Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Drive-in rensning af CCD
Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 02-03-04 09:31

Er der nogen som gør dette i det storkøbenhavnske område?

Har en kollega som trænger til at få renset, men som ikke kan undvære sit
kamera.

Claus Smith

Fra : pwa

Dato : 02-03-04 11:33

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i
en meddelelse news:404445aa$0$24683$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> kamera.
>
> Claus Smith
>
> altså Claus, den har jeg aldrig hørt før, hvis det er proff udstyr
(Nikon-Canon)
skal den nok en tur forbi værkstedet.
ellers prøv en vaskehal (altså jeg kunne ikke dy mig) undskyld.
v/h pwa (Pf/Dj)

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-03-04 12:16

Som du ser har jeg lige startet en tråd om rensning af CCD og spørgsmålet er
om ikke man skal rense selv, da det skal gøres ret tit. Jeg viste billeder
fra min 10D, som ikke var noget kønt syn. Jeg fik renset med truykludt hos
PW Service i dag (Canon værksted) og det har fjernet mange af pletterne, men
desværre er der stadig et par store pletter, som tilsyneladende er flyttet.

Se her http://www.pbase.com/hkruse/before_cleaning for før rensning og
her http://www.pbase.com/hkruse/after_cleaning for efter rensning.

Det kostede ikke noget og fik det gjort mens jeg ventede, så på den måde
fremragende service, men så først pletterne efter at være kommet tilbage ved
et par testbilleder.

Jeg spurgte også hvad de gør hvis ikke trykluft løser problemet. Ja så
bruger de vatpinde med Ajax på!

Mvh, Hans

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" <pigefotografen@pigefotografen.dk> wrote
in message news:404445aa$0$24683$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : @rsten

Dato : 02-03-04 14:08

Hans Kruse wrote:
> [...]
> tilbage ved et par testbilleder.
>
> Jeg spurgte også hvad de gør hvis ikke trykluft løser problemet. Ja så

Trykluft renser ikke noget som helse - det flytter bare støvet, hvis du er
heldig flytter det så noget af det ud fra kameraet, hvis du er uheldig
flyttes der derhen hvor det gør mere skade

--
/carsten

Fra : Peter Schroeder

Dato : 03-03-04 09:15

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" skrev
> Har en kollega som trænger til at få renset, men som ikke kan undvære sit
> kamera.

Hother sælger gør-det-selv sæt som er ok.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply