Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Battery pack til 300D og 55-200mm
Fra : Carina

Dato : 07-03-04 09:51

Hejsa

Amatørfotograf søger links til hvor man billigt
finder:

Batterypack til canon 300D og gerne en
okay billig 55-200 mm. linse -original som
uoriginal, og gerne også en billig extra blitz,
-som sagt nybegynder stadie

(helst dk)

venlig hilsen
Carina

Fra : HCS [4000]

Dato : 07-03-04 10:10

Prøv at se på www.photoshop.dk - www.photografica.dk eller
http://www.technikdirekt.de/

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 07-03-04 10:38

> Batterypack til canon 300D og gerne en
> okay billig 55-200 mm. linse -original som
> uoriginal, og gerne også en billig extra blitz,
> -som sagt nybegynder stadie

Batterypack: www.batterier.dk eller www.billigebatterier.dk, jeg købte
fornyligt en hos batterier.dk til 249, og den virker ligesågodt eller bedre
end Canons originale.

Teleobjektiv: jeg købte et Canon EF 75-300 mm. f/4-5.6 III til 850,- brugt.
Det er ikke verdens bedste obj., men du kan zoome langt, 300mm svarer til
480 på et 35mm kamera. Objektivet fungerer fint til man får råd til noget
bedre.

Blitz er der vidst ikke så meget at gøre, det er kun Canons originale
Blitzer der fungerer optimalt med deres DSLR, og de er ganske dyre.

--
Martin Kaltoft

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-03-04 11:35

In article <404ae26a$0$95061$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Carina wrote:
> [...]
>
> Batterypack til canon 300D og gerne en
> okay billig 55-200 mm. linse -original som
> uoriginal, og gerne også en billig extra blitz,

55-200 mm går for ikke at være verdens bedste objektiv. De fleste
behøver ikke 55-75mm dækningen, og går efter et 75-300mm.
Eller et 70-200mm f/4L + TC.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-03-04 11:44

Hej

Povl H. Pedersen wrote:
> 55-200 mm går for ikke at være verdens bedste objektiv. De fleste
> behøver ikke 55-75mm dækningen, og går efter et 75-300mm.
> Eller et 70-200mm f/4L + TC.

Hvad med deres EF 28-200 mm 1/3.5-5.6 USM? Kender du noget til det?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-03-04 13:14

In article <404afc8d$0$1614$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Karsten Feddersen wrote:
> Hej

> Hvad med deres EF 28-200 mm 1/3.5-5.6 USM? Kender du noget til det?

Som tommelfingerregel bliver objektiver dårligere jo mere zoom de har.
Havde et Tamron 28-200mm XR som skulle være en af de bedre i denne længde,
og det var jeg slet ikke tilfreds med. Mit 75-300mm er lidt bedre, men
det sælger jeg på et eller andet tidspunkt og køber et 70-200mm, medmindre
jeg kan få det ny 70-300mm DO IS USM meget billigt. Men jeg vil lige
se billeder taget med det først.

Generelt har de billigere objektiver problemer med ikke at være helt
skarpe, ligesom de ofte giver rigeligt med lilla kanter.

Mit universalobjektiv er 28-135mm IS USM. Og så har jeg ofte
kit objektivet samt 75-300mm med.