Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A60/70 vs. HP 850
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 09-03-04 17:55

Hej

Jeg faldt lige over Bilka's tilbud på HP 850, og umiddelbart ser det jo godt
ud, rent specifikationsmæssigt.

Jeg har tidligere haft lejlighed til at lege med Canon's A60 og A70 og et af
dem vil umiddelbart være mit førstevalg, for de oser jo af kvalitet. HP's
kamera giver dog lidt flere mpix og mere optisk zoom, samtidig med at det,
ifølge specifikationerne, har nogenlunde optik.

Er der nogen der har erfaringer med HP's kamera, evt. sammenholdt med
Canon's?

Kim

Fra : Brian Lund

Dato : 09-03-04 18:17

> [...]
> ifølge specifikationerne, har nogenlunde optik.
>
> Er der nogen der har erfaringer med HP's kamera, evt. sammenholdt med

Min far har lige købt HP 850, det fåes vist iøvrigt til samme pris i A-Z(?).
Han havde iøvrig også kig på et Fuji finepix S5000 (navn korrekt?), jeg
kiggede lidt på specs, jeg anbefalede ham at købe Fuji'en fremfor HPen, godt
nok er HP 850 4 MPix fremfor Fujis 3 Mpix, men der er mange flere
indstillingsmuligheder...

Jeg kan lægge nogen billeder op, skal bare lige ha fundet noget web-plads...

Der er ikke mange indstillingsmuligheder på kameraet, jeg synes der er meget
støj på billeder når de er taget i dunkle omgivelser, nogen gange også
selvom det er lidt lysere end dunkelt (uden blitz altså) ;)

Jeg har haft et problem med autofocus i makro, men kun ved et enkelt
billede, ud af de ialt 10-20 stykker jeg har taget i makro... Den havde
svært ved at fokusere på sådan en pollen-ting du ved, lissom dem der gror på
birketræer...
Baggrunden var også lidt samme farve, kameraet ville slet ikke fokusere, så
jeg tog min hånd hen til og fokuserede på den, fjernede hånden og tog så
billedet... Alligevel blev billedet ikke helt godt...

Batteri og lagerkort lågerne virker lidt billige, når de er lukkede tror jeg
ikke du kan få et problem, men "hænglserne" er lavet af noget tyndt plastic
så hvis man er lidt klumret når man roder rundt med kort/batterier tror jeg
godt man kan komme til at skade dem...

Kameraet er iøvrigt lavet af plastic, det er rimeligt stort, men holder til
en evt. trefod er lavet af metal.

Nu har jeg ikke prøvet A60/70 endnu, men jeg har da faktisk selv tænkt mig
at købe et A60 når jeg har råd :)

Brian