Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
focus problemer på mit sony digital camera
Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-02-04 15:15

jeg har et ældre sony digital kamera - DSC-F55E.
Det er på 2.1 Mega Pixel.
Problemet med det er at når jeg tager billeder forholdsvis tæt på altså fra
livet og opefter er det som det stiller skarpt på baggrunden istedet for det
menneske eller ting jeg tager billede af - umiddelbart ser det fint ud i det
lille skærmbillede, men på pc'en ser det helt tosset ud - jeg har bla taget
nogle billeder af mine unger op ad en dør her til fastelavn og døren står
knivskarpt og ungerne er helt ude af focus - jeg synes jeg har rodet med
alle muligheder kameraet tilbyder, men 50% af mine billeder er jeg nødt til
at slette - jeg tager et hav af ekstra billeder for at være sikker på et af
dem er nogen lunde. Jeg kender ikke meget til indstilllinger - kameraet står
i øjeblikket på +1,5 i exposure - flash level low - white balance Auto - jeg
har prøvet at ændre dem på må og få, men synes ikke rigtigt det hjælper -
gør jeg noget forkert eller er det et lortekamera? - man tør jo dårligt at
købe et nyt og bedre hvis problemet er generelt. Nogen gode råd?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : fam. Ager

Dato : 28-02-04 16:55

hej

jeg kender intet til dit kamera, men er der ikke en knap eller funktion.vor
du sletter alle indstillinger?? På mit gamle hed det all reset og var inde i
menu-erne.Så skulle det gerne være på standart instillingerne...
Sæt så kameraet til at fotografere i auto.Dette skulle gerne hjælpe, du skal
også lige huske at det er ikke alle digitale kameraer der er gode til at
fotografere i dårligt lys....

Og til portræt foto, kan du instille dit kamera til..Højst sandsynligt på en
drejeknap..
Er de zoom på, så slå den digitale fra......
zoom så helt ind med optisk zoom..

Nej det er ikke et generelt problem, mit gamle olympus 2100 uz tog nogle
gansk gode portræt fotos.....
Og olympus 740 uz tog også ganske gode portræt foto, men havde ikke
af-hjælpe lys.Der for ikke særlig lys stærkt....
ingen af disse kameraer havde problemer med at fokosere...

Måske vil dette hjælpe

held og lykke

torben

---
T-man

Fra : Bo Bjerre

Dato : 28-02-04 17:15

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
det
> menneske eller ting jeg tager billede af - umiddelbart ser det fint ud i

jeg kender ikke dit kamera, men hvis det måler afstanden i midten af
billedet, og de to børn står i hver side af billedet, ja så skal baggrunden
(der jo ses i midten, blive skarp.

Bo //

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-02-04 20:20

Prøv at sigte på det der skal være skarpt og tryk udløseren halvt ned så AF
låses (det er det normale) og vend kameraet tilbage til motivet og tryk
udløseren i bund. Vær opmærksom på at lyset ikke er alt for forskelligt
mellem de to situationer, da lysmåling også normalt vil fastlægges ved halvt
nedtrykket udløser.
Mvh, Hans

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-02-04 11:21

tak for alle jeres svar, jeg har nu prøvet de ting i siger i så vid
udstrækning kamera og min intelligens tillod, men jeg er stadig ikke helt
tilfreds - jeg tror jeg vil i butikken og se et nyt kamera demonstreret,
måske det er tid at skifte.

Fra : fam. Ager

Dato : 29-02-04 11:38

> jeg tror jeg vil i butikken og se et nyt kamera demonstreret,
> måske det er tid at skifte.
> --
> hej

En opfordring til at læse lidt af de indslag i denne gruppe der omhandler
købe af nyt digital kamera...

torben

---
T-man

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-02-04 11:56

> En opfordring til at læse lidt af de indslag i denne gruppe der omhandler
> købe af nyt digital kamera...

det vil jeg gøre - mht megapixels - er det umidddelbart det vigtigste? -
hvad skal man op i - jeg er ret kræsen og har tænkt på at nøjes med et alm
spejlrefleks kamera der laver fine papirbilleder - jeg er blevet lidt skræmt
af kvaliteten af digital kameraer, men nu har jeg så osse kun det gamle sony
at sammenligne med

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 29-02-04 12:16

Hej

sniper_Nolight wrote:
> det vil jeg gøre - mht megapixels - er det umidddelbart det vigtigste? -

Nej, bestemt ikke. Optikken er meget vigtigere. Og så dog. Det kommer
alt sammen an på hvad du vil bruge det til. Hvis det kun er 10x15
prints, så er et Kodak 5mp kamera glimrende, da de mange pixels og for
hårde kompressioner ikke kan ses på et 10x15 print, men hvis du skal
bruge det til hjemmesiden eller til forstørreler, så er det håbløst.
Tager du derimod et Canon A70 til samme pris, men med 3mp billeder, så
er selve billedet så meget renere at du kan tage et udsnit og mere eller
mindre direkte smide det på en hjemmeside og fordi billedet er så rent
kan en forstørrelse til 20x30 også lade sig gøre.

Kig på de gængse review sites http://www.dpreview.com og
http://www.steves-digicams.com og se de testbilleder de har lavet. Hvis
der er to eller flere kameraer der passer dig downloader du billederne
og laver sammenligninger.

> [...]
> af kvaliteten af digital kameraer, men nu har jeg så osse kun det gamle sony

Jeg har lige netop fået et Canon A70 og bruger det som et stykke
elektronisk legetøj. Da børnene så skule have fastelavnsfest på skolen
spurgte konen hvorfor jeg ikke bare tog det med i stedet for det andet.
Ok, så prøver vi tænkte jeg. %&¤#"&%¤-kamera. En tønde i bevægelse, et
barn i bevægelse og et digitalkamera i den klasse er bare ikke sagen.
Det tog såmænd glimrende billeder. Det var bare synd at motivet altid
var et barn med ryggen til tønden fordi det var på vej væk, da kameraet
endelig tog billedet.

Stod jeg i dag helt uden et kamera og med 3500-5000 i hånden, så vil jeg
helt 100% sikkert købe mig et Canon EOS300v til 299€ eller et Canon
EOS33v til 449€ - altså analoge kameraer i stedet for digitale. Priserne
er vejlende priser i Tyskland på huset alene. Dertil vil et objektiv
kunne være et Canon EF 28-200 mm 1/3.5-5.6 USM (549€). Så skulle
brændvidderne vist være dækket til husbehov. Priserne kan findes både
lavere i Tyskland og eventuelt i USA, hvis du kender nogen der skal derover.

Mit eget håb er da også, at jeg snarest kan få råd til et EOS33v +
28-200 objektivet.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-02-04 13:10

> [...]
> Det tog såmænd glimrende billeder. Det var bare synd at motivet altid
> var et barn med ryggen til tønden fordi det var på vej væk, da kameraet

umiddelbart et lækkert kamera ellers.

> [...]
derover.

> Mit eget håb er da også, at jeg snarest kan få råd til et EOS33v +

det er lige det jeg skal have tjekket - om analoge kameraer måske bare mere
er min stil.

tak for links, dem vil jeg nærlæse.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-02-04 13:31

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> det er lige det jeg skal have tjekket - om analoge kameraer måske bare
> mere er min stil.

Måske, med mindre du kan vænne dig til, hvordan point-and-shoot kameraer
virker: Man lader kameraet indstille sig ved at trykke udløseren halvt
ned. Når motivet så er der, trykker man helt ned, og billedet bliver
taget uden forsinkelse. Hvis du først trykker på knappen, når motivet er
der, skal kameraet lige bruge 0,3 sekund til at stille skarpt, og så har
barnet vendt sig om.
Jeg synes ikke, det er noget specielt for digitale kameraer.
Sådan virker alle moderne kompaktkameraer. Det er bare fordi gruppen her
er befolket med fotoentusiaster, der er vant til spejlrefleks. Når de så
får et digitalkamera, der er opbygget som et kompakt, automatisk kamera,
så bliver de enormt forundrede over, at autofokus og lysmåler skal bruge
lidt tid.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-02-04 15:49

> [...]
> får et digitalkamera, der er opbygget som et kompakt, automatisk kamera,
> så bliver de enormt forundrede over, at autofokus og lysmåler skal bruge

hvis bare kameraet tager nogle billeder jeg kan acceptere og
brugervenligheden er nogenlunde kan jeg godt leve med autofocus der lige
skal stille skarpt og sån, det er mere det kamera jeg har nu, der er lidt
mystisk

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-02-04 16:02

> [...]

> skal stille skarpt og sån, det er mere det kamera jeg har nu, der er lidt

Hov, det gik lidt stærkt. Det var jo ikke dig, der havde problemer med,
at børnene var på vej væk fra fastelavnstønden, da skuddet gik af. Hvad
dit kamera angår, må det jo næsten være i stykker. Hvis problemet da
ikke er, som nogen forslog, at det stiller skarpt midt i billedet, og
motivet er lidt ude til siden. Men det har du vel tænkt på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-02-04 16:19

> [...]
> ikke er, som nogen forslog, at det stiller skarpt midt i billedet, og
> motivet er lidt ude til siden. Men det har du vel tænkt på.

nej jeg stiller skarpt på det jeg vil tage et billede af - eksempel kunne
være min knægt der står en halvanden meter eller lidt mindre fra mig og han
står så uskarpt og baggrunden står så forholdsvis skarpt - nu har jeg rodet
lidt med indstillingerne, men alt efter om jeg bruger blitz eller ikke
blits, dagslys, aften whatever er det som om jeg bare ikke kan finde en
nogenlunde standard indstilling der kan bruges jævnt over hele linien -
bevægelse er helt tosset! - det skal være stillestående personer - tager jeg
et billede af drengen når han leger er han nærmest tværet ud - hver 4
billede er som jeg gerne vil have det resten er uacceptable - som sagt er
det et forholdsvis gammelt cam og det kan være jeg er blevet mere krævende -
kameraet er min søsters så jeg ved faktisk ikke om det har været sån altid -
det er med carl zeiss (eller hur det staves) optik, og det mener jeg da
burde være ganske godt. Desuden har jeg ingen viden om hvordan exposure osv
skal være i forhold til omgivelser - det er jo altid rart at vide hvad de
forskellige indstillinger betyder så man kunne indstille camera efter det.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-02-04 16:44

> [...]

> forskellige indstillinger betyder så man kunne indstille camera efter det.

Det lyder defekt. At drengen bliver uskarp ved bevægelse skyldes lang
lukkertid. Hvis der ikke er så meget lys på stedet, er en lang lukkertid
jo nødvendig. Jeg ved ikke, om der er en sportsindstilling, så man kan
tvinge kameraet til at bruge hurtigere lukkertider.
Du kan jo læse lidt om kameraet på nettet. Der er masser af
sites med anmeldelser af digitale kameraer. Her er f.eks. et:

<http://www.steves-digicams.com/f55.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-02-04 16:56

> [...]
> Du kan jo læse lidt om kameraet på nettet. Der er masser af
> sites med anmeldelser af digitale kameraer. Her er f.eks. et:

ja ifølge det link og mine egne erfaringer er kameraet stort set automatisk
hvis man vil have det, så det kan godt tyde på der er noget der ikke helt er
som det skal være.

Fra : Joergen Bech

Dato : 01-03-04 20:08

> [...]
>Det tog såmænd glimrende billeder. Det var bare synd at motivet altid
>var et barn med ryggen til tønden fordi det var på vej væk, da kameraet

Fokuser på tønden (i ro) eller et andet punkt på samme afstand, tryk
udløseren halvt ned så kameraet låser fokus fast på motivet, afvent
det rigtige øjeblik og tryk helt ned den brøkdel af et sekund du har
erfaring for at kameraet er "forsinket".

Har aldrig givet mig problemer. Heller ikke selv om jeg bruger et
"prosumer" digicam (da det er 2 år gammelt må det vel i dag
klassificeres som et "consumer" digicam - og om 2 år en antikvitet).

Hvad er problemet? Hvis du bruger det som et stykke legetøj kan
du vel heller ikke forvente at få andet end legetøjsbilleder ud af det
:)

Jeg ved, at jeg ikke fortæller dig noget nyt, men af din beskrivelse
lyder det som om du ikke "afventer situationen" og betjener kameraet
indenfor dets begrænsninger?!? A70'eren kræver kun <1 sekund for
at fokusere og der er blot en samlet ventetid på 1,5 sekund fra shot
til shot, så at et barn skulle kunne nå at vende ryggen til tønden og
være på vej væk er vist lidt af en overdrivelse :)

Mvh

JB

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-03-04 20:41

Hej

Joergen Bech wrote:
> [...]
> det rigtige øjeblik og tryk helt ned den brøkdel af et sekund du har
> erfaring for at kameraet er "forsinket".

Det blev forsøgt hver gang. Eneste måde nogenlunde at få et billede på
når jeg ønskede det var ved at indstille alt manuelt. Inklusiv fokus.

> [...]
> til shot, så at et barn skulle kunne nå at vende ryggen til tønden og
> være på vej væk er vist lidt af en overdrivelse :)

Det kan godt være at A70 er under et sekund om at fokusere, men det er
på en stilestående genstand. Man kan ligefrem høre hvordan kameraet
nogle gange kører sin fokus frem og tilbage i et forsøg på at ramme et
eller andet. Jeg har lige talt billederne og under halvdelen af gangene
kan man betragte billedet som anvendeligt. Og kun i ca 10-15% af
tilfældene kan billedet betragtes som godt.

Men du kan jo få lov til selv at se .

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-03-04 23:01

Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
> kan man betragte billedet som anvendeligt. Og kun i ca 10-15% af
> tilfældene kan billedet betragtes som godt.

Læste du ikke indlægget? Du skal fokusere på tønden, inden barnet kommer
derhen. Så er tønden i ro. Når man først har trykket knappen halvt ned,
så er kameraet færdigt med at fokusere og skal ikke bruge mere tid på
det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-03-04 14:43

Hej

Henrik Münster wrote:
> [...]
> derhen. Så er tønden i ro. Når man først har trykket knappen halvt ned,
> så er kameraet færdigt med at fokusere og skal ikke bruge mere tid på

Jeg ved skam godt hvordan det kamera fungerer og hvordan det skal
betjenes, men når 40 børn står i kø og de allesammen har så travlt som
det nu er muligt, hvor længe tror du så en tønde hænger stille? I hvert
fald ikke længe nok til at kameraet kan nå at fokusere inden barnet slår
på tønden og er gået igen.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-03-04 17:06

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> det nu er muligt, hvor længe tror du så en tønde hænger stille? I hvert
> fald ikke længe nok til at kameraet kan nå at fokusere inden barnet slår

Hvad er der nu pludselig galt med manuelt fokus? :)

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-03-04 17:15

Hej

Hans Joergensen wrote:
> Hvad er der nu pludselig galt med manuelt fokus? :)

Det gik jeg også over til Og det hjalp også.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-03-04 17:15

Karsten Feddersen wrote:
> Det gik jeg også over til Og det hjalp også.

Det er så bare trist at det oftest er fuldkommen umuligt at se om
noget er i fokus på sådan en bette skærm.. det kan man
ihvertfald ikke på mit gamle Minolta S404. Det går lidt bedre på et
300D, selv om man ikke får noget hjælp.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-03-04 17:30

Hej

Hans Joergensen wrote:
> [...]
> noget er i fokus på sådan en bette skærm.. det kan man
> ihvertfald ikke på mit gamle Minolta S404. Det går lidt bedre på et

På et A70 er afstanden angivet på skærmen og rammer man bare nogenlunde
indenfor 10-25% så går det rimeligt. Men det er rigtigt at skærmen er
umulig i den opgave.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-03-04 23:39

> [...]

> På et A70 er afstanden angivet på skærmen og rammer man bare nogenlunde
> indenfor 10-25% så går det rimeligt. Men det er rigtigt at skærmen er

Jeg har taget billeder i tyve år med et Minox 35 GT. Det har helt manuel
fokus, hvor man gætter sig til afstanden og i øvrigt har god hjælpe af
en skarphedsdybdetabel på objektivet. Kameraet har blænderforvalg, hvis
nogen ikke kender det. Med et 35 mm objektiv var skarphedsdybden
nogenlunde, og dårligt fokuserede motiver var yderst sjældne.
Efter jeg fik et kamera med autofokus, og man kan jo næsten ikke
få nogen uden nu om dage, hvis man vil have et kompakt kamera, så er det
helt almindeligt, at der er et par billeder ude af fokus, hver gang jeg
har taget billeder. Og det er som regel de bedste. Hvad jeg vil frem til
er, at de i hvert fald ikke er svært at sjusse sig frem til, at der nok
er tre meter hen til motivet. Med et digitalt kamera har man endda en
skarphedsdybde på noget nær 14 meter pga. den korte brændvidde. Så det
gør ikke noget, at skærmen ikke er så god til at stille skarpt ved.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : fam. Ager

Dato : 01-03-04 21:07

JB

> [...]
> til shot, så at et barn skulle kunne nå at vende ryggen til tønden og
> være på vej væk er vist lidt af en overdrivelse :)

hej jb

overdrivelse??????

1,5 sekund er sku da lang tid, du kan nå at snurre rundt om dig selv min.
1gang på den tid....

mit kamera tager 2,5 billede i sek....

torben

---
T-man

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-03-04 21:28

Hej

fam. Ager wrote:
> mit kamera tager 2,5 billede i sek....

Jeg tror et A70 tager op til 2,2 pr sekund, men det nytter et fedt når
det er #&¤%#&¤-lang tid om at finde noget at fokusere på.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 01-03-04 21:42

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror et A70 tager op til 2,2 pr sekund, men det nytter et fedt når
> det er #&¤%#&¤-lang tid om at finde noget at fokusere på.

hej

ja det kan du have ret i, kan det være fordi at der er for dårligt/mørkt lys
til at det kan fokosere.Altså ikke lys nok??

eller at han sidder for tæt på, måske en kombination???

torben

---
T-man

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-03-04 14:52

Hej

fam. Ager wrote:
> ja det kan du have ret i, kan det være fordi at der er for dårligt/mørkt lys
> til at det kan fokosere.Altså ikke lys nok??

A70'eren er ikke særlig godt hvis der ikke er lys nok. Selvom den har en
"autofokushjælpelampe", så skal man ikke mere end en lille meter væk
hvis rummet er for mørkt før den giver helt op. I mit tilfælde var det
en sportshal som var veloplyst. På stillestående objekter havde kameraet
ingen problemer.

Og skal kameraet i øvrigt tage mange billeder i rap låser den fokus,
blænde, lukketid mm i henhold til det første billede og rammer det så
forkert - tjah, så har man en helt serie af billeder der ikke er noget
bevendt. Jeg går ud fra at dit har samme måde at skyde mange billeder på
i rap.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 02-03-04 16:14

> [...]
> forkert - tjah, så har man en helt serie af billeder der ikke er noget
> bevendt. Jeg går ud fra at dit har samme måde at skyde mange billeder på

hej

nææææ, jeg har ingen problemer.....var selv til fastelavn i børnehaven med
masser af unger og hektisk aktivitet.........

men det skal så også siges at det var et rimeligt oplyst sal, og kameraet er
et canon eos 300d..
der var ingen af billeder der var dårlige på grund af lys forhold eller ikke
fokoceret ordenligt..
Selvfølgelig var der fejl, men det var fra min side...Der er billeder hvor
barnet svinger køllen og rammer tønden, uden der er problemer med fokos
eller andet.. billedet står skarpt....
har uploaded et par til dk.binaer så du kan se de er så lavet i 10*15.men
haves større hvis der er..

torben

---
T-man

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-03-04 16:19

Hej

fam. Ager wrote:
> nææææ, jeg har ingen problemer.....var selv til fastelavn i børnehaven med
> masser af unger og hektisk aktivitet.........

Jeg tænkte mere måden hvorpå du tager flere billeder i rap.

> men det skal så også siges at det var et rimeligt oplyst sal, og kameraet er
> et canon eos 300d..

Dens autofokus fungerer også væsentlig bedre end A70'eren.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 29-02-04 12:36

> - mht megapixels - er det umidddelbart det vigtigste? -

nej, pixels er IKKE det vigtigste, men optiken...du kan have nok så mange
pixels, men er optiken dårlig, så kan det være lige meget....

men jeg mener ikke du skal gå under 3 mp..helst højere..

Hvorfor alm. spejl refleks......hvad med digital spejlrefleks ?
hvis det er et økomomisk spørgsmål, så sige jeg spar op!!!Du vil ikke
fortryde det....
Har selv lige fået et canon eos 300d.(digitalt spejlrefleks 6,3 mega
pixel)..Det er nok det bedste der er sket med hensyn til min intresse til
foto.....

før du bestemmer dig, syntes jeg at du skulle prøve et digitalt
spejlrefleks...
mit canon 300d er meget hurtig i auto focus, "fanger" alt..Jeg fotograferer
meget legende børn og i vores lokale boxer-klub (altså hunde racen
boxer)..der skal det gå stærkt i focus og det er ikke glippet i nu..

Alt i alt syntes jeg hvis du er intreseret i et kamera der kan meget, men er
nemt i betjening.Syntes jeg at du skulle spare lidt op, og købe et digitalt
dlsr...
Kan kun varmt anbefale canon eos 300d.....

Så er der det med prisen, tror at du kan få det til omkring 8-9000,-kr med
det medfølgende objektiv 18-55 mm.

Du kan jo også købe i tyskland over nettet, men husk så det med
brugsanvisningen....
venlig hilsen torben

---
T-man

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-02-04 13:12

> [...]
> Kan kun varmt anbefale canon eos 300d.....
>
> Så er der det med prisen, tror at du kan få det til omkring 8-9000,-kr med

jeg ville meget gerne have et digi spejlrefleks, men det er godt nok dyrt,
jeg tror jeg vil prøve at tjekke kameraerne i 4-5k klassen og er det ikke
noget bliver det nok analogt... men med disse svar i bagagen er det hele da
lidt nemmere - tak for hjælpen til alle.

Fra : fam. Ager

Dato : 29-02-04 13:32

okey men til din oplysning koster eos 300d hos http://www.technikdirekt.de/
"kun" 999,-euro..Der til kommer så et hukommelseskort...

Men det er jo dit valg..

held og lykke

torben

---
T-man

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-02-04 15:51

> okey men til din oplysning koster eos 300d hos
http://www.technikdirekt.de/
> "kun" 999,-euro..Der til kommer så et hukommelseskort...
>
> Men det er jo dit valg..
>
> held og lykke

tak for det - som med alt andet er det en jungle til man lige får sig et
overblik, men mon ikke jeg finder et der passer til mig

Fra : Deaster

Dato : 29-02-04 15:56

> [...]
da
> lidt nemmere - tak for hjælpen til alle.

Du kunne prøve at kigge på et brugt Canon D30, det burde lige akkurat fåes
til omkring 5K med et enkelt rimeligt objektiv.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme