Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket digital kamera?
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 29-02-04 16:03

Hejsa
Jeg overvejer at købe et digitalkamera men er på fuldstændig bar bund fsva.
hvilket et det skal være!

Det er kun til fritidsbrug det skal bruges. hvor mange mpix. skal jeg gå
efter?
Jeg har ikke noget imod at købe brugt eller via internet butikker. Prislejet
(for et brugt) skal gerne ligge på ca. 1500 kr.

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh
Carsten

Fra : fam. Ager

Dato : 29-02-04 16:41

hej

det kommer an på hvor store billeder du vil have (udprint).....Men gå ikke
under 3-4 mp...Men husk lige at det ikke kun mp der afgører om billedet er
godt, optiken er mindst lige så vigtig!!!!

Hvis du skal have med zoom, så husk at digital zoom kun er til at prale
med!!!kan ikke bruges til meget andet, optisk zoom er det du skal gå
efter...

hvis du vil have meget zoom, så er det en fordel med billed stabilisator....

torben

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:4041ff33$0$29343$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

---
T-man

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 29-02-04 17:48

Hej
Er der nogle mærker som er bedre end andre? Har du evt. et bud på hvad kunne
vare aktuelt - hvis vi nu siger at a4 størrelse er det største jeg vil
udskrive i?

Mvh
Carsten

Fra : fam. Ager

Dato : 29-02-04 18:05

hej

to gode foreslag vil være
Canon PowerShot A70 3.2Megapixel / 16MB / CCD / Zoomobjektiv 2.249
kr

Canon PowerShot A80 4Megapixel / 32MB / CCD / Zoomobjektiv 2.952
kr.

eller et

Olympus CAMEDIA C 750 Ultra Zoom 4Megapixel / 16MB / CCD /
Zoomobjektiv 3.189 kr.

dette er ny priser fundet på edbpriser.dk..

hvis du kunne finde sådanne brugt,ville du nok være godt stillet....

meddelelse news:404217d4$0$29388$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
kunne
> vare aktuelt - hvis vi nu siger at a4 størrelse er det største jeg vil

---
T-man

begin 666 star_best.gif
M1TE&.#EA# `,`,0``````/___Y&1EXZ.E,3%S<[/U\W.ULO,U+J[PM'2V:VN
MM'U^@V9G:U!15%E:779P`?[L`M/"`_S4`[V?!6-3!?C(`]&J!%='!2,:`6]8
M$VM-`?JQ`_N/`FX\`<YO`O___R'Y! $``!\`+ `````,``P```5;X"=^"L,H
M8THX6>80(S(L#!99&+,,B$ ]CPFD,@%2!()+10*!,"6;BP#1N$B>E4VG@:!2
JG!O.ID+A)J%CCCJ*I&@ZDPK'T^E0>#,'QN+!.'8((RLM+RDC)2<I(0`[
`
end

Fra : max

Dato : 29-02-04 19:00

"fam. Ager" > hej

-- attachments er ikke så fed--
-max-

Fra : fam. Ager

Dato : 29-02-04 19:03

"max" >
> ">
> -- attachments er ikke så fed--
> -max-

hej max

du mener ??

---
T-man

Fra : max

Dato : 29-02-04 19:08

> "max" >
> >
> hej max
>
> du mener ??

vedhæftede filer er ikke en god ting udenfor binar grupperne.. -max-

Fra : fam. Ager

Dato : 29-02-04 19:13

hej

up-sorry

havde ikke set den stjerne,sorry det var ikke meningen......

torben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-02-04 19:17

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev :

>to gode foreslag vil være

1. Citer venligst efter netiketten på
http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html, dvs. svare under
det citerede og klip i det du svarer på, der er ingen grund til
at citere hele det indlæg, som man svarer på.

2. Fjern den binære fil som OE sætter ind når man klipper og
klistrer.
--
Knud

Fra : JSH [9800]

Dato : 29-02-04 21:27

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse >
2. Fjern den binære fil som OE sætter ind når man klipper og
> klistrer.
> --
> Knud

Det blev der gjort opmærksom på kl. 1900!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-02-04 21:32

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev :

>Det blev der gjort opmærksom på kl. 1900!

?

Lær, hvordan usenet fungerer.

Fut: news:dk.admin.netikette
--
Knud

Fra : fam. Ager

Dato : 29-02-04 22:20

"

> "Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
>
> 2. Fjern den binære fil som OE sætter ind når man klipper og
>
> hej knud

UNDSKYLD, det var en fejl.......så ikke den lille stjerne.........

torben

---
T-man

Fra : Knud \(7570\)

Dato : 29-02-04 19:56

skrev i en meddelelse news:c1t633$317p$1@news.cybercity.dk...

> to gode foreslag vil være
> Canon PowerShot A70 3.2Megapixel
> Canon PowerShot A80 4Megapixel
>
> Olympus CAMEDIA C 750 Ultra Zoom 4Megapixel

Jeg har selv haft Canon A70 et godt valg
jeg ville selv vælge min 3 mpix
men hvis du kun meget sjældent vil bruge A4 udskrift så se
Canon A60 til 1412,- med 2 mpix.
det kan bruges til A4 hvis du ikke er alt for kritisk.

A60 og A70 har gode muligheder for manuelle indstillinger,
Det er meget spændende at lege med.

Prøv også at tjekke Nikon Coolpix 2100 2mpix til ca 1500,-
og 3100 3mpix til 1964 inc porto.
Jeg har set mange pæne billeder fra nikon coolpix 3100.

på dk.marked.privat.fritid.foto der er lige sat
fuji finepix 6800zoom 3,3pix til salg
http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/fuji6800.html
Fuji kan faktisk også tage fine foto,
smartmediakort kan dog ikke laves størrer end 128 mb.

før du køber brugt, skal du lige tjekke ny pris
www.DBA.dk er der mange der forlanger mere brugt
end nyt kan købes til på nettet.

Mvh Knud

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 29-02-04 16:18

Jeg har lige købt et Canon A60 til 1995 kr.og det er vi godt tilfreds med
det tager gode og klare billeder.

Hilsen CN

Fra : Kim S

Dato : 29-02-04 22:20

> [...]
> Jeg har ikke noget imod at købe brugt eller via internet butikker.
Prislejet(for et brugt) skal gerne ligge på ca.1500 kr.

Hej Carsten
Her er en artikkel fra Rabatten Dr.dk/rabatten

Thomas Nykrog, der er fotograf og forfatter til Politikens bog om digitale
kameraer giver disse generelle råd:
1. Kameraer til omkring 700 kroner kan generelt ikke bruges til særligt
meget. De er for billige. Lad være med at købe dem, hvis du vil have noget
ud af dit kamera.
2. Man kan få kameraer til cirka 1000 kroner, der kan tage billeder, men man
kan også komme rigtigt galt af sted, hvis man køber kameraer i den
prisklasse. Som eksempel nævner han et HP 435 digital kamera til 1.200
kroner. Kameraet har ingen auto-fokus, og derfor tager det uskarpe billeder.
Så sørg for at tjekke, at der er auto-fokus.
3. De gode kameraer begynder ved ca. 2000 kroner. Her nævnes et Fuji A-210
digital kamera til 1999 kroner og kan købes hos Click fotoforhandlere
overalt i landet. Det kan tage gode billeder og så er det let at forbinde
med en computer. I samme prisklasse nævnes et Nikon Coolpix 2100 som kan fås
i Merlin og Click-forretninger til 1999 kr. Dette er et udmærket kamera til
familiebrug.
4. Har man brug for at kunne forstørre sine billeder, så skal man have fat i
et kamera med mange pixels. Jo flere pixels, jo større, pæne billeder kan
man lave. Her nævner Thomas Nykrog et Minolta G500 kamera til 3.500 kr. Det
har 5 mio. pixels, og det giver mulighed for en stor, pæn forstørrelse.
5. Det kan også være vigtigt med en ordentlig zoom funktion. Hvis man gerne
vil tage billeder af dyrene i zoo og børnene ude på midten af fodboldbanen.
F.eks. har et Olympus 740-kamera til 3400 kroner en 10 x zoom, hvilket er
meget. Så kan man komme rigtigt tæt på tingene.

Priserne angivet her er de vejledende udsalgspriser på kameraerne. Du kan
sikkert finde dem billigere selv, hvis du kigger dig lidt for.

Se mere på http://www.click.dk/ http://www.merlin.dk/
http://www.edbpriser.dk/default.asp
http://www.dpreview.com/