Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gratis omnibounce
Fra : Mic Holm

Dato : 05-03-04 00:59

Jeg har lige syet en omnibounce som laver flotte billeder end en Sto-fen
bouncer, og koster 10 øre.....

http://www.gizwiz.dk/gallery/Homemadeomnibounce

Klip en 30cm. cirkel af en tynd t-shirt.
Lav en løbegang til en elestik rundt i kanten (hold 2cm. åben)
Tag 15cm. stof elastik (den slags der sidder i linningen på et par
joggingbukser)
Stik en sikkerhedsnål gemmen den ene ende af elastikken, og brug
sikkerhedsnålen til at trække elestikken gemmen løbegangen.
Sy elastik-enderne sammen.
Sy de 2cm. åben gang sammen.

Færdig. Tager 10 minutter at lave, koster ingenting, fylder ingenting i
foto-tasken, og laver pænere billeder en en sto-fen bouncer. Lav også en
svag gul eller blå, til din ekstra flash, så du kan lave farvet side eller
kant-lys.

--Michael

Fra : HCS [4000]

Dato : 05-03-04 07:24

Tak for rådet!

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

------------------------------

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 05-03-04 10:25

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige syet en omnibounce som laver flotte billeder end en Sto-fen
> bouncer, og koster 10 øre.....

Hej
Du bruger bare ikke din "omnibounce" som den er beregnet til.
De er lavet til at fordele lyset mellem loft og motiv, brugt pegende
direkte, har de næsten ingen virkning !
Så lav lige en test med blitzen pegende ca 45 grader mod loftet, så vil du
se at den grimme slagskygge forsvinder/mindskes.
Ellers fin ide, som ikke fylder meget i tasken, og jeg tror da også at den
virker !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Lehd

Dato : 05-03-04 12:55

> [...]
> foto-tasken, og laver pænere billeder en en sto-fen bouncer. Lav også en
> svag gul eller blå, til din ekstra flash, så du kan lave farvet side

Jeg tror da jeg skal have symaskinen frem, tak for din gode ide, den er
bedre end de 7 ark madpapir jeg bruger nu.
mvh Kirsten

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-03-04 14:22

Mic Holm wrote:

> Jeg har lige syet en omnibounce som laver flotte billeder end en Sto-fen
> bouncer, og koster 10 øre.....
>
> http://www.gizwiz.dk/gallery/Homemadeomnibounce

Jeg er ikke imporneret, jeg kan opnå et temmelig meget bedre
resultat, når jeg belyser inddirekte ved at skyde blitz'en
mod et hvidt loft eller væg.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per Bau \(Udskift in~

Dato : 05-03-04 15:29

> Jeg er ikke imporneret, jeg kan opnå et temmelig meget bedre
> resultat, når jeg belyser inddirekte ved at skyde blitz'en
> mod et hvidt loft eller væg.

Nu er sokken jo 'lidt nemere' at slæbbe rundt på en et hvidt loft eller en
hvid væg, men ellers har du da ret.

/Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-03-04 21:03

"Per Bau (Udskift invalid med com)" wrote:

> Nu er sokken jo 'lidt nemere' at slæbbe rundt på en et hvidt loft eller en
> hvid væg, men ellers har du da ret.

Nu er hvide lofter jo netop ikke noget, som man behøver at
slæbe rundt på....!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lehd

Dato : 05-03-04 18:42

> Jeg er ikke imporneret, jeg kan opnå et temmelig meget bedre
> resultat, når jeg belyser inddirekte ved at skyde blitz'en
> mod et hvidt loft eller væg.

Jeg syntes min giver for skarpt lys alligevel .
mvh Kirsten

Fra : Michael Bothager

Dato : 05-03-04 15:45

Mic Holm wrote:

> [...]
> svag gul eller blå, til din ekstra flash, så du kan lave farvet side eller

Hvad med varmen fra flashhovedet? Hvis man tager mange billeder efter
hinanden, så bliver hovedet /lidt/ varmt. Det vil ikke være sjovt hvis
den pludselig bryder i brand.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-03-04 19:17

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> wrote in message
> Jeg har lige syet en omnibounce som laver flotte billeder end en Sto-fen
> bouncer, og koster 10 øre.....
>
> http://www.gizwiz.dk/gallery/Homemadeomnibounce

Ha, man kan lige så godt bruge en een-gangs plasthue, af dem, der bruges på
mejerier, slagterier etc. Den er færdiglavet

Bo //

Fra : Børge Larsen

Dato : 14-03-04 10:54

Et hvidt lommetørklæde brugte pressefotograferne altid i gamle dage.