Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Overfyldte kort
Fra : emj

Dato : 03-03-04 14:58

Jeg mener, at jeg her i denne newsgrupper engang har læst, at man ikke
skulle "overfylde" sine kort med billeder, men kan ikke huske, hvad
begrundelsen var. Måske det var Niels Ebbesen, det havde nogle gode
råd desangående. Jeg vil i alle tilfælde meget gerne have dem gentaget

Hilsen emj

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-03-04 15:25

emj wrote:

> [...]
> begrundelsen var. Måske det var Niels Ebbesen, det havde nogle gode
> råd desangående. Jeg vil i alle tilfælde meget gerne have dem gentaget

Nej det var Peter Schrøder der havde den eksakte begrundelse,
prøv en søgning på Google groups, hvis du vælger en avanceret
søgning, så kan du både specificere gruppe og afsender, og så
må det være muligt at finde det pågældne indlæg.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : emj

Dato : 03-03-04 15:55

On Wed, 03 Mar 2004 15:25:14 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Nej det var Peter Schrøder der havde den eksakte begrundelse,

Dersværre kunne jeg ikke finde hans indlæg på google, men måsk han
læser mit spørgsmål og vil besvare det igen.
Hilsen emj

Fra : Per O. Madsen

Dato : 03-03-04 15:32

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begrundelsen var. Måske det var Niels Ebbesen, det havde nogle gode
> råd desangående. Jeg vil i alle tilfælde meget gerne have dem gentaget

Jeg har aldrig kunne overfylde mine kort. Når der ikke er mere plads, så er
der altså ikke mere plads, og emnet kan ikke debatteres med kortet. Har
aldrig oplevet problemer i den forbindelse !

Per O.

Fra : emj

Dato : 03-03-04 15:58

On Wed, 3 Mar 2004 15:32:00 +0100, "Per O. Madsen"
<digitalNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote:

>Jeg har aldrig kunne overfylde mine kort. Når der ikke er mere plads, så er
>der altså ikke mere plads, og emnet kan ikke debatteres med kortet. Har
>aldrig oplevet problemer i den forbindelse !

Jeg har heller ikke oplevet problemer, men vil alligevel gerne gense
begrundelsen for påstanden.
Teoretisk kan man måske godt snuppe et ekstra billede med mindre
opløsning på nogle specifikke kort i specifikke digier, jeg vil i alle
tilfælde meget gerne have gentaget Peter Schroeders oplysning
desangående.

Hilsen emj

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-03-04 16:04

Problemet er vel ganske enkelt hvor meget plads kameraet forventer at der
skal være tilbage for at tælleren angiver, at der er plads til et billede
tilbage på kortet. Hvis dette ikke tager højde for worst case, så kunne man
risikere at det tagne billede ikke kunne gemmes. Jeg har aldrig været ude
for det og måske kan det ikke opstå. Ellers kan jeg ikke se nogen grund til
dette. Det er jo ganske enkelt at skifte til et andet kort, når tælleren
viser 1 tilbage under alle omstændigheder. Jeg skifter ofte når der 2-3
tilbage, da jeg ikke vil være i den situation at jeg ikke kan tage en serie
af billeder hurtigt efter hianden.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-03-04 16:00

"Per O. Madsen" wrote:

> Jeg har aldrig kunne overfylde mine kort. Når der ikke er mere plads, så er
> der altså ikke mere plads, og emnet kan ikke debatteres med kortet. Har
> aldrig oplevet problemer i den forbindelse !

Ja sådan er det med de fleste digicams, men der findes enkelte
mærker/modeller, hvor styringen af lagerkapasiteten ikke er så
god...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : emj

Dato : 03-03-04 16:43

On Wed, 03 Mar 2004 16:00:13 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>men der findes enkelte
>mærker/modeller, hvor styringen af lagerkapasiteten ikke er så
>god...!

Har du tilfældigvis kendskab til nogle digier, hvor det er tilfældet?
Hilsen emj

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-03-04 17:35

"emj" skrev
> Har du tilfældigvis kendskab til nogle digier, hvor det er tilfældet?

Det er ikke noget man ligefrem har råbt op om...
Men det er korrekt at der var (kunne være)
problemer i gamle dage. Der produceres muligvis
stadig kameraer med de gamle controllere, men mon
ikke det er løst nu?
Problemet var når kameraet tilkendegav at der var
plads til et enkelt billede mere og når dette billede ikke kunne
komprimeres så meget som et "gennemsnitsmotiv".
Istedet for at nægte at skrive filen til kortet, begyndte
kameraet forfra og overskrev dermed kortets
stamdata. Resultatet blev en ødelagt filstruktur og et
kort som ikke kunne åbnes på normal vis.
Jeg har personligt kun set det een gang i mit liv og
ikke på et mærkevarekamera.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply