Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Extrern red eye removal ???
Fra : GRISEN

Dato : 07-03-04 15:53

Hvad gør man når det er slemt ???
Tjek hunden i dk.binaer
Hans øjne lyser altid helt vildt når man bruger flash'en.

De fleste billedbehandlingsprogrammer kan jo fjerne røde øjne, men her er der også en
lysende ring rundt om øjnene. Hvad gør man så?

Jeg bruger PSP hjemme og Photoshop på arbejdet, men har ikke kunnet finde noget der kan
løse problemet.

*
Jan

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-03-04 19:09

GRISEN wrote:

> Jeg bruger PSP hjemme og Photoshop på arbejdet, men har ikke
> kunnet finde noget der kan løse problemet.

Løsningen på problemet med røde øjne kan du læse her
http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : GRISEN

Dato : 07-03-04 19:28

On Sun, 07 Mar 2004 19:09:29 +0100, Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Løsningen på problemet med røde øjne kan du læse her
>http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

Okay... det optimale er at benytte et stativ, så jeg undgår rystelser, og et kamera med
extern flash og bouncer.
Når sager er sat op, mangler jeg så bare at banke hunden bevidstløs og lægge ham i en
passende position foran kameraet?

Så vil jeg hellere ha' et billede af en hund med levende øjne.

*
Jan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-03-04 20:10

GRISEN wrote:
> [...]
> passende position foran kameraet?
> Så vil jeg hellere ha' et billede af en hund med levende øjne.

Du kan evt. dæmpe din flash ved at holde en stump papir eller lign.
op foran den.. det vil formodentlig begrænse problemet.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-03-04 22:28

> Du kan evt. dæmpe din flash ved at holde en stump papir eller lign.
> op foran den.. det vil formodentlig begrænse problemet.

Uha nej ikke bare en stump papir, noget let gennemtrængeligt, så som et
stykke toiletpapir, og så husk at kompensere med blænde, ved toilet papir
skal du kompensere med -1,5-2,0 alt afhængig af hvor lyst det er i rummet,
desto lysere desto højere blænde, måske helt op på -1 ved brug af papir
foran blitzen.

Mvh
Simon

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-03-04 22:58

GRISEN wrote:

> Så vil jeg hellere ha' et billede af en hund med levende øjne.

Tja jeg har gennem årene taget mange tusinde aktion billeder,
af mennesker og dyr, og hvor jeg holder kameraet i højre hånd,
og blitz'en i venstre hånd, og jeg oplever aldrig røde øjne.

Jeg vil slet ikke kunne leve med røde øjne på mine billeder,
og det er under min værdighed, at male kunstige pupiller på
de mennesker og dyr som jeg har fotograferet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Pico

Dato : 07-03-04 23:21

Niels Ebbesen wrote:

> [...]
> og det er under min værdighed, at male kunstige pupiller på
> de mennesker og dyr som jeg har fotograferet.

Tja Niels, det er en af mine begrundelseer for at kamera skal kunne
håntere externe blits, men langt de fleste digicamera der sælges i
dag er uden den mulighed og så kan folk ikke forstå at de får røde
øjne eller ikke kan lyse motiverne ordentlig op
Pico

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-03-04 00:06

Pico wrote:

> [...]
> dag er uden den mulighed og så kan folk ikke forstå at de får røde
> øjne eller ikke kan lyse motiverne ordentlig op

Et digitalt point and shot kamera som ikke kan styres 100% ma-
nuelt, og som ikke kan tilsluttes en extern blitz, er jo bare
en moderne udgave af et Kodak Instamatic kamera - noget værdi-
løst forbrugerragelse...

Det er egenlig lidt underligt, for hvis vi går en tre-fire
år tilbage i tiden, så ville et spørgsmål omkring problemer
med et Kodak Instamatic kamera ha' medført hånlig latter, og
at spørgen havde fået det råd, at han skulle smide kameraet i
skraldespanden og købe et rigtigt kamera.

Og når spørgeren så havde købt et rigtigt kamera, så kunne han
vende tilbage, for så ville gruppen bruge tid på, og ta' stil-
ling til hans spørgsmål.
--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-03-04 08:32

> [...]
> nuelt, og som ikke kan tilsluttes en extern blitz, er jo bare
> en moderne udgave af et Kodak Instamatic kamera - noget værdi-

Din arrogance overfor de millioner af mennesker, der verden over oplever
stor glæde ved at have et digitalkamera, kender tilsyneladende ingen
grænser.

> [...]
> at spørgen havde fået det råd, at han skulle smide kameraet i
> skraldespanden og købe et rigtigt kamera.

Og hvad så? Tiderne ændrer sig, men det gør du tilsyneladende ikke. Hvad
med, at du fandt dig et andet sted, hvor du kunne udveksle synspunkter om
fotografering på højt plan, så du ikke skulle nedlade dig til at høre om
problemer vedr. røde øjne og lign.?

> Og når spørgeren så havde købt et rigtigt kamera, så kunne han
> vende tilbage, for så ville gruppen bruge tid på, og ta' stil-
> ling til hans spørgsmål.

Nu er du så langtfra "gruppen" og heldigvis for det.

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så ingen nye billeder)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-03-04 18:44

Jens Bruun wrote:

> Din arrogance overfor de millioner af mennesker, der verden over oplever
> stor glæde ved at have et digitalkamera, kender tilsyneladende ingen
> grænser.

Jeg er ikke arrogant, det er de mange mennesker med deres point
and shot kameraer, som de har købt som ugen slagtilbud i Aldi og
Bilka, der uden omtanke buldrer frem i denne gruppe, de forven-
ter, at de kan komme farende og stille de samme dumme spørsmål,
som allerede er besvaret i tre tråde i denne måned, og 4 gange
i forrige måned.

Denne gruppe er grundlæggende oprettet af og for brugere, som er
seriøst interesseret i fotografi, og som for længst er ude foto-
forbruger nivauet.

Fotoforbrugerne føler selv de er meget betyningsfulde, nu hvor de
har investeret deres sparepenge i et digicam, så de vil naturlig-
vis ikke spilde deres tid med at læse en måned eller to tilbage
inden de poster her i gruppen, og de fleste er også typen som
laver store uklippede bundcitater.

Og forbrugesnakken om told- og momsregler ved køb i udlandet, og
evt. problemer med garanti og brugsanvisninger på fremmessprog,
er og bliver dybt useriøst og skadeligt for denne gruppe, som
egenlig burde handle om fotos og fotografi.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian

Dato : 08-03-04 22:05

On Mon, 08 Mar 2004 18:44:16 +0100, Niels Ebbesen

Her er jeg 125% enig (100% plus moms)
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)