Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A70
Fra : Popeye

Dato : 22-02-04 12:57

Hej

Jeg tænker på at købe et Canon A70 i USA, men har fået oplyst at jeg skal
passe lidt på med at købe digital i USA hvis man bruger TV udgangen, mange
digitale snakker enten kun PAL eller NTSC. Og hvis man får et fra USA
som ikke kan begge dele kan man ikke bruge det sammen med et dansk (PAL)
fjernsyn.

Er der forskel på om det er et kamera til europæisk eller amerikanske
forhold, eller er det det samme kamera?

Peter

--
"Eventuelle stavefejl er opstået under transmission"

Fra : Henrik

Dato : 22-02-04 13:22

"Popeye" <popeye(fjern-dette)@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> fjernsyn.
>
> Er der forskel på om det er et kamera til europæisk eller amerikanske

Hej Peter,

Nej, du kan roligt købe dit Canon kamera i USA - du skal blot indstille det
til det rette format. Du kan også indstille det til at vise danske menuer.

Mvh

Henrik (som sparede kr. 1.200,- på sit IXUS 400 + 128 MB RAM xtra i USA!)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-02-04 15:03

Popeye skrev i sit indlæg på usenet:
> Er der forskel på om det er et kamera til europæisk eller amerikanske
> forhold, eller er det det samme kamera?

Nogle modeller er lidt forskellige - men vist ikke Axx modellerne ?

Ulemperne er:

Garantien dækker ikke i Eurpa - så det skal til USA, hvis det skal repareres
under garanti.

Der vil blive opkrævet 25% moms, hvis du får det sendt med posten fra en
forhandler i USA.

Men ellers skulle kameraet virke OK !

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-02-04 18:18

Hwj

Popeye wrote:
> Er der forskel på om det er et kamera til europæisk eller amerikanske
> forhold, eller er det det samme kamera?

Køb du bare sådan et. Jeg fik selv et med hjem for et par uger siden.
Kameraet har danske menuer og PAL udgang på TV-ud.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-02-04 19:45

Hej

Popeye wrote:
> Jeg tænker på at købe et Canon A70 i USA....

Vær lige opmærksom på, at du ingen garanti har ved at købe derovre. I
den butik (www.microcenter.com) jeg købte mit havde jeg en 7 dages
"exchange warranty" hvis kameraet viste sig at være defekt. Derefter var
det slut medmindre jeg indsendte kameraet til Canon USA, som i øvrigt
ikke sendte kameraer udenlands igen.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk