Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot Pro 1
Fra : Kaj Dahl

Dato : 10-03-04 19:20

Jeg har tænkt mig at købe Canons nye Powershot Pro 1. Kameraet skal bruges
til fotografering af sommerfugle og planter.

Jeg har med interesse læst denne anmeldelse
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_pro1-review/index.shtml
Her bliver det nævnt at der er let støj på billederne!

Til jer der allerede har købt kameraet. Hvad er jeres vurdering af kameraet?

Venlig hilsen
Kaj Dahl
http://sommerfuglehave.homepage.dk
http://www.natur-galleri.private.dk

Fra : Bon

Dato : 10-03-04 19:44

"Kaj Dahl" <kaj-dahl@private.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Her bliver det nævnt at der er let støj på billederne!
>
> Til jer der allerede har købt kameraet. Hvad er jeres vurdering af

Jeg har bestilt det, men får det først i næste uge. Du kan læse et review
her
samt se billeder fra kameraet i sammeligning med andre 8Mpixels kameraer.
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/pro1.html
--
BA

Fra : Dag Stinus

Dato : 11-03-04 06:32

"Kaj Dahl" <kaj-dahl@private.dk> wrote in message
> Jeg har tænkt mig at købe Canons nye Powershot Pro 1. Kameraet skal >
bruges til fotografering af sommerfugle og planter.

Hvor er det billigste sted at købe det (inkl. dansk brugsanvisning)? Det ser
jo ret tiltalende ud må man sige!

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Niels Thomsen

Dato : 11-03-04 16:18

"Dag Stinus" <dag@REMOVEstinus.dk> wrote in

> Hvor er det billigste sted at købe det (inkl. dansk brugsanvisning)? Det
> ser jo ret tiltalende ud må man sige!
>
> Venlig hilsen
> Dag Stinus

Jeg betalte 8995 kr. for mit Pro1 i Photocare i Sønderborg.
Det er et par hundrede kroner mere end i de billigste Webshops, men så fik
jeg kompetent betjening (jeg blev bl.a anbefalet et andet kamera), og har
nu lokal service og vejledning.

Det er ikke meget jeg kan sige om kameraet. Jeg har kun haft det i to dage,
og det er kun blevet til ca. 25 billeder. Arbejde tar' for meget af min
fritid :)
Men jeg kunne tænke mig AF hjælpelys, den har lidt svært ved at fokusere i
svag belysning.
Jeg har ikke lagt mærke til til støj, men jeg har endnu kun brugt 50 og 100
ISO, så det siger jo ingenting.
Pro1 er meget kompakt, og det er lykkedes for mig at sætte en finger op
foran blitzen. Men det er nok kun en vanesag, at få flyttet hænderne.
Det virker meget solidt (tungt), og låger og klaper virker mere stabile end
mit gamle G3

Jeg vil stoppe her, for jeg vil ud og knipse et par skud inden det bliver
mørkt.

Hilsen Niels

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 11-03-04 17:10

"Niels Thomsen" <nielsREMOVE@thomsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg kunne tænke mig AF hjælpelys, den har lidt svært ved at fokusere i
> svag belysning.

Hej

Jeg har erfaring med (Canon G2), at når der er så mørkt at AF ikke kan
fungere mere, så vil et billede også blive kontrastløst og uden brillians.
Og så skal der jo alligevel en flash på kameraet, og de er jo udstyret med
hjælpelys.

--
Venlig hilsen / Best regards