Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med EOS 300D
Fra : Jan R

Dato : 21-02-04 15:23

Jeg har for nylig anskaffet et Canon EOS 300D og glædede mig til at skulle
bruge mine gamle objektiver.

Jeg har blandt andet et Sigma 28-200. Hver gang jeg prøver at tage billeder
med det objektiv, får jeg en fejlmeddelelse "Err. 99", og kameraet tager
ikke noget billede.

Med venlig hilsen

Jan

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 21-02-04 15:31

Hej

Sigma objektiver har haft problemer med at fungere sammen med Canons nye
digitale kameraer, men man kan få dem "re-chipped" og så skulle de fungere.
"Re-chippingen" er gratis (har jeg hørt...)

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Mic Holm

Dato : 21-02-04 16:33

Prøv på objektivets laveste blænde (mindste tal) så virker de fleste. (Kør i
Av mode)

--M

Fra : fam. Ager

Dato : 21-02-04 17:53

hej

prøv at tage batteriet ud og sæt det i igen....
( ifølge instruktionsmanual side 125!)

m.v.h.
torben ager

---
T-man

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-02-04 20:34

On 2004-02-21, Jan R <reich@e-mail.dk> wrote:
> [...]
> med det objektiv, får jeg en fejlmeddelelse "Err. 99", og kameraet tager

Du kan tape kontakterne over, og bruge det i manuel mode,
eller du kan sende det til Sigma i Tyskland og få ny chip i det.

Det er problemet med ikke-Canon objektiver.

Fra : max

Dato : 21-02-04 20:45

"Povl H. Pedersen"
> On 2004-02-21, Jan R

> Du kan tape kontakterne over, og bruge det i manuel mode,
> eller du kan sende det til Sigma i Tyskland og få ny chip i det.
>
> Det er problemet med ikke-Canon objektiver.

Hm - hvorfor ikke bare tage ud til Fovitech
http://www.fovitech.dk/firmadok/dansk.htm
-max-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-02-04 21:34

On 2004-02-21, max <ma22x@hotmail.com> wrote:

> "Povl H. Pedersen"

> Hm - hvorfor ikke bare tage ud til Fovitech
> http://www.fovitech.dk/firmadok/dansk.htm
> -max-

Servicerer de objektiver de ikke nødvendigvis har solgt ?
Det ville da være penge ud af vinduet.

Fra : max

Dato : 21-02-04 21:51

"Povl H. Pedersen"

> Servicerer de objektiver de ikke nødvendigvis har solgt ?
> Det ville da være penge ud af vinduet.

Penge ud af vinduet ved jeg ikke noget om, måske er det
et problem man har hvis man køber Canon )
De fixede mit objektiv uden problemer - 30minutter )-max-

Fra : Jan R

Dato : 21-02-04 21:47

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Povl H. Pedersen"

> Hm - hvorfor ikke bare tage ud til Fovitech
> http://www.fovitech.dk/firmadok/dansk.htm
> -max-

Mener du at Fovitech kan rechippe, eller skal jeg købe et af deres lækre
objektiver?