Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt retrokamera
Fra : Erik Aalund

Dato : 06-03-04 07:41

Se her: http://www.dpreview.com/news/0403/04030502rolleiminidigi.asp

- måske man skulle overveje at pudse sin gamle Rolleiflex DRP op og sætte en
censor i bagstykket

Hilsen
Erik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-03-04 10:21

"Erik Aalund" <aalund@FJERNesenet.dk> wrote in message
> Se her: http://www.dpreview.com/news/0403/04030502rolleiminidigi.asp
>
> - måske man skulle overveje at pudse sin gamle Rolleiflex DRP op og sætte
en
> censor i bagstykket

Ja, det har man kunnet få en tid: Minox laver de gamle Leica kameraer i mini
udgave.
<http://www.minox.de/minox2002/pages/templates_standard/eine_seite.phtml?>

-iøvrigt hedder det en "sensor" = en føler
En censor har noget at gøre med at begrænse ytringsfriheden

Bo //

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-03-04 14:06

"Bo Bjerre" <post@sideBORTKASTbanen.dk> wrote in message

> En censor har noget at gøre med at begrænse ytringsfriheden

Du har aldrig været til eksamen i et eller andet?

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så ingen nye billeder)

Fra : ab

Dato : 06-03-04 20:26

> Du har aldrig været til eksamen i et eller andet?

Er det der, hvor der bliver udøvet censur ?

ab

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-03-04 22:40

> [...]

> -iøvrigt hedder det en "sensor" = en føler
> En censor har noget at gøre med at begrænse ytringsfriheden

Strengt taget er det vist Sharan i Japan, der laver de små retrokameraer
til 8x11 mm film. Minox har så lavet to digitaludgaver af Leica M3. Den
hævder de, at de har alene udenom Sharan. Men det er jo altid svært at
vide, hvem der i sidste ende har konstrueret og fabrikererer tingene.
Umiddelbart vil jeg tro, at Rollei har lavet samme nummer som Minox
sammen med Sharan.

<http://s-stage.com/home/shop/sharan/sharan.htm>
<http://www.camera-ohnuki.com/shop/NEWMODEL/sharan/sharan.html>

Her til aften kan jeg desværre ikke få linket til Sharan til at virke:

<http://camera.megahouse.co.jp>
--
Henrik Münster
Esbjerg