Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digicam til under vandet....
Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 22-02-04 17:38

Hejsa!

Jeg har i de sidste par dage søgt og søgt på nettet, efter diverse
tests/reviews af digital kameaer og undervandshuse.....

Det jeg umiddelbart lurer mest på i øjeblikket er Canon A70 m. deres
undervandshus til.
Alternativet til dette, var Olympus mju300/400 m. undervandshus.
Men digital kamera mæssigt set, er A70 vist det bedste af de to mærker......
udover det er lysfølsomheden på f2.8-4.8 fremfor Olympus' f3.1-?.?? (kan
ikke huske det sidste tal).
Som jeg ser det, er det jo kun en fordel, at jo lavere tallet er, jo bedre
er det at bruge i begrænset lysmængde - hvilket f.eks er under vandet.
mju kameraet er så en smule mere fikst (mindre, og knap så klodset) -
hvilket er en fordel, når man render rundt med det på land til alm.
fotografering.

Prisklassen skal ligge i ovenståendes prisklasser - dvs. ca. 4-5k for
kamera, undervandshus og ekstra hukommelse.
Jeg har set et eller to tidligere indlæg her i gruppen, hvor der også
snakkes lidt om kameraer.....

Jeg er sådan generelt interesseret i at høre, hvad folk har af råd til
ovenstående, og evt. links til billeder taget med kameraerne.... ?

Mvh Dennis

Fra : max

Dato : 23-02-04 11:15

"Dennis Meng Hansen"
> [...]
>
> Prisklassen skal ligge i ovenståendes prisklasser - dvs. ca. 4-5k for
> kamera, undervandshus og ekstra hukommelse.

Prøv at tjekke www.digideep.com det er det bedste
site jeg har set vedr. den slags.

Undervands billeder bliver meget meget bedre med en
extern blitz, så selvom du ikke har råd til det hele lige nu,
vil jeg råde dig til at vælge det uv hus der gør det muligt at
at tilslutte sådan en. Alternativt laver Ikelite en extern blitz
med en lyssensor, som måler på kameraets blitz. måske er
der andre og billigere der kan det samme.

Stor blændeåbning (lille tal) er absolut ikke en fordel under
vandet, hvor du vil have så meget skarpt som muligt.
De brændvidder der fungerer bedst uv er vidvinkel, jo mere
vidvinkel jo bedre, for det gælder om at have så lidt afstand
mellem fiskene og kameraet som muligt, ellers blir det sløret
og kedeligt. Makro er godt til små ting - Tele er ikke sagen
til undervands fotografering. -max-