Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixus
Fra : Vagn Pedersen

Dato : 28-02-04 12:29

Jeg står for at skulle investere i et nyt digitalt kamera.
Jeg har er blevet lun på Canon Ixus-serien, men hvad skal jeg købe?
400, 430 eller 500-udgaven. De skulle alle være dukket op her i det nye år.
Mit behov er almindelige familie/ferie og naturbilleder.

Fra : Johnt

Dato : 28-02-04 14:44

" Vagn Pedersen" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
år.
> Mit behov er almindelige familie/ferie og naturbilleder.

Hvis du har pengene, syntes jeg at du skal købe Ixus 500.

Du får nyeste model, med den højeste mulige opløsning. Den højere opløsning
vil muligvis give bedre billeder.

Vægten er den samme på alle modellerne.

Hilsen

Johnt

Fra : Henrik

Dato : 28-02-04 17:13

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> wrote in message

> [...]
> >

> Hvis du har pengene, syntes jeg at du skal købe Ixus 500.
>
> Du får nyeste model, med den højeste mulige opløsning. Den højere

Lad mig lige bidrage - højere opløsning er IKKE = bedre billeder, men =
større billeder!

Så medmindre du går med tanker om at lave alle dine billeder i min. A4
størrelse, så har du ikke behov for mere end max. 3 MP. Alm. billeder er jo
sædvanligvis 10 x 15 cm og det klarer et 2 MP kamera mere end rigeligt. MP
har altså intet med billedets kvalitet at gøre - blot bliver mulighederne
for bl.a. beskæring større, jo større billeder man tager.

Prøv et at kigge på dette link som fortæller hvilke størrelser billeder du
kan lave med forskellige MP.

http://www.thuroe.dk/info.asp?infoId=1391629

Mvh

Henrik

Ps. har selv et IXUS 400, men kunne sagtens have klaret mig med et V2, fandt
jeg ud af senere.

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 28-02-04 18:08

nye

Hejsa!
MINOLTA DiMAGE G500 skulle være et super godt DC - det var måske værd at
undersøge nærmere.

Mvh. Bo

Fra : Claus Andersen

Dato : 29-02-04 12:03