Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Garranti ved køb i tyskland
Fra : ChristianTC

Dato : 05-03-04 18:40

Hej NG

Jeg poster lige dette svar fra Technikdirekt, der omhandler garranti, da jeg
tror der er andre der kan få glæde af det.

Hello,

There is an international warranty of 2 years on all our products.

In the case of technical problems you can send back the item to us or to
a repair center in your home country.

Invoice copy is a reference.

best regards,

your TECHNIKdirekt-Team

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-03-04 12:35

"ChristianTC" skrev
> There is an international warranty of 2 years on all our products.

Denne "Internationale garanti" er kun gældende i Tyskland.
Der ydes garanti, men apparatet skal til Tyskland.

> In the case of technical problems you can send back the item to us or to
> a repair center in your home country.

Technikdirekt har ingen magt over danske værksteder.
Sender du det ind uden gyldigt garantibevis, bliver du
præsenteret for en regning. Uanset hvad de lover.

> Invoice copy is a reference.

Dette er direkte løgn. 90% af deres leverandører har
udstukket regler for behandling under garanti. Kvittering
er nok for danskere som køber ting i Danmark, og for
tyskere som køber ting i Tyskland. Og i dit tilfælde når
du sender kameraet tilbage til Tyskland. Men ellers ikke,
og det ved de godt.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : max

Dato : 06-03-04 12:41

"Peter Schrøder"

> [...]
> tyskere som køber ting i Tyskland. Og i dit tilfælde når
> du sender kameraet tilbage til Tyskland. Men ellers ikke,

VRØVL.!! -max-

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-03-04 15:20

"max" skrev
> VRØVL.!! -max-

Men jeg vil foreslå at Christian konsulterer Max, i tilfælde
af garantiproblemer.
Evt. kan I jo dele regningen?

Fra : max

Dato : 06-03-04 18:18

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> "max" skrev
>
> Men jeg vil foreslå at Christian konsulterer Max, i tilfælde
> af garantiproblemer.
> Evt. kan I jo dele regningen?
> --
>
> Med venlig hilsen

Ja fint, jeg hjælper gerne, det er det vi vel er her for,
eller hvad tror du Peter, tak for tilliden. -max-

Fra : Søren

Dato : 06-03-04 13:46

> Denne "Internationale garanti" er kun gældende i Tyskland.
> Der ydes garanti, men apparatet skal til Tyskland.

Jeg havde en snak med Canon DK om præcis dette emne, herunder er et
CopyPaste fra deres mail

Mvh
Søren

--------------------------
Alle produkter som leveres med et EWS, European Warranty System, dokument er
omfattet af europæiske garanti.
Hvis den er købt hos en dansk forhandler som handler via Canon Danmark har
du 12 måneders garanti og efterfølgende 12 måneder reklamationsret.
Hvis produktet stammer fra et land uden for Danmark, men stadig i Europa,
får du 12 måneder garanti overalt i Europa og efterfølgende det som er
gældende i det land hvor produktet stammer fra.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-03-04 15:17

"Søren" citerede:
> Alle produkter som leveres med et EWS, European Warranty System, _dokument_ er
> omfattet af europæiske garanti.

Præcis.
Ikke: "There is an international warranty of 2 years on all our products.
Invoice copy is a reference."
Som Technicdirekt påstår.

For så vidt de ikke udelukkende handler med Canon EWS produkter.
Og det gør de ikke...
De kan sagtnes give 2 års garanti, men de kan ikke love:
"-or to a repair center in your home country."
Lige så lidt som jeg kan love sne i Bayern.

Fra : ChristianTC

Dato : 06-03-04 17:15

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in message

> De kan sagtnes give 2 års garanti, men de kan ikke love:
> "-or to a repair center in your home country."
> Lige så lidt som jeg kan love sne i Bayern.

Måske har de en speciel aftale med værksteder her i Danmark, og at de
henviser til det værksted hvis man står med et kamera der skal repareres.

Fra : Søren

Dato : 06-03-04 18:14

> [...]
> "-or to a repair center in your home country."
> Lige så lidt som jeg kan love sne i Bayern.

Ja som jeg læser det, så kan et Canon EWS produkt købt i EU repareres i alle
lande i det første år

Er man derefter blevet lovet yderligere garanti, så skal man sende sit
apperat til købslandet.

Søren