Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Papir til Canon printer?
Fra : Hans

Dato : 02-03-04 14:25

Hej
Har fået en Canon i865, og er ved at se mig om efter noget papir. Men ved
ikke rigtig hvor det kan betale sig at købe det.
Er der nogen der kender et godt sted i København, hvor der er et rimeligt
udvalg af Canon papir?

På forhånd tak for hjælpen.
HC

Fra : Alex W

Dato : 02-03-04 16:19

> Er der nogen der kender et godt sted i København, hvor der er et rimeligt
> udvalg af Canon papir?
>
> På forhånd tak for hjælpen.
> HC

Hej Hans

Jeg var på Canons Pro dag i går

Der var en fyr der underviste om kalibrering af prinerere og trykmaskiner.
Han fortalte at det kunne betale sig at købe uorginale papir i stedet for.
Der kunne spares 50% og det uorginale papir skulle være lige så godt.
Han brugte Ilford på en Canon storformat printer

Goecker fører Ilford serien.

/Alex W

Fra : Hans

Dato : 02-03-04 16:47

"Alex W" <alex@(slet)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der kunne spares 50% og det uorginale papir skulle være lige så godt.
> Han brugte Ilford på en Canon storformat printer

Ok, Ilford. Det vil jeg lige se på.

Tusind tak for hjælpen Alex.

HC

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-03-04 17:02

Hans skrev i et indlæg på usenet:
> Ok, Ilford. Det vil jeg lige se på.

Merlin havde Ilford papir på tilbud i sidste uge, hvor jeg købte en stak
pakker.

89 kr for 50 A4-ark.

Det er rigtigt godt på Canon i850, så det er det sikkert også på i865.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 02-03-04 17:08

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in news:4044b002$0$13968
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Merlin havde Ilford papir på tilbud i sidste uge, hvor jeg købte en stak
> pakker.
>
> 89 kr for 50 A4-ark.

Til den pris er det næppe Ilford Galerie, som SVJH koster 110,- for 25 ark. Da
jeg printede brugte jeg Ilford Galerie Classic glossy på S900 og det var en
anelse mindre glossy og meget mere holdbart end Canon PR-101. En rigtig god
erstatning for PR-101 IMO.

Jeg har også prøvet Ilford Printasia hvilket jeg kun printede 2 billeder på
før jeg satte det på hylden igen - resultaterne var ikke den billige pris
værd.

Men den eneste rigtige vej frem er at prøve selv..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-03-04 20:34

Kenneth Darling Soerensen skrev i sit indlæg på usenet:
> Til den pris er det næppe Ilford Galerie

Nej

> Jeg har også prøvet Ilford Printasia hvilket jeg kun printede 2
> billeder på før jeg satte det på hylden igen - resultaterne var ikke
> den billige pris værd.

De var så den - og den laver rigtig gode billeder på min i850.

Prisen var i øvrigt ikke 89 kr men 89,95

Et andet billigt papir, som jeg er meget tilfreds med er Verbatim Glossy
Thoto Paper, som jeg på et tidspunkt fandt på tilbud i Kvickly Ekstra til
100 kr for 100 ark - men det var vist et engangstilbud ?

Men det giver rigtig gode billeder !

> Men den eneste rigtige vej frem er at prøve selv..

Helt sikkert

Jan

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk