Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
OSRAM 4543 pære?
Fra : Mic Holm

Dato : 21-02-04 20:05

En Osram 4543 står som "gelbgrün" på en tysk hjemmeside. Er den OK at bruge
ved SH fremkaldelse?

Hvad med en orange?

--M

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-02-04 20:26

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev :

>En Osram 4543 står som "gelbgrün" på en tysk hjemmeside. Er den OK at bruge
>ved SH fremkaldelse?

Ja.

>Hvad med en orange?

Det er lidt, hvad man foretrækker, en orange pære giver lidt mere
lys, men det kan være lidt sværere at se om billedet er korrekt
eksponeret på papiret - synes jeg.
--
Knud

Fra : Egon Stich

Dato : 22-02-04 10:30

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
> En Osram 4543 står som "gelbgrün" på en tysk hjemmeside. Er den OK at
bruge
> ved SH fremkaldelse?
>
> Hvad med en orange?
>
> --M
>
> Hvis du vil være HELT sikker på lyset i mørkekammeret bør du holde dig til
rødt lys.

MVH
Egon.

Fra : Thomas Corell

Dato : 24-02-04 08:52

Mic Holm wrote:
> En Osram 4543 står som "gelbgrün" på en tysk hjemmeside. Er den OK at bruge
> ved SH fremkaldelse?

Pudsigt, jeg har netop sådan en. Den fejlede med Ilford MG papir
(papiret reagerede på lyset fra den).

Jeg lagde det ~1 meter fra pæren (halvt dækket af karton) i 5 minutter.
Det var _meget_ tydeligt at det ikke var godt.

Så min erfaring er et rungende nej.

--
Don't waste space

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-02-04 17:02

Thomas Corell <nospamplease@corell.dk> skrev :

>Pudsigt, jeg har netop sådan en. Den fejlede med Ilford MG papir
>(papiret reagerede på lyset fra den).

Med alm. fotopapir er der ingen problemer, tværtimod.
--
Knud

Fra : Mic Holm

Dato : 25-02-04 00:59

Hej Thomas,

Udenpå min MG pakke sidder der en label med teksten "ADVARSEL ! - MG må ikke
bruges sammen med gul-grøn mørkekammer lys"

--Michael