Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital Videokamera
Fra : HappyHenrik.dk

Dato : 05-03-04 15:07

Først vil jeg lige bede jer om evt. at fortælle mig hvilken gruppe jeg skal
i, hvis ikke denne er korrekt.

Men jeg står overfor og vil gerne købe et digitalt videokamera - men jeg er
på bar bund mht hvad man skal gå efter.

Det skal bruges primært til at optage familien (det første barn er nemlig på
vej)

Nogen der kan give et godt råd ? Et krav er dog at jeg kan overføre
optagelserne til min pc for at brænde det ud på dvd.

Mvh

Henrik

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 05-03-04 16:48

Sony levere nogle gode DV kameraer, som fåes i prisniveau som passer ind i
et hvert budget.

Claus Smith

Fra : Mic Holm

Dato : 05-03-04 20:46

Du skal sørge for først at have et *godt* digital kamera. Jeg har filmet 8-9
timer af vores barn, som nu er 2 år gammel. Jeg har også taget over 10.000
billeder med mit DSLR kamera (først 30D, så D10) og vi er *meget* gladere
for stil-billederne end for video filmne.

Ja - videoerne bliver fede at have engang, men still billederne er super
fede at have lige nu, og det går vist ikke lige over.

Hvis du ikke har et super godt digital kamera endnu, så køb dig et 300D med
et godt objektiv og en flash. Det kan du hurtigt bruge 15000 på, men du
bliver hurtigt glad for det. Flere af mine kammerater har små point & shoot
kameraer, og deres børn ligner spøgelser på alle billederne, fordi de har
fået fyret en flash af lige i snotten, og på de fleste billeder har de røde
øjne...

Hvis du nu har et godt DSLR allerede, så køb dig et sony minidv kamera med
firewire.

--Michael