Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta Z1 eller Olympus C-750
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 08-03-04 18:28

Jeg er virkeligt, virkeligt meget i tvivl om hvilket af ovenstående kameraer
jeg skal købe.

Der er en alt i alt prisforskel på lidt over DKK 800,- inkl. batterier,
taske og 128Mb kort.
Er de 4 MPixel, og de (muligvis) lidt bedre billeder Olympus'en kan tage,
det værd?
Forskellene som jeg kan se det er;

Pro Minolta ift. Olympus:
- ca. DKK 800,- billigere
- hurtigt klar til at tage billeder og hurtigere zoom-reaktion
- bedre LCD-skærm

Pro Olympus ift. Minolta:
- 4 MPixels mod 3,2 MPixels
- generelt lidt bedre billeder (?????)
- mere holdbart kamerahus
- længere holdbarhed rent brugsværdi-mæssigt (?)
- flere manuelle indstillingsmuligheder (til når/hvis man begynder at lege
med den slags

Iflg. en sælger i Merlin Foto er Olympus' zoom også lidt mere stabilt når
man kommer helt ud, da linsen skulle sidde i en form for
"stabiliserings-gummi" - altså lettere at tage ordentlige billeder også med
høj zoom.

Jeg er virkeligt i tvivl her, please hjælp mig
Evt. gerne hvis I har nogle flere/andre pro det ene kamera contra det andet.

Mvh. Jan

Fra : -Thomas H.-

Dato : 09-03-04 00:15

"Jan Allan Andersen" <akkernospam@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er virkeligt i tvivl her, please hjælp mig
> Evt. gerne hvis I har nogle flere/andre pro det ene kamera contra det

Inden du køber noget, så syntes jeg du skal læse lidt på den side her..

Det er ikke min side, men en navnebror

link: http://www.thhe.dk/Olympus.htm

Jeg sidder desværre med håret i postkassen og jeg syntes det må være på
sin plads, at advare andre om at købe dette kamera.

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 09-03-04 00:45

Den Tuesday 09 March 2004 00:15 skrev -Thomas H.- i
<404cfe6d$0$55932$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

> Inden du køber noget, så syntes jeg du skal læse lidt på den side her..

Jamen, har da set den side, men har lidt et problem med den - Ikke at jeg
ikke tror personen har haft de beskrevne problemer, det kan personen jo
godt have.
Men derfra og til at oprette en hjemmeside synes jeg alligevel der er et
stykke vej - Også selvom der kun er tale om en underside til en
eksisterende hjemmeside.
Når så personen samtidigt går ind på EDBPriser.dk og giver karakter 3 gange,
vel alene for at få den samlede karakter ned, så begynder jeg at opfatte
personen som useriøs.
Og så lige bemærkningen "..... mistet lysten til at fotografere .....".
Undskyld, men så synes jeg det er bare en smule for langt ude, helt ærligt.

Og når man så ellers kun ser temmeligt positive ting omkring kameraet, såvel
fra anmelder- som brugerside, så synes jeg altså det er meget svært at
overse.

Mvh. Jan

Fra : -Thomas H.-

Dato : 09-03-04 07:42

> [...]
såvel
> fra anmelder- som brugerside, så synes jeg altså det er meget svært at

Det er også helt op til dig selv, men som jeg skrev så har jeg selv de
problemer med kameraet. Så uanset om personen virker useriøs eller ej, så
har kameraet de fejl der snakkes om.

MVH
Thomas H.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 09-03-04 09:02

Den Tuesday 09 March 2004 07:42 skrev -Thomas H.- i
<404d6745$0$55921$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

> Det er også helt op til dig selv, men som jeg skrev så har jeg selv de
> problemer med kameraet. Så uanset om personen virker useriøs eller ej, så
> har kameraet de fejl der snakkes om.

Du og nogle (få?) andre har oplevet at kameraet har de fejl, men undskyld
mig en gang, når faktisk alle anmeldelser er langt overvejende positive, og
når stort set alle forbruger-meldinger også er positive, så er det altså
temmeligt svært at tro, at. f.eks. din oplevelse skulle være den
endegyldige sandhed om kameraet - Det er selvfølgelig med i mine
overvejelser, at der er nogen der har oplevet kameraet på den måde, men det
er så også det.

Mvh. Jan

Fra : -Thomas H.-

Dato : 09-03-04 09:43

> [...]

> endegyldige sandhed om kameraet - Det er selvfølgelig med i mine
> overvejelser, at der er nogen der har oplevet kameraet på den måde, men

Måske, men er der er vel forskel på en forbrugertest hvor kameraet testes i
1 måske 2 uger, og så til os der måske har tager 3000 - 4000 billeder med
det, og gang på gang har oplevet at det ikke kan stille skarpt..

Jeg er også lige glad, jeg ville bare advare dig. Før eller siden vil du
også opdage fejlen, hvis du køber kameraet.

MVH
Thomas H.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-03-04 17:40

> [...]
såvel
> fra anmelder- som brugerside, så synes jeg altså det er meget svært at

Jamen køb du bare du, så kan du sende mig en mail, som mange andre har
gjort, og fortælle at du oplever præcis det samme efter at have brugt det et
par måneder.
Mht. edbpriser.dk , så ligger samme kamera 3-4 gange efter hinanden, ved
ikke hvorfor, derfor skrev jeg min tekst på hver af de 4 sider, men på et
tidspunkt lagde de nogle af dem sammen, og min tekst stod flere gange -
can't help it !

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : jens jørgensen

Dato : 09-03-04 01:39

> [...]
>
> Jeg er virkeligt i tvivl her, please hjælp mig
> Evt. gerne hvis I har nogle flere/andre pro det ene kamera contra det

Nu er der jo en markant forskel på de to kameraer og det er at Z1 er et slr
hvorimod at c-750 har en LCD søger.
har du iørigt tjekket prisen på Z1 ved bingo foto de havde det til 2500 i
januar.
Nu er merlin jo nok ikke det rette sted at gå hen hvis du vil have seriøs
rådgivning ifbm kamerakøb, jeg tror at de anbefaler det de tjener mest på.
MVH
Jens

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 09-03-04 06:32

Den Tuesday 09 March 2004 01:38 skrev jens jørgensen i
<c2j3m0$k60$1@sunsite.dk> bl.a.:

> Nu er der jo en markant forskel på de to kameraer og det er at Z1 er et
> slr hvorimod at c-750 har en LCD søger.

Og hvad betyder det så helt konkret?

> har du iørigt tjekket prisen på Z1 ved bingo foto de havde det til 2500 i
> januar.

Ikke mere, i hvert fald ikke i Bingo i Hundige, her koster det DKK 3.300
Og hvis jeg ikke husker helt galt, så vil Bingo i Fields have det som
åbningstilbud til DKK 2.700

> Nu er merlin jo nok ikke det rette sted at gå hen hvis du vil have seriøs
> rådgivning ifbm kamerakøb, jeg tror at de anbefaler det de tjener mest på.

Hæ, skulle ikke undre mig - Men alligevel, nu var det ikke i en almindelig
Merlin forretning, men den i Hundige der kun beskræftiger sig med Tele og
Foto, så kan man vel godt håbe på en lidt bedre service og viden om
produkterne.
Nu var det også mest for at se og mærke kameraerne i hånden - Desværre havde
hverken Merlin eller Bingo Z1'en.

Mvh. Jan

Fra : jens jørgensen

Dato : 09-03-04 12:38

> [...]
>
> Ikke mere, i hvert fald ikke i Bingo i Hundige, her koster det DKK 3.300
> Og hvis jeg ikke husker helt galt, så vil Bingo i Fields have det som
Z1 er et slr hvilket betyder spejlrefleks godtnok med fast objektiv, men du
kigger stadig ud gennem objektivet i søgeren.

Fra : Kenneth K.

Dato : 10-03-04 11:22

On Tue, 9 Mar 2004 12:37:58 +0100, jens jørgensen <jenswj@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> du
> kigger stadig ud gennem objektivet i søgeren.

Hvor ser du at Z1 er et SLR? Mig bekendt er Minoltas eneste DSLR deres
Dynax7 som først kommer i butikkerne til efteråret.

Mvh,
Kenneth

Fra : HMJ

Dato : 09-03-04 21:30

> Ikke mere, i hvert fald ikke i Bingo i Hundige, her koster det DKK 3.300
> Og hvis jeg ikke husker helt galt, så vil Bingo i Fields have det som
> åbningstilbud til DKK 2.700

Du kan få Minolta Z1 til lige under 2500,- på shopman.dk. Jeg kan ikke
finde det meget billigere i EU, men i USA har jeg set det til hvad der
svarer til 1700 kr. Men så skal man jo betale moms og told oveni, hvis
man køber det over nettet.

Hans M. Johansen

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 13-03-04 13:19

jens jørgensen wrote:

> [...]
> rådgivning ifbm kamerakøb, jeg tror at de anbefaler det de tjener mest på.

Nahh.. Der er i hvert fald ikke noget spejl der vipper op når man tager
billeder med dit Z1.
Tror du ikke du tænker på det spejl man manuelt kan vippe for at sende
billedet fra LCD skærmen op i søgeren i stedet?

Rasmus Hansen
http://dualmono.com