Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
flash til nikon?
Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 22:08

Jeg synes det er tæskesvært at finde en flash til mit nikon coolpix 5700.
Den skal være fremtidssikret idet jeg påtænker at købe en D-70 senere. Her
er mine overvejelser. I følge manualen er det muligt at bruge den ældre
SB26. Det er efter sigende en af de kraftigste nikonflasher og der er muligt
at bruge den trådløst. Den findes brugt til omkring 1200-1500 i den blå. Så
er der de nyeste modeller - SB 600 og SB 800 - hvor S 600 ser ud til at være
den næste generation i SB 26 rækken - men er den anvendelig til en coolpix
5700 og hvad er det nye "Creative Lighting System" Hvor stor forskel er der
på SB 26 og det nye system?
Som det ser ud lige nu er det nok SB 600 - den er set til kr 2500 - hvis den
altså dur til colpixen. Ved nogen det?
Hugo B

Fra : max

Dato : 25-02-04 22:36

"Goa8" <hugosnabelaengleport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på SB 26 og det nye system?
> Som det ser ud lige nu er det nok SB 600 - den er set til kr 2500 - hvis den

SB-600 dur fint - den er vidst set billigere i Tyskland.
En SB-26 bør ikke koste mere end 4-700kr. den
vil ikke kunne bruges på nogen af nikons digital
kameraer nu eller i fremtiden, en rigtig dårlig
investering.. -max-

Fra : Allan E

Dato : 26-02-04 22:47

On Wed, 25 Feb 2004 22:36:12 +0100, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:
> [...]
>En SB-26 bør ikke koste mere end 4-700kr. den
>vil ikke kunne bruges på nogen af nikons digital
>kameraer nu eller i fremtiden, en rigtig dårlig

Hmm, findes der nogle retningslinier for hvilke flashes der kan bruges
med Nikons digitalkamera's?? Jeg har selv en SB20 som har tjent mig
godt i flere år nu, og jeg havde håbet jeg kunne benytte den hvis jeg
inversterede i en D 70, indenfor den nærmeste fremtid...

Mvh Allan E

Fra : max

Dato : 27-02-04 02:47

"Allan E"

> [...]
> godt i flere år nu, og jeg havde håbet jeg kunne benytte den hvis jeg
> inversterede i en D 70, indenfor den nærmeste fremtid...

Du kan bruge den i auto og manuel mode, men ikke i ttl
så skal du ha' an a de nye. -max-

Fra : Allan E

Dato : 28-02-04 19:33

On Fri, 27 Feb 2004 02:47:25 +0100, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:

>Du kan bruge den i auto og manuel mode, men ikke i ttl
>så skal du ha' an a de nye. -max-

Hmm, hvorfor kan den ikke bruge ttl'en??

Fra : max

Dato : 28-02-04 20:48

"Allan E"

> Hmm, hvorfor kan den ikke bruge ttl'en??

De er gået over til et andet system. -max-

Fra : Allan E

Dato : 28-02-04 22:10

On Sat, 28 Feb 2004 20:47:40 +0100, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:
>"Allan E"

>De er gået over til et andet system. -max-

Øv

Fra : Michael Schrøder

Dato : 26-02-04 08:02

"Goa8" <hugosnabelaengleport.dk> wrote in message
> [...]

der
> på SB 26 og det nye system?
> Som det ser ud lige nu er det nok SB 600 - den er set til kr 2500 - hvis

Jeg har brugt min "gamle" SB-27 til mit CP-5700 - der kræver en
forlængerledning da CP-5700 ikke vil udløse hvis den indbyggede blitz ikke
er slået helt op - og det kan den ikke når en SB-27 er monteret i soklen

Det fungerer til gengæld rigtig godt at have blitzen i hånden og på den måde
kunne styre lyset f.eks. op i loftet.

Til gengæld virker SB-27 ikke godt sammen med D100 så nu har jeg bestilt en
SB-600 hos http://www.technikdirekt.de/...

Du kan evt. købe min SB-27 med kabel ???

mvh Michael

Fra : ab

Dato : 26-02-04 10:30

Her

Jeg har købt en "slave-udløser" - det synes jeg var en god idé. Ikke noget
med ledninger fra kameraet og til at give baggrundslys i store lokaler er
det suveræn. Min gamle Multiblits giver masser af lys - de nymodens /
originale er der jo ikke noget lys i.

ab

Fra : Brian Jensen

Dato : 27-02-04 19:18

Jeg har købt en ½ år gammel SB 80DX for 2500 kr. den er jeg meget tilfreds
med og den giver en meget kraftig lys. Mener den har en lede tal på 38. Men
i hvert tilfælde rigeligt til privat brug.
Den koster 4000 fra ny. Men udgår snart til fordel for model SB800

Hilsen Brian

Fra : max

Dato : 27-02-04 20:41

"Brian Jensen"
> [...]
> i hvert tilfælde rigeligt til privat brug.
> Den koster 4000 fra ny. Men udgår snart til fordel for model SB800

Du HAR betalt alt for meget de har været til salg alle vegne,
brugt hos Goecker og Photografica havde dem nye til den
pris godt og vel.. Det er en udgået flash. lad nu vær med at
give folk den slags dårlige råd, en ny sb-800 koster
under 3000kr flere steder i Tyskland (tysk manual) men
manualer på andre sprog kan downloades fra Nikon..
SB-80DX er ikke kombatibel med D70 og alle de nye
Nikon dslr der kommer. -max-

Fra : Per Madsen, Aalborg

Dato : 28-02-04 15:33

> [...]

der
> på SB 26 og det nye system?
> Som det ser ud lige nu er det nok SB 600 - den er set til kr 2500 - hvis

Hej Hugo
Du kan prøve at kigge her:

http://www.angelfire.com/ga2/photo/flashpage.html

mvh