Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 300D spørgsmål
Fra : Bon

Dato : 03-03-04 23:36

Kan det passe at LCD'en ikke kan bruges som søger på dette kamera ?
--
BA

Fra : Mic Holm

Dato : 03-03-04 23:44

Ja.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-03-04 00:19

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
> Ja.
>
> "Bon" <spamshit@mail.dk> wrote in message

Det kunne jo være anvendeligt ved særlige situationer, f.eks. at man holder
kameraet i strakte arme for at fotografere ovenover en menneskeflok (men så
skulle LCD'en også være kipbar). Men ellers er det netop i modstrid med hele
ideen for kameraet. Man ser bedst ud gennem linsen, derfor hele
arrangementet. LCD'en kan slet ikke være med der.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 11:07

> [...]

> ideen for kameraet. Man ser bedst ud gennem linsen, derfor hele
> arrangementet. LCD'en kan slet ikke være med der.

Det er helt klart en mangel at 300D ikke har denne mulighed. At 300D har
mange andre fortræffeligheder kan vi hurtigt blive enig om.
På dette punkt er Olympus E-10, E-20 og E serien foran Canon.

Det kan også bruges hvis man vil tage billeder fra skohøjde at man så ikke
behøver ligge på jorden men kan vippe displayet ud og se hvad man
fotograferer.
Nok også derfor at man så sjældent ser fotos taget fra skohøjde

--
Tom

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-03-04 11:20

Tom wrote:
> Det er helt klart en mangel at 300D ikke har denne mulighed. At 300D har
> mange andre fortræffeligheder kan vi hurtigt blive enig om.

Det er det da ikke?

I øvrigt kan man ret hurtigt lære at skyde billeder uden at kigge i
viewfinderen.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 12:46

> Det er det da ikke?

Fint nok at du klarer dig uden. Jeg er klar over at man ikke må tillade sig
at påpege ting til forbedringer af det højt elskede 300D
Jeg har da brugt funktionen et par gange da jeg ikke ønsker at hønsetrådet
til afspærring af området, skulle med på billedet.

> I øvrigt kan man ret hurtigt lære at skyde billeder uden at kigge i
> viewfinderen.

??
Man kan også skyde billeder med lukkede øjne.

--
Tom

Fra : fam. Ager

Dato : 04-03-04 07:58

"Bon" <spamshit@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det passe at LCD'en ikke kan bruges som søger på dette kamera ?

hej

ja det er korrekt..

Grunden er at det er et spejrefleks..
Tror ikke at der er nogen digitale spejlrefleks der kan det, eller er
der???

torben

---
T-man

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 04-03-04 15:10

> Grunden er at det er et spejrefleks..
> Tror ikke at der er nogen digitale spejlrefleks der kan det, eller er
> der???

Jeg mener at Nikon D70 kan!

Glenn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-03-04 15:19

Glenn [Odense] wrote:
> Jeg mener at Nikon D70 kan!

Det ser det da ikke ud til?

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : fam. Ager

Dato : 04-03-04 15:32

"Glenn [Odense]" <megacool500@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at Nikon D70 kan!

hej

nej det mener jeg ikke det kan, men er ikke 100% sikker :0)

men så at iso kun går ned til 200 iso hvor 300d går til 100 iso, men det er
noget andet!!
torben'

---
T-man

Fra : Thomas Corell

Dato : 04-03-04 15:37

fam. Ager wrote:

[Nikon D70]

> men så at iso kun går ned til 200 iso hvor 300d går til 100 iso, men det er
> noget andet!!

Jeg finder det mere relevant, hvor meget støj der er.

--
Don't waste space

Fra : fam. Ager

Dato : 04-03-04 15:43

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse
> fam. Ager wrote:
>
> [Nikon D70]

> Jeg finder det mere relevant, hvor meget støj der er.
hej

ja det har du helt ret i, kender ikke noget til det.andet end det man kan
læse sig til....
men 300d har ikke meget støj, før du kommer højt op.......

torben

---
T-man

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 04-03-04 10:41

"Bon" <spamshit@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det passe at LCD'en ikke kan bruges som søger på dette kamera ?

Ja, det passer, det kan du ikke på proff. spejlreflekskameraer.

Skærmen er til at "bedømme" det tagne billede på !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Erik Aalund

Dato : 04-03-04 10:50

"Bon" <spamshit@mail.dk> wrote in message

> Kan det passe at LCD'en ikke kan bruges som søger på dette kamera ?
> --
> BA

Ja - det er jo et SLR kamera. Hvorfor så bruge LDC skærmen?
vh
Erik

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 11:09

> Ja - det er jo et SLR kamera. Hvorfor så bruge LDC skærmen?

Fordi det i visse situationer er smart og en hjælp. Olympus har løst dette
ved hjælp af et prismesystem som fungerer ganske glimrende

--
Tom