Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ekstern slaveblitz.. eller sensor.
Fra : Stefan Rasmussen

Dato : 05-03-04 13:31

Hejsa.

Jeg har et eos 30 med tilhørende speedlite 550 ex og 380. Mit
spørgsmål til NG er, om I ved, hvor man kan finde en slave, som gør at
man kan benytte begge blitz samtidig. Jeg har engang set en sådan
slave, som formentlig var hjemmelavet. Ved I om man kan købe en sådan
et sted ?

på forhånd tak

mvh Stefan

Fra : ab

Dato : 05-03-04 18:41

"Stefan Rasmussen" <stefanovic@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> .................... Ved I om man kan købe en sådan
> et sted ?

For længe siden (det var d. 2.3.2004) berettede jeg om, at en fotohandler
solgte mig en Hama for en hund.

ab

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 05-03-04 19:57

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> skrev i en meddelelse

> For længe siden (det var d. 2.3.2004) berettede jeg om, at en fotohandler
> solgte mig en Hama for en hund.

Hvilken forhandler?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : ab

Dato : 05-03-04 21:47

> Hvilken forhandler?

Det var ved en lokal fotohandler.

Jeg fandt denne, der ser ud til at være en større / videreudviklet model fra
Hama:

http://www.thecamerahunter.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=TCH&Product_Code=FLA02&Category_Code=FLB

Min er uden blitz-sko - altså kun den runde føler, der ender bagtil i et
stik, der passer til en syncro-kabel.

ab

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 07-03-04 11:40

On Fri, 5 Mar 2004 18:41:20 +0100, "ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote:

>For længe siden (det var d. 2.3.2004) berettede jeg om, at en fotohandler
>solgte mig en Hama for en hund.

Hama har 3 forskellige modeller på deres webside til priser fra 27 til
44 euros. Så du har fået det billigt.

Johannes

Fra : Birger Larsen

Dato : 05-03-04 20:08

Hej Stefan.
Du kan købe en slave triggger hos www.Attech.dk for 399,-
Den hedder Soligor FT-3 trigger

Hilsen Birger Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-04 23:07

"Stefan Rasmussen" <stefanovic@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> man kan benytte begge blitz samtidig. Jeg har engang set en sådan
> slave, som formentlig var hjemmelavet. Ved I om man kan købe en sådan

hvis du vil have fuld e-ttl er der ingen vej uden om canons egne slaver, du
kan også anvende canons kabler inkl. en "fordeler" så man kan have op til
(tror jeg) 4 blitz'er på samtidigt, dog med noget nedsat funktionalitet.
Hvis du ikke har købt blitz'ene endnu, kan man få fuld e-ttl på canon EZ
serien vha. Ikelites litelink slave, som måler på hovedblitz'en og styrer
EZ'erne derefter.

Poul B-H

Fra : Jan F.

Dato : 06-03-04 08:27

> [...]
> man kan benytte begge blitz samtidig. Jeg har engang set en sådan
> slave, som formentlig var hjemmelavet. Ved I om man kan købe en sådan

Jeg var i samme sitiuation som dig, jeg solgte min 380EX og købte en 420EX +
transmitter ST-E2. Det er det eneste der spiller rigtigt, andre løsninger
tror jeg ikke du vil blive tilfreds med.

Jan F.