Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A-serien
Fra : ChristianTC

Dato : 22-02-04 15:42

Hej NG

Jeg snakkede med fotohandleren her for nogle dage siden, og han ville ikke
anbefale Canon kameraerne (A60, A70, A80) fordi at der går lang tid fra man
trykker på udløseren til den tager billedet. Det giver giver problemer hvis
man hurtigt skal taget et her og nu billede af noget. Derimod synes jeg at
Canon kameraerne får en rigtig god kritik her i gruppen. Hvad er jeres
oplevelse med Canon?

MVH
Christian

Fra : Dennis Lange

Dato : 22-02-04 15:52

ChristianTC skrev:
> [...]
> noget. Derimod synes jeg at Canon kameraerne får en rigtig god kritik
> her i gruppen. Hvad er jeres oplevelse med Canon?

Jeg har ikke selv et kamera af den type - endnu.
Men på www.kamerahuset.dk kan du se en demonstrationsvideo - så kan du selv
se om der er for meget forsinkelse efter din smag.

--
Mvh.
Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk www.bogbiz.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-02-04 17:40

"ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man hurtigt skal taget et her og nu billede af noget. Derimod synes jeg at
> Canon kameraerne får en rigtig god kritik her i gruppen. Hvad er jeres

Enten har han ret, eller også vil han af en eller anden grund hellere sælge
dig et andet kamera. Jeg købte i sin tid et A40 fordi det ifølge de
kamerasider der ofte bliver nævnt her på stedet tog nogle rigtig gode
billeder, men også fordi det i tids-målingerne var et af de absolut
hurtigste. Jeg kan ikke forestille mig at de nye ikke er endnu hurtigere,
men måske er konkurrenterne kommet efter det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-02-04 18:22

Hej

ChristianTC wrote:
> [...]
> man hurtigt skal taget et her og nu billede af noget. Derimod synes jeg at
> Canon kameraerne får en rigtig god kritik her i gruppen. Hvad er jeres

Det kommer an på hvad du gør. Hvis du ber den om at tage alt i auto
(fokus, blænde, lukketid, fokuspunkt, hvidbalance, autoblitz, iso-valg),
så går der lidt tid fra du trykker på udløseren til billedet er taget.
Alternativt kan du holde knappen halvvejs nede og få anvist hvilke
fokuspunkter den bruger og rammer den plet trykker du udløseren helt i
bund og så er forsinkelsen nærmest nul. Ovenstående gælder i øvrigt for
alle kameraer i den prisklasse.

Det sidste alternativ er at indstille alle faktorer stilles manuelt. Så
tager den billedet mere eller mindre med det samme.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Waal

Dato : 22-02-04 18:34

> [...]
> man hurtigt skal taget et her og nu billede af noget. Derimod synes jeg at
> Canon kameraerne får en rigtig god kritik her i gruppen. Hvad er jeres

For langsomt sammenlignet med hvad ? Den mest påfaldende ventetid er fra
billedet ER taget til kameraet er klar til næste "skud" (cf-kortet)
Autofocus-systemet giver en hvis forsinkelse og det kan selvfølgelig være
uhensigtmæssigt afhængigt af motiv.
Jeg har anskaffet et A80 som suplement og prøveklud ud i det digitale, og er
da ganske godt tilfreds, men erstatte mine 30 år gamle F1+EF huse det kan
det ikke. Det er nu heller ikke været hensigten.

Michael

Fra : nyrup

Dato : 22-02-04 23:59

Ja, jeg har ikke prøvet A-serien, men mit IXUS 400 er i hvert fald ikke
langsomt! Jeg har indtryk af at IXUS og A-serien minder meget om hinanden på
software/firmware-siden, så det undrer mig hvis A-serien skulle være
langsom.
Kunne godt ha' en mistanke om at fotohandleren har en "skjult dagsorden"...

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-02-04 09:20

ChristianTC skrev:

> [...]
> man hurtigt skal taget et her og nu billede af noget. Derimod synes jeg at
> Canon kameraerne får en rigtig god kritik her i gruppen. Hvad er jeres

Hvis man ikke har fokuseret først, så går det en stump tid på det. Hvis
man har fokuseret så går der ganske få millisekunder fra man trykker til
billedtagning påbegyndes på mit A70 (og det var det samme på mit A40).

Hvis du på nogen måde betragter som andet end en standard fotohandler så
lad det ligge, men ellers synes jeg du skal be ham om at få lov til at
prøve et A-serie kamera hos ham, fokuser, og tryk helt ned - bedøm selv
- lad evt ham bedømme med. Hans udsagn falder temmelig brat til jorden
medmindre det aktuelle kamera er fejlbehæftet.

Hvad var det han gerne ville sælge dig i stedet? et 1500 kr dyrere ixus
som han tager 3 gange så mange hjem af og derfor har langt højere avance
på?

mvh

Jesper Brunholm