Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera : Max 5000 kr
Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 07-03-04 15:40

Efter lidt diskuteren med konen er vi kommet frem til at vi godt kan
fordoble vores hidtidige budget, så nu har vi 5000 kr til køb af
digital-kamera...

Vil gerne have 128 MB ram.... Og kameraet skal heller ikke være for stort...

Hvad ville være det abosolut bedste køb jeg kan gøre...??

/Anders

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 07-03-04 15:49

IXUS 500 eller Måske G5 ??

Nogen erfaringer..?

/Anders

Fra : ab

Dato : 07-03-04 16:10

> Nogen erfaringer..?

Nikon Coolpix 5700 - 8x-zoom, SL(R), RAW osv. - kr. 5.395,-:

http://dk.pricerunner.com/photography/digital-cameras/102975/prices

ab

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-03-04 16:20

ab wrote:
> Nikon Coolpix 5700 - 8x-zoom, SL(R), RAW osv. - kr. 5.395,-:
> http://dk.pricerunner.com/photography/digital-cameras/102975/prices

Det hjælper vel ikke meget, hvis flashram også skal være med i
prisen

Mit råd vil nok være at surfe omkring på hhv. edbpriser.dk, og
dpreview.com (samt evt. tecnikdirekt.de), læse anmeldelser og blive
klog på hvad de forskellige mulige modeller kan.. og vælge ud fra
det.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : ab

Dato : 07-03-04 16:37

> Det hjælper vel ikke meget, hvis flashram også skal være med i
> prisen

Han kan jo købe kameraet og så ønske sig noget ram i julegave

- Hellere købe noget godt senere end noget, han evt. fortryder nu. I det
hele taget er det måske en god idé at "slå lidt koldt vand i blodet" -
forhippede købere er enhver sælgers drøm. Med så mange nyheder inden for
digital-kameraer lige om hjørnet er det nok sandsynligt at mange
eksisterende modeller falder yderligere i pris.

ab

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 07-03-04 17:49

> Nikon Coolpix 5700 - 8x-zoom, SL(R), RAW osv. - kr. 5.395,-:

Det er lige stort nok...

Pt. hælder jeg nok mest til Ixus´en ...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-03-04 16:39

Anders T. Pedersen skrev i sit indlæg på usenet:
> IXUS 500 eller Måske G5 ??

Ixus fylder mindst - så hvis størrelsen er vigtig, så vælg det.

G5 fylder lidt mere - men er et bedre kamera med "mere for pengene" - så
hvis størrelsen ikke er det vigtigste - så vælg den....

G3 er i øvrigt stadig på markedet og G5 er berygtet for en lille smule støj
i højeste opløsning, så hvis du kan finde G3 til en fornuftig pris, så er
det absolut et godt alternativ, hvis den sidste megapixel ikke er vigtig.

Mht dit første spørgsmål "Hvad skal jeg købe" - så får du ikke noget klart
svar her - nogle har Canon og er glade for det - andre Nikon og er ligeså
glade for dem o.s.v......

Så den slags spørgsmål giver sjældent brugbare svar.

Når du har kigget på Edbpriser.dk og andre steder og står med et par
konkrete muligheder - så spørg igen - så er det nemmere at give et godt råd.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : max

Dato : 07-03-04 21:09

"Jan Vestergaard"

> Ixus fylder mindst - så hvis størrelsen er vigtig, så vælg det.
>
> G5 fylder lidt mere - men er et bedre kamera med "mere for pengene" - så
> hvis størrelsen ikke er det vigtigste - så vælg den....

Kan ikke forstå hvordan du kan anbefale G5, jeg købte det
og det er imo ikke et godt kamera.

> [...]
> det absolut et godt alternativ, hvis den sidste megapixel ikke er vigtig.

G5 har andre problemer end støj - lilla kanter er meget synligt
i højkontrast områder - kan kun fraråde folk at købe.. Der er
nyere og går jeg ud fra bedre kameraer til en billigere pris. -max-

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-03-04 22:05

max skrev i sit indlæg på usenet:
> Kan ikke forstå hvordan du kan anbefale G5, jeg købte det
> og det er imo ikke et godt kamera.

Nu nævnte spørgeren Ixus 500 og G5 - og kommentarer/sammenligningen kig kun
på disse to.

Jeg har selv et G3, som jeg er meget glad for, og har IKKE prøvet G5, men
har hørt, at det har lidt støj i højeste opløsning - men ellers er de indlæg
her som jeg har set ret positive.

Fra : max

Dato : 07-03-04 22:27

"Jan Vestergaard"

> [...]
> her som jeg har set ret positive.
>
> --
> Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød

Ja - positive indlæg som dit eget, der måske er basseret
på deres oplevelser med G3 - G5 er nyere, flere pixel etc.
så den er nok bedre.. Jeg blev på det nærmeste lemlæstet
sidste sommer da jeg kritiserede kameraet her i ng.
Jeg har ingen interesser i at promovere det ene frem for
set andet, som det måske kan være for nogle. ;)
At Anders så har forelsket sig i G5 på grundlag af tests,
er helt fint, jeg er den eneste i denne tråd der har arbejdet
med det, jeg kan ikke anbefale det eller et alternativ, men
jeg ved G5 er Canons mindst vellykkede G serie kamera.
Det nævnes bla. i flere tests.. Så værsgo Anders, learn the
hard way.. -max-

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-03-04 22:33

"Anders T. Pedersen" <torstens@postkasse.net> wrote in message
> IXUS 500 eller Måske G5 ??
>
> Nogen erfaringer..?

Hold jer fra G5, find hellere et brugt G3, det er meget bedre, lidt på grund
af at det er samme type objektiv der sidder i, altså lavet til 4 MP, så
derfor G3, G4 er bare en meget lille opgradering af G3, men G3 kan få flere
funktioner end G4 ved hjælp af firmware. G5 har som bekendt 5 MP men med et
objektiv der egentlig er lavet til 4 MP, så kan man ikke rigtig bruge det
til så meget, billeder jeg har set fra et G5 kontra G3 har været skæve i det
og lidt sløret i hjørnene, men G3 er bare et kæmpe godt kamera, også bedre
end IXUS, PGA. stor lysstærkt objektiv. Det har jo en kæmpe betydning for
billederne.

Mvh
Simon

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-03-04 08:17

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in message

> [...]
flere
> funktioner end G4 ved hjælp af firmware.

Hvor har du dog nogensinde set/hørt om et G4?

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så ingen nye billeder)

Fra : Flemming

Dato : 07-03-04 21:13

Hej
Jeg står selv og skal bestemme mig for mit første kamera,
havde bestemt mig for Minolta Dimage G500, efter at have set anbefalingen i
DR 1 "Rabatten"
Men nu ser jeg der er kommet et nyt Canon Ixsus 500, så nu ved jeg ikke hvad
jeg skal ?

Nogen hjælp at hente her ?

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 07-03-04 21:54

Hej.....

Jeg har nu kigget lidt test og luret billeder på nettet, og må nok indrømme
at jeg har forelsket mig i Powershot G5....

Men tak for hjælpen...

/Anders