Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad med fremtiden?
Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 12:55

Hey

Tænker ofte på alle de folk som vælger et eller andet program til at
katalogisere sine billeder med.
Har man egentlig tænkt på fremtiden?
Det er jo meget fint at man kan finde et eller andet skummelt program som
lige kan det man ønsker, men om 5-10-15 år når PC'en kører med et andet
styresystem Windows ZR så er det jo ikke særlig sansynligt at det stadig
fungerer og man ved heller ikke om opdateringer er kommet.

Det vil så være spildt arbejde at indtaste kommentarer til alle sine
billeder hvis det alligevel ikke er en defacto standard.

--
Tom

Fra : Jensb

Dato : 21-02-04 13:26

> [...]
>
> Det vil så være spildt arbejde at indtaste kommentarer til alle sine
> billeder hvis det alligevel ikke er en defacto standard.

Jeg er 100% enig. Mit valg har også været bare at sortere mine billeder i
mapper, og så har Windows XP (og sandsynligvis også alle fremtidige Windows
versioner) jo den fantastiske mulighed, at man kan få vist alle filerne som
thumbnails. Så hvor jeg med windows 98 måske bedre kunne forstå at man
brugte forskellige programmer til at organisere med, så bliver mit eget
behov for orden i billederne, fuldt ud opfyldt af Windows XP.

Jens

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-02-04 13:31

On 2004-02-21, Tom <> wrote:
> [...]
> styresystem Windows ZR så er det jo ikke særlig sansynligt at det stadig
> fungerer og man ved heller ikke om opdateringer er kommet.

Virtual PC, VMWare ....

> Det vil så være spildt arbejde at indtaste kommentarer til alle sine
> billeder hvis det alligevel ikke er en defacto standard.

JPEG er en standard.