som
der også er diskuteret i andre strenge, så er det især objektivets skarphed
der har bekymret mig. Støj kan man jo dels fravælge ved at anvende en lav
Iso, endelig er der jo programmer der kan fjerne det nogenlunde.
Smid det gerne i mailen på busterlarsen@ofir.dk.
På forhånd tak
Ole