Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Panasonic Lumix DMC-FZ10
Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 17:33

Nogen der har erfaring med dette 4 MP kamera?

http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1032491/index.html

Jeg er vild med det! :)

Fra : Henrik

Dato : 25-02-04 19:30

Jeg købte et i starten af januar hos bhphoto.com og kan kun sige at det er
et super kamera. Optikken er det store plus ved dette. Læs evt. her
http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1033 det er nok den
største fanklub af dette kamera.

Mvh Henrik

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-02-04 00:00

Henrik <mennefjernes@oncable.dk> wrote:

> Jeg købte et i starten af januar hos bhphoto.com og kan kun sige at det er
> et super kamera. Optikken er det store plus ved dette. Læs evt. her
> [...]

Hvorfor er det ikke nævnt på Edbpriser.dk?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tommy Jensen

Dato : 26-02-04 07:16

On Wed, 25 Feb 2004 23:59:50 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik
Münster) wrote:

>Hvorfor er det ikke nævnt på Edbpriser.dk?

Fordi det er langt fra alle produkter der er listet.

MVH Tommy

Fra : max

Dato : 26-02-04 09:24

"Henrik"
> Jeg købte et i starten af januar hos bhphoto.com og kan kun sige at det er
> et super kamera. Optikken er det store plus ved dette. Læs evt. her
> [...]

Det er godt at høre at der kan udeles roser til andre
end Canon og de andre mainstream kameraer. -max-

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-02-04 12:14

max <ma22x@hotmail.com> wrote:

> Det er godt at høre at der kan udeles roser til andre
> end Canon og de andre mainstream kameraer. -max-

Det er godt nok utroligt! Jeg bruger Macintosh computer. Jeg bliver
udsat for diskrimination og fordomme uden grænser. Der er ingen
forståelse, når man beklager sig over, at en hjemmeside, nogle tilsendte
dokumenter etc. ikke understøtter vedtagne standarder, men kun virker på
Windows. Folk kigger uforstående på mig. Hvorfor kan jeg da ikke bare
købe en Windows-computer ligesom alle andre? Jeg har sågar oplevet at
blive direkte skældt ud pga. mit computervalg.
Så skulle jeg have et digitalt kamera sidste sommer. Jeg læste
anmeldelser, så billeder på nettet etc. Efter grundig research
besluttede jeg mig for et Canon. Det er jo også et stort og kendt
fabrikat, og jeg har jo lært fra compueteren, at det er bedst at følge
strømmen.
Nu skal jeg gudhjælpemig læse, at Canon-ejere er egoistiske og
selvglade. Vi tilhører en "Canon-mafia", der ser ned på andre. Det
skinner ofte igennem her i gruppen. Det er fileme ikke nemt at gøre det
rigtige.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-02-04 18:58

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> Det er fileme ikke nemt at gøre det
> rigtige.

Måske du skulle fokusere på at nøjes med at gøre det rigtige for én person
(well, muligvis en håndfuld personer hvis vi snakker om andet end
forbrugerelektronik) i dette univers og glemme resten af flokken lidt?

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D eller 1D Mark II, så ingen nye billeder)

Fra : max

Dato : 27-02-04 03:00

"Henrik Münster"
> [...]
> selvglade. Vi tilhører en "Canon-mafia", der ser ned på andre. Det
> skinner ofte igennem her i gruppen. Det er fileme ikke nemt at gøre det

Hey hey Henrik - klap lige hesten, meget kan du sikkert skyde mig
i skoene, men den skovlfuld gødning du fyrer af her har ikke noget
med mig at gøre - Tværtimod roser jeg den anden Henrik for at
anbefale noget der ikke er mainstream, såe det.. -max-

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-02-04 09:18

max <ma22x@hotmail.com> wrote:

> [...]
> med mig at gøre - Tværtimod roser jeg den anden Henrik for at
> anbefale noget der ikke er mainstream, såe det.. -max-

Det var heller ikke rettet specielt mod dig. Det lød bare som om, du var
lidt træt af, at alle anbefaler Canon. Så fik jeg lyst til at komme frem
med noget, som jeg længe har tænkt på. Når man går mod strømmen og
vælger f.eks. Macintosh computer, så er det forkert. Da jeg så skulle
have et kamera, valgte jeg noget sikkert og anderkendt. Og så er det
gudhjælpemig også forkert. Det er da frustrerende.
Det kan selvfølgelig hurtigt ændre sig. Da vi begyndte at køre
Peugeot for 15 år siden, var det en lidt speciel, fransk bil. Nu kan man
ikke sparke sig frem for Peugeot'er på de danske veje. Det er ikke til
at finde sin bil på en parkeringsplads, for der holder mindst fire andre
af præcis samme model og farve. Og så går vi ikke engang og omfavner
hindanden ligesom i reklamen for VW Golf. Måske skulle jeg begynde at
uddele franske kindkys. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre med andre
Canon-ejere. Hvordan hilser man på japansk?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-04 10:54

> [...]
> uddele franske kindkys. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre med andre
> Canon-ejere. Hvordan hilser man på japansk?

Hej Henrik

Det kan vel heller ikke være mærkeligt, hvis nogen skulle blive træt af.
For der bliver da virkeligt reklameret for Canon herinde. Selvom jeg ikke
helt fatter hvorfor. De skifter dem jo næsten ud hver anden dag, så er der
vel næppe noget at reklamere for, snarere noget at reklamere over ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-02-04 18:58

"Benny Mortensen" <d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> skrev i en meddelelse

> De skifter dem jo næsten ud hver anden dag, så er der
> vel næppe noget at reklamere for, snarere noget at reklamere over ...

Nu er det jo ikke nødvendigvis en ulempe, at en producent stedse udvikler
forbedrede udgaver af sit produkt. Hvis det var, ville vi jo stadig være
nødt til at bygge vore kameraer selv og benytte glasplader som negativ

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-04 19:49

> [...]
> forbedrede udgaver af sit produkt. Hvis det var, ville vi jo stadig være
> nødt til at bygge vore kameraer selv og benytte glasplader som negativ

Hej Jens

Næ det er en meget naturlig ting. Men hvordan konstaterer man så, om der
reelt var en forbedring. Hvad var de forskelle der var på modellerne, det
er sjovt nok, vist ikke blevet beskrevet herinde. Faktisk er der blevet
brugt mange indlæg på intet at fortælle, kun at fortælle, hvor fantastisk
den model var, men ikke et ord om, hvad der gjorde den fantastisk, eller
hvad der gjorde den mere fantastisk end forgængeren. ja sommetider tror
man, at diverse personer har gemt indlæggene, og så bare sætter ny emnelinie
... Det er selvfølgelig ikke helt sandt, men det er ikke så langt
derfra.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-02-04 20:01

"Benny Mortensen" <d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> skrev i en meddelelse

> Næ det er en meget naturlig ting. Men hvordan konstaterer man så, om der
> reelt var en forbedring.

Det _må: der vel være, hvis nogle skifter en gammel model ud med en nyere?
Nogle teknik-freaks (som undertegnede) sætter vel også bare pris på at have
det sidste nye?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-04 20:45

> [...]
>
> www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet
> (Øv, mangler stadig at få mit 10D eller 1D Mark II, så ingen nye billeder)

Det var lidt der jeg gerne ville hen. Jeg har intet imod teknik freaks. og
jeg elsker den slags, som straks skal afprøve dem helt ud i hjørnerne, og
bagefter skal resultaterne så diskuteres.
Se det er noget i den retning jeg savner herinde. Så kunne jeg jo se, hvad
de forskellige freaks kom frem til, var den store landvinding ved netop
denne model, contra den tidligere model. For hvem er vel bedre til at finde
styrker contra svagheder ved den enkelte model end sådanne freaks.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kenneth

Dato : 27-02-04 21:11

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:c1o43p$pd$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Nogle teknik-freaks (som undertegnede) sætter vel også bare pris på at have

Jeg har sat mit Olympus C-4040Z til salg, og har købt mig et brugt Canon Pro 70. Jeg udnyttede alligevel næsten aldrig de 4.1mPixl. Så jeg er gået fra nyt til gammelt
Mvh
Kenneth

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-04 21:41

"Kenneth" <mainecoonfjern@mail1.stofanet.dkfjern> skrev i en meddelelse

> [...]

70. Jeg udnyttede alligevel næsten aldrig de 4.1mPixl. Så jeg er gået fra

Hej Kenneth

Så er det bare med at komme ud og få skudt noget, så du ved om du har gjort
det rigtige.

M.V.H.....Benny..

Fra : max

Dato : 27-02-04 20:43

"Benny Mortensen"

> [...]
> man, at diverse personer har gemt indlæggene, og så bare sætter ny emnelinie
> ... Det er selvfølgelig ikke helt sandt, men det er ikke så langt

Forfirskende insigtsfuldt indlæg, mere af den slags!!! -max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-04 21:31

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Forfirskende insigtsfuldt indlæg, mere af den slags!!! -max-

Jamn dog, Hej Max

Det er længe siden ... Men jeg har smugkigget lidt på nogle af dine skud
med din nye kukkert. Slet ikke så tosset. Kunne godt li' svanen.
Jeg ved godt min påstand er lidt overdrevet, men er det helt ved siden af
..

M.V.H.....Benny..

Fra : Kenneth

Dato : 27-02-04 21:04

> [...]
> selvglade. Vi tilhører en "Canon-mafia", der ser ned på andre. Det
> skinner ofte igennem her i gruppen. Det er fileme ikke nemt at gøre det

Kan du ikke bare anskaffe sådan et røntgen kamera i pocket model og så bare knipse dem alle sammen )

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-02-04 11:12

Kenneth <mainecoonfjern@mail1.stofanet.dkfjern> wrote:

> "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kan du ikke bare anskaffe sådan et røntgen kamera i pocket model og så
> bare knipse dem alle sammen )

Det er jo lidt besværligt, når røntgen jo er gennemlysning. Der findes
vist heller ikke så små røntgenapparater. For knap 100 år siden kunne en
læge have et røntgenapparat med ud til en patient. Man tog ikke billeder
dengang, men så blot billedet på en lysfølsom skærm. Det er fantastisk,
at det kunne lade sig gøre med datidens teknologi, og kvaliteten kan
ikke have været ret god.
Men man kan få nogle ultralydapparater, der ikke fylder mere end
en attaché-mappe. Måske var det noget. Jeg har endda set et, man bare
koblede til en bærbar computer. Det var godt nok smart. Det var en
ganske lille kasse, der sad fast i stikket på computeren, og derfra gik
kablet ud til transduceren (lydhovedet). Desværre skal man jo smøre
noget gel på huden og røre ved folk, så måske vil de opdage det, hvis
jeg ultralydscanner dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-02-04 13:11

> [...]
> kablet ud til transduceren (lydhovedet). Desværre skal man jo smøre
> noget gel på huden og røre ved folk, så måske vil de opdage det, hvis

De gamle røntgen apparater, der var det jo ofte lægen, der fik brug for
lægehjælp ..Gad vide om det var det som startede moden, med at der ofte
er to læger på samme adresse, fordi lægerne dengang, fik ødelagt deres ene
hånd / arm af strålerne.

Sjovt du lige nævner dem . Nu kunne disse godt nok ikke lige være i en
attachemappe, men faktisk det eneste sted i mange år som jeg har set, hvor
man stadig bruger 7" disketter.

M.V.H.....Benny..

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-02-04 10:55

Benny Mortensen <d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> wrote:

> [...]
> er to læger på samme adresse, fordi lægerne dengang, fik ødelagt deres ene

Her i Danmark har der aldrig været tradition for at almindelige
praktiserende læger har røntgenapparater. Det er derimod meget
almindeligt i Tyskland, Østrig og mange andre lande syd for os. Måske
fordi lægerne i de lande får penge afhængig af, hvor meget de laver.
Danske læger for skældud for at lave for meget, for så holder de ikke
budgetterne. Derimod har der været mange tilfælde med tandlæge, der fik
ødelagt pegefingeren, fordi de lige holdt filmen inde i munden på
patienterne, når billedet blev taget.

> Sjovt du lige nævner dem . Nu kunne disse godt nok ikke lige være i en
> attachemappe, men faktisk det eneste sted i mange år som jeg har set, hvor
> man stadig bruger 7" disketter.

Egentlig tænkte jeg mere på de helt gamle apparater, man havde for 100
år siden. De brugte vist ikke disketter
Her er lidt røntgenhistorie:

<http://www.yxlon.com/history_of_xray.htm>
<http://www.lixi.com/xray.htm>

Sidstnævnte er et endda firma, der laver små røntgenapparater. Jeg har
ledt lidt efter billeder af gamle apparater. De var ikke altid så store:

<http://www.xray.hmc.psu.edu/rci/ss1/img0047.JPG>
<http://www.xray.hmc.psu.edu/rci/ss1/img0015.JPG>
<http://www.xray.hmc.psu.edu/rci/ss1/img0016.JPG>

Hele siden er her:
<http://www.xray.hmc.psu.edu/rci/centennial.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-03-04 00:26

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

Hej Henrik

Den læste du vist lidt forkert tror jeg. Det var de gamle røntgen apparater
der ødelagde lægernes hånd og arm, og jo, det skete også herhjemme. Men vi
er jo også helt tilbage i røntgens tidlige barndom. Men indrømmet, det er
da læst stof, for jeg var vist ikke helt under konstruktion dengang.

Dem der brugte 7" disketter, var ultralyds skannerne. Sådan bare lige for
at få tingene på plads.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kenneth

Dato : 28-02-04 17:41

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse news:1g9v5ln.uvuj8f1wyoen6N%henrik@muenster.dk...
.. Desværre skal man jo smøre
> noget gel på huden og røre ved folk, så måske vil de opdage det, hvis
> jeg ultralydscanner dem.

Nu va det ikke så meget billedkvaliteten jeg tænkte på, men mere den skadelige virkning.
Mvh
Kenneth

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-02-04 09:09

> [...]

> . Desværre skal man jo smøre
>
> Nu va det ikke så meget billedkvaliteten jeg tænkte på, men mere den

Nååh! Det var kun Canon-modstanderne, der skulle have en tur? De kan
bare tage ud i lufthavnen og lægge sig på båndet, hvor håndbagagen
bliver gennemlyst.
--
Henrik Münster
Esbjerg