Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
lysopsætning m.m.
Fra : fam. Ager

Dato : 11-03-04 18:51

hej ng!!

Er der nogen der kender et godt sted på nettet at læse om lysopsætning m.m
vedr. portræt foto...
Det skal lige siges at jeg intet kender til tekniken, ikke andet jeg har
taget mange foto med vores 300D.Nu vil vi gerne gå et skridt videre og lære
omlysopsætningen og hvad der ellers hører til...

på forhånd tak

torben ager.

---
T-man

Fra : Mic Holm

Dato : 11-03-04 19:21

Der er en fastastisk artikel her:

http://www.foto-basen.dk/default.asp?page=49&mode=showarticle&id=16

Men du skal være medlem. Det tager 2 min. at blive medlem, og er gratis.

--Michael

Fra : ab

Dato : 11-03-04 19:38

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
> Der er en fastastisk artikel her:
>
> http://www.foto-basen.dk/default.asp?page=49&mode=showarticle&id=16
>
> Men du skal være medlem. Det tager 2 min. at blive medlem, og er gratis.

En mere end mærkelig side - ingen vil åbenbart lægge navn til noget som
helst. Og så ønsker man at "brugerne" skal identificere sig - nej tak.

ab

Fra : Frederik Thorup

Dato : 11-03-04 20:41

ab wrote:
> [...]
>>

> En mere end mærkelig side - ingen vil åbenbart lægge navn til noget
> som helst. Og så ønsker man at "brugerne" skal identificere sig -

Kort om "basen"
Foto-basen er en hjemmeside, drevet af Thomas Christensen. Han betaler alt
af egen lomme og vil gøre alt for, at siden er så brugervenlig som mulig.
Hensigten med Foto-basen er at skabe et rum, hvor amatørfotografer, så vel
som professionelle fotografer, kan boltre sig og give hinanden kritik på
deres billeder. Resultatet skulle gerne være bedre fotografer

Citat fra siden.

Frederik

Fra : ab

Dato : 11-03-04 20:55

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som professionelle fotografer, kan boltre sig og give hinanden kritik på
> deres billeder. Resultatet skulle gerne være bedre fotografer

Ok - men synes du ikke, at det var på sin plads at skrive ovennævnte på
forsiden ?

ab

Fra : fam. Ager

Dato : 11-03-04 22:06

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
> Der er en fastastisk artikel her:
>
> http://www.foto-basen.dk/default.asp?page=49&mode=showarticle&id=16

hej

tak for linket, fint det gav lidt viden om det med lys..vil prøve og se om
det kan lykkes....

torben

---
T-man

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-03-04 20:58

"fam. Ager" wrote:

> [...]
> taget mange foto med vores 300D.Nu vil vi gerne gå et skridt videre og lære
> omlysopsætningen og hvad der ellers hører til...

Når du fotograferer digitalt, så koster det jo intet at prøve
sig frem, og den tid du bruger på at øve dig, er jo godt givet
ud, du får fotograferet en masse og du bliver dygtigere, og
den viden man får gennem erfaringer, er som regel mere brugbar
end teoretisk viden fra bøger.

Hvis du ikke kender nogen, der har tid og tålmodighed, og vil
lægge ansigt til dine øvelser, så kan du købe et modelhoved
som bruges i butikkernes udstillingsvinduer, du kan også nøjes
med et billigt af gips eller styropor, det giver god øvelse, at
skabe stoflighed og karrakter i glat hvidt gipshoved.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex W

Dato : 12-03-04 18:09

> [...]

http://www.elinchrom.com/

Prøv at kigge på guides .. det er ikke helt tosset.

Med venlig hilsen
Alex W