Skærme
Fijala 3554
Sony vs. Samsung
Fra : jaab@astro.ku.dk

Dato : 26-04-01 10:09

Hej allesammen!

Jeg staar for at skulle koebe en monitor og har
i forb. med mit studie arbejdet med Sonys G200
17" Farverne er jo super!. Men men BIGGER IS BETTER
- man kan koebe en Samsung 900NF for bare 300,-
ekstra for 2 tommer. Saa er spoergsmaalet: er
Samsungs kvalitet paa hoejde med Sonys her taenker
jeg paa levetid og isaer paa billedkvaliteten.
Nogen erfaringer?

Vh. Jakob

--
Posted from antares.astro.ku.dk [130.225.113.226]

Fra : Uffe Callesen

Dato : 26-04-01 12:23

Hvis jeg var dig ville jeg nok snuppe en 19"

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 26-04-01 14:16

>Saa er spoergsmaalet: er
> Samsungs kvalitet paa hoejde med Sonys her taenker
> jeg paa levetid og isaer paa billedkvaliteten.

Jeg er bestemt ikke ekspert. Men det lader til at være den generelle mening
her i gruppen at Sony er et højkvalitetsmærke og Samsung er et
mellemkvalitetsmærke. Så umiddelbart vil jeg nok mene at Sony er langt
bedre - hvis man ikke tager hensyn til prisen.

Hvis man vil gøre dette så må man jo se på pris/kvalitet/ønske, og der kan
jeg ikke tilføje noget.

Kasper

Fra : Uffe Callesen

Dato : 26-04-01 18:50

Der har været MANGE problemer med Samsungs skærme ! Jeg skal selv ud og købe
ny 19" skærm næste uge og jeg holder mig langt fra Samsung. Fx er deres
meget populære 900sl+ blev tilbagekaldt pga. af alvorlige problemer med en
alt for stor del af de producerede skærme.

Jeg regner selv med at investere i en LG Flatron 915FT Plus til 4.649 kr.
Har kun hørt godt om denne skærm. Det samme gælder iøvrigt LG StudioWorks
995E som kan købes for sølle 3.699 kr. Begge skærme henvender sig til
krævende grafikarbejde.

Fra : Frenzy

Dato : 28-04-01 01:27

> [...]
> Har kun hørt godt om denne skærm. Det samme gælder iøvrigt LG StudioWorks
> 995E som kan købes for sølle 3.699 kr. Begge skærme henvender sig til

hvor har du hørt godt om den?

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 10-05-01 17:19

Jeg har lige fået byttet min samsung skærm for 4. gang, og den er stadigvæk
defekt. Flere af mine kammerater har dog samsung skærme der virker perfekt.
Næste gang køber jeg en Sony eller lign, for jeg gider ikke ligefrem deltage
i denne her "lodtrækning" om hvorvidt ens Samsung skærm er defekt!!!!!