Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
E-10: Problemer med for lidt lys...
Fra : Magnus

Dato : 07-03-04 17:52

Med et Olympus E-10 fotografere jeg fodboldkampe men når vi kommer hen på
efteråret og her i starten af foråret så er der ikke nok lys (tror jeg).
Jeg kan ikke få billeder af spillerne som er så skarpe at de kan bruges til
noget undtagen når de står stille ved dødbolde og lignende. Ligeså snart de
løber og bevæger sig så opstår der sådan et slags "spor" efter hele
spilleren da billedet er taget over for lang tid så spilleren når at flytte
sig.
Det kunstige lys på stadion er ikke nok uanset om det er Parken eller Nou
Camp så er resultatet lige skidt.

Når jeg fotografere står den på "P" som vist er automatisk.

Er der nogen som har erfaringer til at undgå dette problem eller forbedre
det. Jeg har ikke selv ret stor erfaringe/forstand på de mange fototekniske
begreber/indstillinger så hvis nogle havde et godt råd eller en løsning så
lad mig høre.

Når vi når maj-juni måned så tager det fantastiske billeder på sådan en god
sommerdag.

/Magnus

Fra : Deaster

Dato : 07-03-04 18:42

"Magnus" <arnason_fjern_@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lad mig høre.
>
> Når vi når maj-juni måned så tager det fantastiske billeder på sådan en

Løsning: Skru op for iso værdien, eller et mere lysstærkt objektiv, i dit
tilfælde betyder det: nyt kamera.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Thomas Corell

Dato : 07-03-04 20:19

Magnus wrote:
> Med et Olympus E-10 fotografere jeg fodboldkampe men når vi kommer hen på
> efteråret og her i starten af foråret så er der ikke nok lys (tror jeg).

Du har stillet det samme spørgsmål i August, og i Oktober.

Hvad er problemet med de svar du fik de gange ?

http://deja.borderworlds.dk/showthread?id=5960152
http://deja.borderworlds.dk/showthread?id=6280922
http://deja.borderworlds.dk/show?id=6282305

Ligesom du i januar og oktober stiller samme spørgsmål om
batteriproblemer:

http://deja.borderworlds.dk/showthread?id=6239760
http://deja.borderworlds.dk/showthread?id=1348838

Her fik du også glimragende svar første gang.

Jeg begynder at mistænke at du ikke læser svarene på dine indlæg ?

--
Don't waste space

Fra : Tonny

Dato : 08-03-04 22:39

> [...]
> efteråret og her i starten af foråret så er der ikke nok lys (tror jeg).
hej Magnus
Glem alt om at tage acktion fotos med E-10, jeg har et E-20 og det er noget
skod til hurtige billeder, du kan ikke få lys nok ( og objektivet kan ikke
udskiftes) ISO kan ikke stilles ret højt op og du kan kun have 4 billeder i
bufferen.Du kan køre i PS-mode for at få en hurtigere lukketid men det ser
forfærdeligt ud.E-10 + E20'eren er suverent til stillbilleder, naturfotos,
ateleri m flash-anlæg og så kan jeg vist ikke finde på mere positivt
Mit råd er, sælg det og køb f.eks et canon eller Nicon det koster dig
naturligvis nogle penge, men hvis det er sportsbilleder du vil lave er der
ingen vej udenom.
Mvh tonny