Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan denne linse laves?
Fra : jr

Dato : 21-02-04 13:13

Jeg har en 10år gammel Canon Zoom Lens EF 75-300mm 1:4-5.6 der har nogle
problemer med autofocus. Der virker som om at USM motoren går lidt trægt og
trænger til at blive "smurt" (Ved ikke om man kan smøre sådan en karl)
Der skal gerne indtil flere tryk på knappen for at stille skarpt. Problemet
er specielt blevet udtalt efter at jeg har skiftet kamera hus fra Canon EOS
650 til 300D. Jeg har renset kontakter uden mærkbar virking.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 21-02-04 14:17

Hej

Jeg har lige fået skiftet autofokus motor og blændegear i en Sigma 28-70
f:2,8, det kostede 900 kr, og det startede lidt ligesom dit, så laves det
kan det sikkert, men om det kan svare sig ???

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Leif Elsborg

Dato : 21-02-04 16:46

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse
> [...]
> f:2,8, det kostede 900 kr, og det startede lidt ligesom dit, så laves det
> kan det sikkert, men om det kan svare sig ???

Cut

Hej Rene

Kunne du ikke fortælle hvor du fik skiftet motoren, prisen lyder meget
rimelig

Leif Elsborg
www.elsborg1.dk
Leif@NOSPAMelsborg1.dk (husk fjern NOSPAM)

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 21-02-04 20:03

Det var gennem Japan Photo hos PW service (tror jeg de hed...)

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Mic Holm

Dato : 21-02-04 22:30

Man kan selv aflevere det hos PW Service, så går det hurtigere, og er
billigere. De bor i ballerup.

--M

Fra : Søren Blom

Dato : 21-02-04 14:18

> [...]
EOS
> 650 til 300D. Jeg har renset kontakter uden mærkbar virking.

Uden tvivl det kan laves, spørgsmål er mere om det er prisen vær, for at få
lavet foto udstyr er en bekostelig affære, så måske kan det bedre betale sig
for dig at købe et nyt tilsvarende objektiv.
Nu skriver du ikke lige hvor du bor i landet, men bor du i Københavns
område, så på Istedgade (af alle steder) lægger der vist stadig et
fotoværksted (tænker ikke på Foto/C pro på Gasværksvej), prøv at snak med
dem. Men du må nok se i øjene at det er billigere ta købe nyt.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Mic Holm

Dato : 21-02-04 14:58

Jeg har reperaret et par objektiver (og ødelagt nogen) men jeg vil godt
prøve at fixe dit objektiv - ingen garentier

--Michael, Vanløse

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 21-02-04 17:55

> [...]
> fra Canon EOS 650 til 300D. Jeg har renset kontakter uden mærkbar virking.

Jeg købte for en måneds tid siden en Canon EF 75-300 4-5.6 for 850,- brugt
selvfølgelig, men jeg tror ikke det kan betale sig for dig at reparere den,
ift. prisen på den...

Martin Kaltoft