Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anbefaling af kamera
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 03-03-04 21:47

Hvilke digitalt kamera'er kan anbefales til almindeligt, privat,
familiebrug i prisklassen op til kr. 4.000?
Fokus er at det skal kunne tage gode billeder i op til A4 størrelse.

Mvh. Jan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-03-04 23:01

Jan Allan Andersen wrote:
> Hvilke digitalt kamera'er kan anbefales til almindeligt, privat,
> familiebrug i prisklassen op til kr. 4.000?
> Fokus er at det skal kunne tage gode billeder i op til A4 størrelse.

Hvad med fx. Canons IXUS-serie? for at kunne få skarpe billeder i
A4-størrelse vil jeg nok anbefale et 3 eller 4mp kamera.

Hold dig fra Medion og deslige.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Gert Medom

Dato : 04-03-04 18:17

Et bud på et godt kamera kunne være Canon Powershot S45 som jeg selv har.
Det har en auto indstilling, hvor man bare peger og skyder, og en del andre,
hvor man selv i større udstrækning indstiller. Kameraet er måske avanceret
til en førstegangskøber, men til gengæld vokser det med opgaven hvis du
senere får mere vidtgående ønsker om at experimentere med fotograferingen.

Kan købes til omkring 4000,-. Prøv at se i Computer city.

Hilsen Gert

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 06-03-04 08:13

Mange tak for de svar jeg har fået.

Har prøvet at kigge meget grundigt på forkellige kameraer, og da et af
mine ønsker (hvad jeg vist ikke fik nævnt i mit første indlæg) var en
større optisk zoom end de 3x der er en form for standard, så har jeg
meget kig på et Olympus C750 - Er meget tæt på at det skal være det
kamera.
Men hvis der skulle være nogen der kan anbefale et kamera med min. 3,
gerne 4 mill. pix., gerne min. 5x optisk zoom og til en pris på max. kr.
3.500, så er jeg da sikkert til at flytte - lidt endnu

Mvh. Jan

Fra : Kenneth

Dato : 06-03-04 09:31

"Jan Allan Andersen" <akkernospam@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:pan.2004.03.06.07.12.44.923734@ofir.dk...
> [...]
> gerne 4 mill. pix., gerne min. 5x optisk zoom og til en pris på max. kr.
> 3.500, så er jeg da sikkert til at flytte - lidt endnu

Overvej Minolta Z1. 10x optisk zoom 3.2mP. Godt at holde ved. Overvejer det selv, som et "for sjov" kamera. Nr. 1 i "tænk+test" Slår bla.Canon G5. Fås til ca. 2.700

Lad os høre hvad det blev til
Mvh
Kenneth

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 06-03-04 19:29

On Sat, 06 Mar 2004 09:31:21 +0100, Kenneth wrote:

> Overvej Minolta Z1. 10x optisk zoom 3.2mP. Godt at holde ved. Overvejer det selv, som et "for sjov" kamera. Nr. 1 i "tænk+test" Slår bla.Canon G5. Fås til ca. 2.700

Damn, det kan du altså ikke være bekendt Nu havde jeg jo stort
set lagt mig fast på Olympus C-750, og så kommer du med et kamera jeg
havde overset og som faktisk ser ganske spændende, og ikke mindst 'Good
value for money', ud.
Nu skal vi jo først lige ud og kigge på dem og mærke dem i hånden, men
for vores vedkommende er Minolta Z1 blivet en stærk mulighed, det må jeg
sige.

Men tak for dit input.

Mvh. Jan

Fra : thomas

Dato : 09-03-04 21:09

Tænk+Test hvor kan jeg læse det henne?

gad godt se den test hvor den slår Canon Powershot G5 det lyder for godt til
at være sandt

Fra : Kenneth

Dato : 09-03-04 21:38

"thomas" <shadow@trb.dk> skrev i en meddelelse news:Kvp3c.107865$jf4.6445377@news000.worldonline.dk...
> Tænk+Test hvor kan jeg læse det henne?

Testen ligger her: http://www.taenk.dk/ Men det kræver brugernavn og password.
Mvh
Kenneth

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 09-03-04 22:06

Hej

thomas wrote:
> Overvej Minolta Z1. 10x optisk zoom 3.2mP. Godt at holde ved. Overvejer det
> selv, som et "for sjov" kamera. Nr. 1 i "tænk+test" Slår bla.Canon G5. Fås
> til ca. 2.700

Bemærk at Tænk og Test ikke nødvendigvis vægter de samme parametre som
du gør. Jeg har ikke set denne test, men tidligere test af
digitalkameraer fra dem hvor et kamera vandt fordi det var brugervenligt
og kunne bruges af alle. Så bare fordi det har vundet en test gør det
ikke automatisk kameraet til det bedste køb for dig eller andre. Kig
hellere på de billedeksempler du kan finde på review sites og afgør ud
fra dem om kamereat er noget for dig. Læs samtidig de fora der er
specielt for kameraet og brugers udtalelser om det. Det får du meget
mere ud af.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Emil

Dato : 09-03-04 23:45

thomas skrev:

>Tænk+Test hvor kan jeg læse det henne?

På biblioteket. Skal jeg gætte et brugernavn for tt nr 42 må det
nødvendigvis være tt42.
Som adgangskode må du nok bruge telefon for at få svar.
http://www.taenk.dk/

m.v.h. Emil

Fra : thomas

Dato : 10-03-04 00:29

det er latterligt det koster 200kr at læse deres
artikler :( men sådan er det jo .. så jeg må undvære
de 200kr vil jeg hellere bruge på noget andet.. men
hvis der er nogen der har et brugernavn/kodeord liggende
så sig endelig til.

mvh
Thomas

Fra : Emil

Dato : 10-03-04 02:25

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 10-03-04 17:23

Kenneth wrote:

> Overvej Minolta Z1. 10x optisk zoom 3.2mP. Godt at holde ved. Overvejer det selv, som et "for sjov" kamera. Nr. 1 i "tænk+test" Slår bla.Canon G5. Fås til ca. 2.700

Nu har jeg kigget lidt på testen, og forstår intet af deres bedømmelse.
Ifølge den tets skulle Z1 have meget mindre støj på billederne end 300D
og det passer i hvert fald ikke! Ellers også er det mig der ikke kan
finde ud af at læse testen. Måske er det bedømt i de forskellige
kategorier (store, mellemstore og lommestørrelse), hvor Z1 er i
mellemstore og 300D er i store.

Generelt synes jeg ikke man kan bruge deres skemaer til det helt store.
Det beskriver f.eks. ikke hvilke fordele og ulemper der er ved et givet
kamera (f.eks. at Z1 har problemer med at synce lyd og billede)

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 11-03-04 14:11

On Sat, 06 Mar 2004 09:31:21 +0100, Kenneth wrote:

> Lad os høre hvad det blev til

Efter lang tids tænken, megen læsning ,dybe overvejelser og efter at
have set, mærket og følt på kamera'erne, endte vi med at beslutte os
for et Minolta DiMage Z1. Vi følte at det var der vi alt i alt fik mest
for pengene.
Det er bestilt hos og afsendt fra forhandleren dags dato, så vi ser frem
til at modtage det i morgen

Mange tak til alle dem der er kommet med input, såvel i denne tråd som i
andre tråde jeg har oprettet ifm. dette køb.

Mvh. Jan