Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digital kamara
Fra : Peder Dynesen

Dato : 26-02-04 17:14

da min 27år gamle spejlrefleks begynder at halte
er tiden måske inde til at gå digitalt
jeg vil ikke have en 3 til 4 megapixel til 1495 fra
bilka eller føtex.
men jeg har en finansminster (kone) der ikke kan
bevilge 10k til en canon d300
jeg ligger vægt på en god zoom min *6
prisen max 6000
nogle forslag?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-02-04 21:44

Peder Dynesen wrote:
> men jeg har en finansminster (kone) der ikke kan
> bevilge 10k til en canon d300
> jeg ligger vægt på en god zoom min *6
> prisen max 6000
> nogle forslag?

Hvad med et brugt 300D til ca. 7000? :)

Så er spørgsmålet bare om man kan få finansministeren til at
acceptere at man har behov for at købe en masse(eller ihvertfald
nogle) objektiver.

// Hans, der har fået lov af sin finansminister, men hun bestemmer
// nu heller ikke..
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Simon Nielsen

Dato : 26-02-04 22:27

"Peder Dynesen" <Pederdynesen@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> jeg vil ikke have en 3 til 4 megapixel til 1495 fra
> bilka eller føtex.
> men jeg har en finansminster (kone) der ikke kan

dem man for i Bilka og Føtex og de slags kæder er nogle gange nogle billige
løsninger der ikke er gode, hvis du vil have et 3-4 MP skal du regne med ca.
3-4.000,- og så har du kun 3-4 x zoom. Nej få hellere overtalt din
finansminister til at ofre lidt flere penge i et evt. brugt 300D eller et
andet anerkendt mærke, måske også et brugt Canon G3 der er et fremragende
kamera. Gode kameraer med god zoom kapacitet og gode billeder koster altså
lidt mere end 1500 kr.

Du må godt købe mit Canon A40 for 1500 ej joke det er det slet ikek værd
mere. kig måske på canons powershot serie det er kameraer af en god klasse.

Mvh
Simon

Fra : Hagman

Dato : 26-02-04 22:42

Et Canon A70 med taske og et 512 MB 52xspeed-kort.
....så er det meste dækket ;)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-02-04 13:54

Hagman wrote:
> Et Canon A70 med taske og et 512 MB 52xspeed-kort.
> ...så er det meste dækket ;)

Kan et A70 udnytte et 52x kort?

// Hans

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-02-04 15:38

Hej

Hans Joergensen wrote:

> Kan et A70 udnytte et 52x kort?

Ikke en dyt og et 52x kort er ikke nødvendigvis hurtigere end et 12x
kort. De der XXx er mere reklamegejl end noget andet. MEN, hvis du tager
kortet og smider det i en USB2 kortlæser, så kan dataene overføres
hurtigere til PC'en og der kan det mærkes om det er et XXx kort eller et
1x kort, men selvom der ikke står XXx på kortet, så kan det sagtens være
hurtigt.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-02-04 11:34

Simon Nielsen wrote:

> dem man for i Bilka og Føtex og de slags kæder er nogle gange nogle billige
> løsninger der ikke er gode, hvis du vil have et 3-4 MP skal du regne med ca.
> 3-4.000,- og så har du kun 3-4 x zoom....

Ok nu vil jeg vide det.

Hvad helt konkret er det i vejen med de "kopi-kameraer" (Er det ikke
Medion og tilsvarende mærker I tænker på) som man kan finde i Føtex,
Bilka eller på "ugens tilbud" i Aldi og Netto.

Jeg går selv i overvejelserne om, at købe digital kamera.
Jeg har skam ikke det store behov. Mit "analoge"/mekaniske Canon AF8
autofokus med automatisk tilbagespoling virker fint. Jeg skal til tider
have to kopier af en fremkaldt film, men aldrig noget i A4-format eller
noget.

Eller er det noget med, at ens lyst til at udforske mulighederne ændrer
sig, når man får "noget større grej" (lidt a la ADSL vs.
modem-opkobling til internettet el. stor vs. lille processor i
computeren)?

Men som sagt: Hvad er det konkret i vejen med de "kopi-kameraer"
Hvad er det man fortier i ugens brochure fra supermarkedet?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-02-04 11:49

Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

> [...]
> Men som sagt: Hvad er det konkret i vejen med de "kopi-kameraer"
> Hvad er det man fortier i ugens brochure fra supermarkedet?

Ikke andet end det, der er galt med biler fra Korea og tilsvarende
billige ting af ukendte fabrikater. Hvis du ikke kan se, hvad det er, så
køb bare det billige. Ikke alle mennesker har sans for den slags, og
måske er det heller ikke så vigtigt. Det er svært at sige. Og der er jo
kun tale om en generel tendens. Der findes gode no-name produkter og møg
fra kendte mærker. Sådan er det.
Skal man generalisere, så er det noget med, at de tekniske data
på de billige ting er gode, men de er en generation bagud hvad angår de
mere bløde værdier; altså alt det, der ikke kan skrives ned på en liste
over tekniske data.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 17:47

"Peder Dynesen" <Pederdynesen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg vil ikke have en 3 til 4 megapixel til 1495 fra
> bilka eller føtex.
> men jeg har en finansminster (kone) der ikke kan

jeg ville se på Fuji Finepix S7000 til 5240.-
både pga god zoom og manuelle indstillingsmuligheder
samt feks 2X 4stk 2000 mah genopladelige camelion
batterier hos harald Nyborg til ca 80,- pr pakke
men her er der mange andre muligheder.
så er der 600,- evt baterilader og CF kort.
jeg købte scandisk til min Fuji Finepix s602z da den
ikke ville godtage mine performance kort.
xdkort er ret dyre pr mb
Hermed tror jeg du er godt kørende
både med finansministeren og Kameraet.

Mvh. Knud

Fra : Henrik

Dato : 27-02-04 19:02

Hvis du kan trække 1500 (ialt ca 7500) mere ud af madammen så kan man få
sådan et her
http://www.foto-erhardt.de/foto-erhardt-cgi/oshop.pl?userid=190650&f=*GRUPPE&c=SSD9&t=digi-gartikel
med en 18-50mm optik
Ellers så er der Nikon´s 5700 eller Panasonic DMC FZ10.

Mvh Henrik

Fra : Henrik

Dato : 27-02-04 19:06

Sorry linket virkede ikke men kameraret var et Sigma SD 9 digitalt SLR til
999 Euro inkl 18-50 optik.

Fra : Kenneth

Dato : 29-02-04 13:16

"Peder Dynesen" <Pederdynesen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:403e5781$0$1612$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
..
> men jeg har en finansminster (kone) der ikke kan
> bevilge 10k til en canon d300

Det kan det være lettere at få tilgivelse end tilladelse.
Mvh
Kenneth