Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
prob. med thumb
Fra : rasmus carlsen

Dato : 22-02-04 21:57

hejsa,

jeg har installeret thumbplus og det ser jo ganske interessant ud. Jeg er så
ved at kopiere alle billederne over til min anden computer (alm.
win-netværk) men det giver lidt problemer. Jeg har bare bedt den om at
kopiere mappen med billederne i (og der er KUN billeder), men det ævler
noget om thumb-db muligvis vil gå tabt og bla bla bla.

Noget der kender det problem? Og hvad gør man ved det?

ras

Fra : Mikael

Dato : 22-02-04 22:17

Du skal bare fortsætte, den hentyder til programmets database, som holder
styr på hvilke drev filerne ligger. Når du har flyttet det hele, kan du bare
bede den om at "remove orphans" (altså thumbnails til filer som ikke fysisk
ligger der mere). Derefter laver du bare en ny scan af det drev dine filer
nu liggger på. Så skulle den være i vinkel.

Mikael (3000)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 22-02-04 22:23

"Mikael" <m.kristensen_fjern_@grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligger der mere). Derefter laver du bare en ny scan af det drev dine filer
> nu liggger på. Så skulle den være i vinkel.

- oki doki. Alle filerne ligger der jo stadig på den oprindelige placering -
og nu også på min anden maskine. Så hvis jeg installere Thumb på den kan jeg
altså i fremtiden kopiere "hele dynen" med kommentarer osv?

ras

Fra : Mikael

Dato : 23-02-04 20:23

> [...]
jeg
> altså i fremtiden kopiere "hele dynen" med kommentarer osv?

Lige den der tror jeg ikke holder. Selve databasen som holder styr på hvor,
kommentarer og hvordan, ligger i selve foldeen hvor thumbs er installeret.
databasen hedder thumbs.td4 (ihvertfald i version 6).

Mikael