Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A70 eller Olympus C-4000?
Fra : S. Thomsen

Dato : 01-03-04 14:20

Hvilken er det bedste køb?

---

Fra : Henrik

Dato : 01-03-04 16:53

"S. Thomsen" <chemnitz**VÆK**@stofanet.dk> wrote in message
news:40433862$0$1260$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hvilken er det bedste køb?

Ford eller Peugeot??

(mener bare at det er der nok lige så mange meninger om, som der er ejere af
de forskellige mærker..!)

Prøv at kigge på diverse testsider - her er en
http://www.steves-digicams.com

Mvh

Henrik

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-03-04 17:29

Hej

S. Thomsen wrote:
> Hvilken er det bedste køb?

Ja.

Jeg stod med lidt samme mulighed og valgte A70. Fordelene er, at
batterierne holder længere og at hukommelsen er CF-kort type 1, hvorimod
Olympus kun tager smartmedia, som dels er på vej ud og dels maksimalt
kan være 128mb. Billederne synes jeg også er bedre på Canon. De er
renere og skarpere.

Jeg har fået fremkaldt på papir fra begge kameraer i både 10x15 og 20x30
og synes i begge størrelser, at de igen falder ud til Canon's fordel.
Motiverne var ikke de samme, men de blev fremkaldt samme sted.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-03-04 08:23

Hej

S. Thomsen wrote:
> Hvilken er det bedste køb?

Jeg glemte lige en ting. Olympus'n kan indstilles til at tage 3:2
billeder og det sparer en masse arbejde når de skal på papir. Det kan
A70 ikke. Den tager kun 4:3 billeder. Hvis du er ligeglad med, at
billederne ikke er 10x15, men i A70'erens tilfælde, kun 10x13,3 hvis der
ikke foretages beskæring, så er det ligemeget.

mvh
Karsten