Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anbefaling af digital kamera
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 22-02-04 20:14

Hej NG

Jeg har kigget lidt rundt på nettet, fordi jeg godt kunne tænke mig et nyt
digital kamera. Umiddelbart har jeg primært kigget på kameraer i prisklassen
1500-2500 kr.

Har i nogle gode forslag?

Jeg har kigget på et kodak easyshare CX 6300 og HP 935

På forhånd tak...

Mvh.

Mikkel Jørgensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-02-04 20:34

On 2004-02-22, Mikkel Jørgensen <mikkel_post@marjNOSPAM.dk> wrote:
> [...]
> digital kamera. Umiddelbart har jeg primært kigget på kameraer i prisklassen

Se på http://www.dpreview.com for anmeldelser,
og http://www.stevesdigicams.com for testbilleder.

Køb så det du bedst kan lide billedmæssigt, og mht features
og betjening.

Mange her vil nok anbefale Canon, og de store klassiske
kameraleverandører laver generelt bedre kameraer. Og optik
betyder meget. Hvor meget kan jeg se efter at have fået købt
et semi-pro med udskiftelige objektiver. Efter at have set /
prøvet bedre objektiver, så holder jeg mig til de lidt bedre.

Fra : Deaster

Dato : 22-02-04 20:37

"Mikkel Jørgensen" <mikkel_post@marjNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1500-2500 kr.
>
> Har i nogle gode forslag?
>
> Jeg har kigget på et kodak easyshare CX 6300 og HP 935

Prøv at kigge i gruppen, dit spørgsmål bliver stort stillet hver 2. time.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : max

Dato : 23-02-04 10:40

"Deaster"

> "Mikkel Jørgensen"

> prisklassen

> Prøv at kigge i gruppen, dit spørgsmål bliver stort stillet hver 2. time.

LOL -max_

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-02-04 21:30

Hej

Mikkel Jørgensen wrote:
> Jeg har kigget på et kodak easyshare CX 6300 og HP 935

Kodak Easyshare har generelt for voldsom kompression i selv den højeste
opløsning. Det betyder at billederne er grynede og uskarpe. Tjek i hvert
fald testbillederne på de anbefalde sider inden du træffer et valg.

Derudover bør du nok kigge lidt på Canon, Olympus og Sony i samme klasse.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 23-02-04 14:03

Er der så nogle generelle anbefalinger inden for de andre mærker?

Mvh.

Mikkel

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-02-04 19:43

Hej

Mikkel Jørgensen wrote:
> Er der så nogle generelle anbefalinger inden for de andre mærker?

Det ved jeg ikke. Det kommer an på hvor meget du vil af med . Jeg har
bare selv søgt efter et digitalt kamera til 300$ og fandt frem til Canon
A70. Et andet godt alternativ havde været Sony P72. Olympus laver også
gode billeder. Men hvis du kommer ind på hvad du vægter mere end andet,
så ville det være lettere at rådgive mere præcist.

Og lad nu være med at sige: Så meget zoom som muligt - gerne 8x, skarpe
billeder, hurtigt, masser af hukommelse, let at betjene og så helst i
lommeformat og batterierne skal kunne tage mindst 500 billeder med blitz
og monitor. Pris max 1800,-. DEN HOLDER IKKE! Men nogle af faktorerne
kan godt opfyldes.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 25-02-04 18:10

Ok jeg siger også mere hvilke krav jeg gerne vil have opfyldt og derefter
hvor meget det koster