Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Manual til Vivitar 285
Fra : Kenneth

Dato : 09-03-04 22:15

Er der nogen der kan hjælpe med en manual til denne blitz?
Mvh
Kenneth

Fra : Peter Schroeder

Dato : 10-03-04 15:11

"Kenneth" skrev...
Er der nogen der kan hjælpe med en manual til denne blitz?

Tilsyneladende ikke. Hvad vil du vide
om den?
Det er en nogenlunde standard ledetal 28 blitz med
4 områder og thyristor-styring. Er der noget
du ikke forstår rent betjeningsmæssigt?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Kenneth

Dato : 10-03-04 19:17

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse news:404f21f5$0$755$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
.. Er der noget
> du ikke forstår rent betjeningsmæssigt?

Foran på blitzen er en vælger med 4 farver, og et M og fra 1/ til 1/16. Hvad betyder de fire farver? De andre giver selvfølgelig sig selv.
Mvh
Kenneth

Fra : Waal

Dato : 10-03-04 22:23

"Kenneth" <mainecoonfjern@mail1.stofanet.dkfjern> skrev i en meddelelse

> [...]

Foran på blitzen er en vælger med 4 farver, og et M og fra 1/ til 1/16. Hvad
betyder de fire farver? De andre giver selvfølgelig sig selv.

Hvis den iøvrigt svarer til Vivtar 283 så er der også et
indstillingshjul/skive hvor du indstiller filmfølsomhed. Angiver også
afstandsområdet for indstillingerne
De 4 farver korresponderer med den blændeværdi du indstiller på kameraet.
De 4 farver er de 4 arbejdsområder blitzen er forsynet med
M=manuel (automatik slået fra)
Indstillingerne 1 til 1/16 er også uden automatik men variabel lysstyrke
(ledetal/brændtid)
Sidstnævnte indstilling findes ikke på Vivitar 283 (ledetal 36/100ISO)

Michael

Fra : Kenneth

Dato : 10-03-04 22:55

"Waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:404f86ac$0$29319$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> (ledetal/brændtid)
> Sidstnævnte indstilling findes ikke på Vivitar 283 (ledetal 36/100ISO)

Hej Michael
Det var egentlig kun farverne jeg var i tvivl om. Og dajeg skal bruge den i manuel, til mit nye brugtkøb, Canon pro 70, så er de jo ligegyldige
Mange tak for din hjælp, nu klarer jeg mig uden manualen.
Mvh
Kenneth