Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Arkivering (igen)
Fra : Erik Aalund

Dato : 29-02-04 14:13

Jeg ved godt dette er et tilbagevendende spørgsmål - aligevel bringer jeg
det på banen endnu engang.

Jeg har efterhånden en hel del billeder liggende på min computers harddisk
og vil gerne skabe et overblik på en eller anden måde.

Først og fremmest mangler jeg et godt stykke software til jobbet. Jeg har
tidl. haft en demoversion af thumbsPlus (eller noget i den stil)
installeret - men findes der andre der klare jobbet bedre eller på en anden
måde.

På forhånd tak for hjælpen
Erik

Fra : Jens Christensen

Dato : 29-02-04 15:14

"Erik Aalund" <aalund@FJERNesenet.dk> wrote in message
> [...]
> tidl. haft en demoversion af thumbsPlus (eller noget i den stil)
> installeret - men findes der andre der klare jobbet bedre eller på en

Jeg benytter selv Adobe Photoshop Album 2.0 og er utroligt glad for det!
Det skaber let et rigtigt godt overblik over alle ens billeder, og så er det
lynhurtigt at bruge.
Derudover er det ikke så dyrt...Købte det for omkring 330,- for ½ års tid
siden...Man kan vist hente en prøve-version på adobes hjemmeside. Kan kun
anbefale det.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 29-02-04 18:26

"Erik Aalund" <aalund@FJERNesenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tidl. haft en demoversion af thumbsPlus (eller noget i den stil)
> installeret - men findes der andre der klare jobbet bedre eller på en

Ja, Adobe Photoshop Album 2.0 er svær at komme udenom. Jeg har brugt PA i
ca. 1 år og det har ikke skuffet mig.
Holder også styr på mine billeder på diverse CD-rom.

Mvh.

Tommy

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-02-04 21:36

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> skrev:

>Ja, Adobe Photoshop Album 2.0 er svær at komme udenom.

Nåh, jeg har nu ingen vanskeligheder med det. Men jeg har også
forkælet mig selv med thumbs Plus.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Tommy Hansen

Dato : 29-02-04 21:54

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Nåh, jeg har nu ingen vanskeligheder med det. Men jeg har også
> forkælet mig selv med thumbs Plus.

Hvorfor skriver du forkælet ?

Måske skulle synliggøre hvorfor du mener Thumbs Plus er bedre.
Jeg kender det ikke selv, men kan se at det er dyrere ens Photoshop Album.

Mvh. Tommy

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-02-04 22:39

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> skrev:

>jeg har også forkælet mig selv med thumbs Plus.

>Hvorfor skriver du forkælet ?

Fordi jeg synes det er et dejligt program.

>Måske skulle synliggøre hvorfor du mener Thumbs Plus er bedre.

Det har jeg ikke skrevet - har ikke prøvet Adobes. Jeg har bare
skrevet at jeg ikke savner noget. Thumbs Plus kan alt hvad jeg indtil
nu har haft brug for, kan konfigureres næsten uendeligt, kan rigtig
mange formater, er hurtigt og klippestabilt. Efter hvad der har været
skrevet, vist i

havde (første udgave af) adobes program en svaghed med antallet af
formater (extensions). En billedbrowsers fornemste opgave er at kunne
læse et hav af formater (på det punkt er Irfan View forbilledlig).

Men du har ret i at det er temmelig dyrt. Det samler databasen i en
stor fil, hvilket er både godt og skidt. Den sviner ikke alle mulige
mapper hvor der på et eller andet tidspunkt har ligget et pic, men den
er svær at migrere med.

Det har også nogle edit-funktioner, men dem har jeg ikke dyrket -
bortset fra koordinater til at lave image-maps manuelt. Det kan lave
thumbs og html-sider, også efter egen skabelon. Man kan vælge egen
farveprofil hvis man har forstand på den slags - det har jeg ikke.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : max

Dato : 29-02-04 23:29

"Peter Loumann"
> "Tommy Hansen"

> Fordi jeg synes det er et dejligt program.
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
> http://pedalo.dk/thailand/

Kan kun give dig ret TP er et glimrende program
god behandling af exif og iptc info hvis man har
brug for det. -max-