/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Reparation af Canon kameraer købt i udland~
Fra : Busk


Dato : 01-03-04 17:55

Hej

Jeg står for og skal investere i et nyt kamera Canon Eos 300D, jeg har
fundet det til en meget fornuftig pris i tyskland.

Men hvad hvis der bliver nogle problemer inden for garantien, har canon
en form for service, så man kan indlevere det over alt, eller skal det
sendes til tyskland?

Er der nogen der har erfaring med det??

Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på når man handler over
nettet i tyskland?

Er der nogle problemer med dette kamera som man skal være særlig
opmærksom på?

mvh

Busk

 
 
KNL DtP (01-03-2004)
Kommentar
Fra : KNL DtP


Dato : 01-03-04 18:32

"Busk" <merete2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c1vpod$g7$1@sunsite.dk...

> Men hvad hvis der bliver nogle problemer inden for garantien, har canon
> en form for service, så man kan indlevere det over alt, eller skal det
> sendes til tyskland?

Jeg havde 3 levende (hvide) pixels på sensoren i mit EOS 10D-kamera.

Forhistorien: http://shor.ter.dk/118814949

Garantibeviset blev sendt til Tyskland og kom hurtigt tilbage - i stemplet
form:

Lidt længere inde i forløbet: http://shor.ter.dk/963286796

Sendte derefter kameraet i original papæske ind til Canons danske værksted, PW
Service - og venter nu på at det kommer tilbage. Da jeg ringede og snakkede
med dem, mente de det tog 7-8 dage at ordnre. Håber det resulterer i et nye
kamera eller en ny sensor, og ikke bare en udmapning af de tre levende pixels.

Konklusionen er, at du roligt kan købe dit 300D i Tyskland (sikkert
technikdirekt.de), når bare du kan få dit garantibevis stemplet, såfremt
service værkstedet kræver dette.


> Er der nogle problemer med dette kamera som man skal være særlig
> opmærksom på?

Nu har jeg EOS 10D, men hvad jeg kan fornemme, så har 300D solgt rigtigt godt.
Man ser den overalt på online billedgallerier og i nyhedsgrupper, og folk er
vist meget tilfredse med kameraet.

Husk at afsætte penge til køb af gode objektivet - det er ikke nok med et godt
kamera.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk







www.analogfoto.dk / ~ (01-03-2004)
Kommentar
Fra : www.analogfoto.dk / ~


Dato : 01-03-04 18:34

"Busk" <merete2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c1vpod$g7$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg står for og skal investere i et nyt kamera Canon Eos 300D, jeg har
> fundet det til en meget fornuftig pris i tyskland.
>
> Men hvad hvis der bliver nogle problemer inden for garantien, har canon
> en form for service, så man kan indlevere det over alt, eller skal det
> sendes til tyskland?

Hej

Canon har en Pan-Europæisk garanti, som dækker kameraer købt i Europa, så
det gælder også for dit D300.
Men det er da ikke dårligere at sende kameraet til Tyskland for at få det
repareret, hvis det imod al forventning skulle gå i stykker, jeg tror endda
det går hurtigere !

Men hvorfor spørger du ikke Canon, det er jo dem der bestemmer

--
Venlig hilsen / Best regards
Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?




ChristianTC (01-03-2004)
Kommentar
Fra : ChristianTC


Dato : 01-03-04 21:47


"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
news:c1vs2c$7u5$1@news.dansketelecom.com...
> "Busk" <merete2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:c1vpod$g7$1@sunsite.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg står for og skal investere i et nyt kamera Canon Eos 300D, jeg har
> > fundet det til en meget fornuftig pris i tyskland.
> >
> > Men hvad hvis der bliver nogle problemer inden for garantien, har canon
> > en form for service, så man kan indlevere det over alt, eller skal det
> > sendes til tyskland?

Hej

Jeg står og har det samme problem bare med Nikon. Jeg prøvede at gå ind på
deres danske hjemmeside, men den side de henviser til er en importør af
Nikon, og dem kan jeg ikke forestille mig er helt objektive når man skriver
til dem Her er det jeg skrev og svaret jeg fik efterfølgende (som jeg ikke
synes besvarer mit spørgsmål):


Fra: Christian T. Clausen [mailto:xxxxxxxxxxxxxx]
Sendt: 27. februar 2004 15:45
Til: INFO (DFA A/S)
Emne: Garanti ved køb indenfor EU

Hej Nikon

Hvordan forholder det sig med hensyn til garanti på et nyt kamera købt inden
for EU. Dækker garantien på kameraet også i Danmark, ved køb i f.eks.
Tyskland, og har i en Europæisk garantiservice/reparationsservice?

MVH -og på forhånd tak for hjælpen


Svar:

Hej Christian

Du skal kikke på det garantibevis, der ligger i det kamera, som du evt.
køber. Jeg vil lige benytte lejligheden til at fortælle dig, hvad du bl.a.
havde fået med i prisen, hvis du vælger at købe kameraet hos en autoriseret
Nikon forhandler i Danmark:

- Et års gratis hotline på dansk

- Dansk manual og quickstart guide

- Fuldt omfattet af den danske købelov

- Hurtig og omkostningsfri handling af evt. reparation

Med venlig hilsen/Best regards
DFA A/S



Peter Schrøder (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter Schrøder


Dato : 02-03-04 14:54


"ChristianTC" skrev
> Jeg står og har det samme problem bare med Nikon. Jeg prøvede at gå ind på
> deres danske hjemmeside, men den side de henviser til er en importør af
> Nikon, og dem kan jeg ikke forestille mig er helt objektive når man skriver
> til dem Her er det jeg skrev og svaret jeg fik efterfølgende (som jeg ikke
> synes besvarer mit spørgsmål):

For bare få år siden var der ikke noget problem. Ganske
få mennesker bragte kameraer med hjem fra udlandet og
disse blev behandlet som var de købt i en dansk forretning.
Det var underforstået at kvalitetsprodukter blev gratis
serviceret i hele verden.
Men verden har forandret sig. Mange af de bikse der har
specialiseret i eksport til udlandet, kører efter deres helt
egne regler. Det er blevet skræmmende almindeligt at folk
modtager produkter med smådefekter, som sandsynligvis
er returneret af en anden kunde. Men postordrebiksen véd
at de forhåbentlig aldrig hører mere til et kamera når det først
er sendt halvvejs rundt om jorden. Det er den lokale
distributør der sidder med aben...
Et stemplet internationalt garantibevis er ditributørens
sikkerhed for at regningen kan sendes videre til den, der
har haft avancen. Det er derfor at dette garantibevis aldrig
er stemplet eller i værste fald mangler helt, når man modtager
varen. Og selv om man har et sådan stemplet garantibevis
skal man vide at man kommer i anden række i forhold
til "egne" kunder. Sådan er det og sådan vil det blive ved
med at være. Som en konsekvens af manglende indtjening
skæres der i servicen.
--

Med venlig hilsen
Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply



Kenneth Darling Soer~ (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Darling Soer~


Dato : 02-03-04 15:18

Peter Schrøder <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in
news:c223lu$168m$1@news.cybercity.dk:

> Et stemplet internationalt garantibevis er ditributørens
> sikkerhed for at regningen kan sendes videre til den, der
> har haft avancen. Det er derfor at dette garantibevis aldrig
> er stemplet eller i værste fald mangler helt, når man modtager
> varen.

Mon ikke det manglende stempel skyldes, at de fleste postordrebutikker har
returret og at producenten/importøren ikke er gearet til at sende nye
garantibeviser til den postordrebutik som står med en returneret vare og et
stemplet garantibevis?

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth
email: news at KBHdarling dot dk - REMOVE KBH
Photos at http://www.darling.dk

Peter Schrøder (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter Schrøder


Dato : 02-03-04 18:28


"Kenneth Darling Soerensen" skrev
> Mon ikke det manglende stempel skyldes, at de fleste postordrebutikker har
> returret og at producenten/importøren ikke er gearet til at sende nye
> garantibeviser til den postordrebutik som står med en returneret vare og et
> stemplet garantibevis?

Jo, muligvis. Jeg ved ikke hvor nemt det er at skaffe
ekstra garantibeviser. De Nikon garantibeviser jeg har set
mener jeg alle var 100% neutrale og skulle således udfyldes
med både model og nummer for at være gyldige. Men det er
en del år siden efterhånden, så tingene kan ha' ændret sig.
--

Med venlig hilsen
Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply


ChristianTC (02-03-2004)
Kommentar
Fra : ChristianTC


Dato : 02-03-04 17:07


"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in message
news:c223lu$168m$1@news.cybercity.dk...

> Men verden har forandret sig. Mange af de bikse der har
> specialiseret i eksport til udlandet, kører efter deres helt
> egne regler.

Men det er bestemt ikke alle der gør det, og en ting jeg ikke forstår er
hvorfor det skal være så hulens svært at få en så enkel ting at vide,
nemlig ----om Nikon har en Europæsik garanti/reperationsservice-----. Det er
ligesom om det er en klassificeret hemmelighed



Peter Schrøder (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter Schrøder


Dato : 02-03-04 18:24


"ChristianTC" skrev
> Men det er bestemt ikke alle der gør det, og en ting jeg ikke forstår er
> hvorfor det skal være så hulens svært at få en så enkel ting at vide,
> nemlig ----om Nikon har en Europæsik garanti/reperationsservice-----. Det er
> ligesom om det er en klassificeret hemmelighed

Grunden til det vigende svar kunne jo også være at
spørgsmålet lyder: Er der garanti i Danmark, hvis jeg handler i
Tyskland, hvortil svaret altid vil være: Måske...
Afhængig af, hvor vedkommende forhandler har udstyret
fra. Ligesom det er tilfældet herhjemme er der også en
del grå import i de andre lande. Og ligesom på disse
produkter herhjemme er der garanti i DK såfremt...osv.
Har den danske distributør først sagt ja, så fanger bordet.
Jeg kunne forestille mig at det er derfor de henviser til
ordlyden på garantibeviset.
Det kunne du så måske bede om at få faxet inden du køber
noget?
--

Med venlig hilsen
Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply




ChristianTC (02-03-2004)
Kommentar
Fra : ChristianTC


Dato : 02-03-04 18:42


"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in message
news:c22fut$1q6v$1@news.cybercity.dk...
> Grunden til det vigende svar kunne jo også være at
> spørgsmålet lyder: Er der garanti i Danmark, hvis jeg handler i
> Tyskland, hvortil svaret altid vil være: Måske...
> Afhængig af, hvor vedkommende forhandler har udstyret
> fra. Ligesom det er tilfældet herhjemme er der også en
> del grå import i de andre lande. Og ligesom på disse
> produkter herhjemme er der garanti i DK såfremt...osv.
> Har den danske distributør først sagt ja, så fanger bordet.
> Jeg kunne forestille mig at det er derfor de henviser til
> ordlyden på garantibeviset.
> Det kunne du så måske bede om at få faxet inden du køber
> noget?

Hej Peter

Tak for forklaringen, så forstår jeg godt hvorfor de svarede sådan. Jeg har
skrevet til technikdirekt.de og spurgt hvordan det fungere med garanti, så
nu venter jeg spændt på deres svar.

MVH
Christian



Hans Kruse (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 02-03-04 20:09

Prøv at se tilbage i denne gruppe. Jeg har skrevet indtil flere gange om
dette. Canon har Europæisk garanti og der er ikke problemer med at få
repareret i Danmark.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse


"Busk" <merete2@hotmail.com> wrote in message news:c1vpod$g7$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg står for og skal investere i et nyt kamera Canon Eos 300D, jeg har
> fundet det til en meget fornuftig pris i tyskland.
>
> Men hvad hvis der bliver nogle problemer inden for garantien, har canon
> en form for service, så man kan indlevere det over alt, eller skal det
> sendes til tyskland?
>
> Er der nogen der har erfaring med det??
>
> Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på når man handler over
> nettet i tyskland?
>
> Er der nogle problemer med dette kamera som man skal være særlig
> opmærksom på?
>
> mvh
>
> Busk



ChristianTC (02-03-2004)
Kommentar
Fra : ChristianTC


Dato : 02-03-04 20:29


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message
news:4044dbb4$0$13961$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Prøv at se tilbage i denne gruppe. Jeg har skrevet indtil flere gange om
> dette. Canon har Europæisk garanti og der er ikke problemer med at få
> repareret i Danmark.

Som Hans påpeger er det rigtig godt at gå tilbage i gruppen ved hjælp af
google.com. Jeg har fået rigtig meget hjælp af at kigge tilbage i grupperne.

MVH
Christian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408880
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste