Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder resize
Fra : Jørgen

Dato : 26-02-04 18:26

Jeg ønsker at resize flere billeder ad gangen, men ønsker stadig at beholde
diverse data om billederne.
Er der nogen, der kan anbefale et program.
Hvis jeg bruger Image Resizer fra Powertoys, så forsvinder diverse data.
Det er ellers nemt at bruge.
Hilsen
Jørgen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-02-04 23:09

"Jørgen" skrev...
> Jeg ønsker at resize flere billeder ad gangen, men ønsker stadig at beholde
> diverse data om billederne.

FinePixViewer kan
http://www.fujifilm.co.uk/technical/download/fpview_v32.exe
Den bevarer Exifdata ved batch-resizing.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-02-04 07:04

"Jørgen" <jjgasC5000@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogen, der kan anbefale et program.
> Hvis jeg bruger Image Resizer fra Powertoys, så forsvinder diverse data.

ACDSee.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : rosenauer.dk

Dato : 27-02-04 09:11

> Hvis jeg bruger Image Resizer fra Powertoys, så forsvinder diverse data.

Du kan også bruge en kombination af ImageMagick og Jhead, hvis du ønsker at
gøre det med opensource fra kommandolinien. Herved har du også afsindigt
mange andre funktioner og parametre du kan stille på i din batch.

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Jørgen

Dato : 28-02-04 14:29

"rosenauer.dk" <spambuster@rosenauer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gøre det med opensource fra kommandolinien. Herved har du også afsindigt
> mange andre funktioner og parametre du kan stille på i din batch.

Hej Martin

"opensource, parametre og batch" - puh-ha - det forstod jeg ikke meget af,
men det kan du jo ikke på forhånd vide.
Hvis du kan vejlede mig på et niveau der skal være tæt på begynderstadiet,
er du hjertelig velkommen, jeg elsker at lære noget nyt.
Hilsen og på forhånd tak
Jørgen

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 28-02-04 16:41

"Jørgen" skrewv
> [...]
> Er der nogen, der kan anbefale et program.
> Hvis jeg bruger Image Resizer fra Powertoys, så forsvinder diverse data.

IrfanView nyeste udgave 3.85 kan:
http://www.irfanview.com/
http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm

Den bevarer Exifdata ved batch-resizing.

Det kan også indstilles til danske menuer
http://www.irfanview.com/languages.htm

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Jørgen

Dato : 29-02-04 00:31

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm
>
> Den bevarer Exifdata ved batch-resizing.
>
> Det kan også indstilles til danske menuer

Hej Thorkild
Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg resizer flere billeder ad gangen -
kan den det?
hilsen
Jørgen

Fra : emj

Dato : 29-02-04 04:45

On Sun, 29 Feb 2004 00:31:15 +0100, "Jørgen" <jjgasC5000@tdcadsl.dk>
wrote:

>http://www.irfanview.com/languages.htm

>Hej Thorkild
>Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg resizer flere billeder ad gangen -
Torkild sover vist nu, men vælg "batch conversion" og sæt flueben i
"use advanced options" og vælg "set "advanced options"

Hilsen emj

Fra : Jørgen

Dato : 29-02-04 10:55

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Torkild sover vist nu, men vælg "batch conversion" og sæt flueben i
> "use advanced options" og vælg "set "advanced options"
>
> Hilsen emj

Hej emj
Mange tak for info - det var rigtig lækkert - der lærte jeg noget nyt.
Jeg kan se, at der opstår rigtig mange muligheder.
Der er ihvertfald en hel del som skal afprøves.
hilsen
Jørgen