/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Canon 300D spørgsmål
Fra : Bon


Dato : 03-03-04 23:36

Kan det passe at LCD'en ikke kan bruges som søger på dette kamera ?
--
BA



 
 
Mic Holm (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Mic Holm


Dato : 03-03-04 23:44

Ja.

"Bon" <spamshit@mail.dk> wrote in message
news:40465dec$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kan det passe at LCD'en ikke kan bruges som søger på dette kamera ?
> --
> BA
>
>



Preben Riis Sørensen (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 04-03-04 00:19


"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
news:c25n49$2jr1$1@news.cybercity.dk...
> Ja.
>
> "Bon" <spamshit@mail.dk> wrote in message
> news:40465dec$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Kan det passe at LCD'en ikke kan bruges som søger på dette kamera ?
> > --
> > BA
> >
> >
>
>

Det kunne jo være anvendeligt ved særlige situationer, f.eks. at man holder
kameraet i strakte arme for at fotografere ovenover en menneskeflok (men så
skulle LCD'en også være kipbar). Men ellers er det netop i modstrid med hele
ideen for kameraet. Man ser bedst ud gennem linsen, derfor hele
arrangementet. LCD'en kan slet ikke være med der.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Ukendt (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-03-04 11:07



> Det kunne jo være anvendeligt ved særlige situationer, f.eks. at man
holder
> kameraet i strakte arme for at fotografere ovenover en menneskeflok (men

> skulle LCD'en også være kipbar). Men ellers er det netop i modstrid med
hele
> ideen for kameraet. Man ser bedst ud gennem linsen, derfor hele
> arrangementet. LCD'en kan slet ikke være med der.

Det er helt klart en mangel at 300D ikke har denne mulighed. At 300D har
mange andre fortræffeligheder kan vi hurtigt blive enig om.
På dette punkt er Olympus E-10, E-20 og E serien foran Canon.

Det kan også bruges hvis man vil tage billeder fra skohøjde at man så ikke
behøver ligge på jorden men kan vippe displayet ud og se hvad man
fotograferer.
Nok også derfor at man så sjældent ser fotos taget fra skohøjde

--
Tom




Hans Joergensen (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-03-04 11:20

Tom wrote:
> Det er helt klart en mangel at 300D ikke har denne mulighed. At 300D har
> mange andre fortræffeligheder kan vi hurtigt blive enig om.

Det er det da ikke?

I øvrigt kan man ret hurtigt lære at skyde billeder uden at kigge i
viewfinderen.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Ukendt (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-03-04 12:46



> Tom wrote:
> > Det er helt klart en mangel at 300D ikke har denne mulighed. At 300D har
> > mange andre fortræffeligheder kan vi hurtigt blive enig om.
>
> Det er det da ikke?

Fint nok at du klarer dig uden. Jeg er klar over at man ikke må tillade sig
at påpege ting til forbedringer af det højt elskede 300D
Jeg har da brugt funktionen et par gange da jeg ikke ønsker at hønsetrådet
til afspærring af området, skulle med på billedet.

> I øvrigt kan man ret hurtigt lære at skyde billeder uden at kigge i
> viewfinderen.

??
Man kan også skyde billeder med lukkede øjne.

--
Tom




fam. Ager (04-03-2004)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 04-03-04 07:58


"Bon" <spamshit@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40465dec$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kan det passe at LCD'en ikke kan bruges som søger på dette kamera ?


hej

ja det er korrekt..

Grunden er at det er et spejrefleks..
Tror ikke at der er nogen digitale spejlrefleks der kan det, eller er
der???

torben





---
Outgoing mail is certified Virus Free.
T-man

Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.608 / Virus Database: 388 - Release Date: 03-03-2004



Glenn [Odense] (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Glenn [Odense]


Dato : 04-03-04 15:10


> Grunden er at det er et spejrefleks..
> Tror ikke at der er nogen digitale spejlrefleks der kan det, eller er
> der???
>
Jeg mener at Nikon D70 kan!


Glenn



Hans Joergensen (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-03-04 15:19

Glenn [Odense] wrote:
>> Tror ikke at der er nogen digitale spejlrefleks der kan det, eller er
>> der???
> Jeg mener at Nikon D70 kan!

Det ser det da ikke ud til?

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

fam. Ager (04-03-2004)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 04-03-04 15:32


"Glenn [Odense]" <megacool500@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40473830$0$27473$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Grunden er at det er et spejrefleks..
> > Tror ikke at der er nogen digitale spejlrefleks der kan det, eller er
> > der???
> >
> Jeg mener at Nikon D70 kan!
>
>
hej

nej det mener jeg ikke det kan, men er ikke 100% sikker :0)

men så at iso kun går ned til 200 iso hvor 300d går til 100 iso, men det er
noget andet!!
torben'


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
T-man

Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.608 / Virus Database: 388 - Release Date: 03-03-2004



Thomas Corell (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Corell


Dato : 04-03-04 15:37

fam. Ager wrote:

[Nikon D70]

> men så at iso kun går ned til 200 iso hvor 300d går til 100 iso, men det er
> noget andet!!

Jeg finder det mere relevant, hvor meget støj der er.

--
Don't waste space

fam. Ager (04-03-2004)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 04-03-04 15:43


"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnc4efo1.2p9e.nospamplease@mail.corell.dk...
> fam. Ager wrote:
>
> [Nikon D70]

> Jeg finder det mere relevant, hvor meget støj der er.
hej

ja det har du helt ret i, kender ikke noget til det.andet end det man kan
læse sig til....
men 300d har ikke meget støj, før du kommer højt op.......

torben



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
T-man

Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.608 / Virus Database: 388 - Release Date: 03-03-2004



www.analogfoto.dk / ~ (04-03-2004)
Kommentar
Fra : www.analogfoto.dk / ~


Dato : 04-03-04 10:41

"Bon" <spamshit@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40465dec$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kan det passe at LCD'en ikke kan bruges som søger på dette kamera ?

Ja, det passer, det kan du ikke på proff. spejlreflekskameraer.

Skærmen er til at "bedømme" det tagne billede på !

--
Venlig hilsen / Best regards
Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?





Erik Aalund (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Erik Aalund


Dato : 04-03-04 10:50

"Bon" <spamshit@mail.dk> wrote in message
news:40465dec$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Kan det passe at LCD'en ikke kan bruges som søger på dette kamera ?
> --
> BA


Ja - det er jo et SLR kamera. Hvorfor så bruge LDC skærmen?
vh
Erik


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Ukendt (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-03-04 11:09



> > Kan det passe at LCD'en ikke kan bruges som søger på dette kamera ?
> > --
> > BA
>
>
> Ja - det er jo et SLR kamera. Hvorfor så bruge LDC skærmen?

Fordi det i visse situationer er smart og en hjælp. Olympus har løst dette
ved hjælp af et prismesystem som fungerer ganske glimrende

--
Tom




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste