Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fil formater Canon
Fra : Erik Aalund

Dato : 29-02-04 12:04

Når jeg fotograferer i RAW med Canon EOS 300d fås følgende filnavne på
kortet:

CRW_0312.CRW
CRW_0312.THM

Det ene er RAW filen - men hvad er det andet? JPEG-filen som automatisk
kommer med i optagelsen?

Vh
Erik

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-02-04 12:11

Du kan roligt smide den væk. Den bruges ikke til noget under RAW
konvertering. JPG filen der automatisk kommer med ligger indeni RAW filen og
den bruges heller ikke under RAW konvertering, men du kan trække den ud
separat med Canon software.
Mvh, Hans

Fra : KNL DtP

Dato : 29-02-04 14:35

"Erik Aalund" <aalund@FJERNesenet.dk> skrev i en meddelelse

> Det ene er RAW filen - men hvad er det andet? JPEG-filen som automatisk
> kommer med i optagelsen?

*.THM er det thumbnail der bliver genereret til RAW-filen. Prøv at åbne
THM-filen i f.eks. InternetExplorer, så kan du se den.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-02-04 18:18

"Erik Aalund" <aalund@FJERNesenet.dk> wrote in message
> Når jeg fotograferer i RAW med Canon EOS 300d fås følgende filnavne på
> [...]

*.CRW = RAW
*.THM = thumbnail (jpeg) der vises på lcdskærmen på kameraet.

Mvh
Simon