Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
thumbplus
Fra : rasmus carlsen

Dato : 20-02-04 23:43

hejsa,

har fået dette program anbefalet, men jeg kan sgu ikke få det til at virke
.... ved opstart får jeg følgende fejl:

"Drive d:\ does not have a volume label, which ThumbsPlus uses to associate
thumbnails with disk files. Please enter a new label for the disk".

Hvad hulan betyder det og hvad gør jeg ved det?

ras

Fra : Thomas Madsen

Dato : 20-02-04 23:52

rasmus carlsen skrev:

> Hvad hulan betyder det og hvad gør jeg ved det?

Markerer drevet inde i Denne Computer, trykker F2 og giver drevet et
navn.

--
Hilsen
Madsen

Fra : rasmus carlsen

Dato : 21-02-04 00:11

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Markerer drevet inde i Denne Computer, trykker F2 og giver drevet et
> navn.

- tak det virkede ... nu skal jeg bare se om jeg kan hitte ud af at bruge
det ...

ras

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-02-04 00:53

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Markerer drevet inde i Denne Computer, trykker F2 og giver drevet et
>navn.

Vil det reelt sige at dette udmærkede program kræver at men giver sine
drev en (et?) volume? Det har jeg altid gjort, men kender ingen andre
programmer der forlanger det. Det lyder temmelig skørt.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Mic Holm

Dato : 21-02-04 09:14

Det er vel en let og billig og frem for alt cross-platform måde at holde
styr på hvor billederne ligger. Alle andre systemer (UNIX, MAC etc) bruger
nemlig volume navne til at identificere diske - det er kun DOS der bruge
c:\.

//M

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-02-04 10:08

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev:

>Alle andre systemer (UNIX, MAC etc) bruger
>nemlig volume navne til at identificere diske - det er kun DOS der bruge
>c:\.

Aha! Umiddelbart forekommer det redundant på en windåze.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 21-02-04 10:34

Peter Loumann wrote:

> Aha! Umiddelbart forekommer det redundant på en windåze.

Der er vel i forvejen omkring 60% redundans i det der Windows

Det er en meget god idé at bruge volume-navne fremfor drevbetegnelser,
fordi drevbetegnelserne sagtens kan risikere at blive ændret ved
ændringer i hardwareopsætningen. Desværre behøver volume-navne ikke at
være entydige og varige, men det er et godt bud på en identifikation.

--
Vh Kurt http://www.aub.dk/~kkjen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 21-02-04 01:13

Peter Loumann skrev:

> Vil det reelt sige at dette udmærkede program kræver at men
> giver sine drev en (et?) volume?

Åbenbart.

> Det har jeg altid gjort,

Me2.

> men kender ingen andre programmer der forlanger det. Det lyder
> temmelig skørt.

Jeg var heller ikke klar over, at Thumbplus kræver det, før
jeg læste Rasmus' <news:J3wZb.10711$mZ7.2375@news.get2net.dk>
og kender heller ikke til andre programmer, som kræver det.

--
Hilsen
Madsen