Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Slaveblitz følger ikke med
Fra : PM

Dato : 20-02-04 23:06

Har et Canon Digitalt kamera, der desværre har en lidt lille blitz.

Fra sidste århundrede har jeg to slaveblitz, men deres lyskilder bliver IKKE
fanget i kameraet til trods for, at det er kameraets blitz, som udløser dem

Er slaverne for sløve ??

PM

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 20-02-04 23:12

PM wrote:
> [...]
> fanget i kameraet til trods for, at det er kameraets blitz, som udløser dem

De er muligvis tværtimod for hurtige Mange kameraer blitzer en gang
før billedet tages for at undgå røde øjne. Hvis din slave udløses af det
første glimt er det overstået før billedet tages med næste glimt.

Mvh Lars Sch-M

Fra : Kenneth

Dato : 20-02-04 23:39

"PM" <ps98@Zteliamail.dk> skrev i en meddelelse news:c160cr$lqo$1@sunsite.dk...
> [...]
> fanget i kameraet til trods for, at det er kameraets blitz, som udløser dem

Mange digital kameraer afgiver to glimt, det føste til at indstille hvidbalancen efter, ikke at forveksle med anti-rødøje flash. Din slave reagerer på det første glimt, og derfor for tidligt. Jeg havde det samme problem, men fandt en løsning til at få slaven til at reagere på andet glimt. Det kostede ikke særligt meget, tror kun jeg købte komponenter for ca. kr 40. Jeg kan ikke lige huske hvor, men jeg mener stadig jeg har diagrammet liggende.
Mvh
Kenenth

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 07:36

Det lyder meget interessant, vil du venligst sende diagrammet til mig?

Mvh.

Tom

Fra : Mic Holm

Dato : 21-02-04 09:12

Hvordan laver kameraet så lysmåling?

Jeg vil også gerne have diagrammet

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-02-04 09:33

On Fri, 20 Feb 2004 23:06:14 +0100, "PM" <ps98@Zteliamail.dk> wrote:

> [...]
>fanget i kameraet til trods for, at det er kameraets blitz, som udløser dem

Det er de 2 flash (pre-flash), som giver udløsningen af din slave.

Benytte selv 2 slave flash i forbindelse med min Canon A70 med stor
succes. Jeg benytter M-mode som ikke giver pre-flashen, og da jeg
alligevel tilpasser lyslægningen efter parapylerne mv. generer M-mode
egenligt ikke.

Jeg har forsøgt at bygge en unit til at fjerne pre-flashen fra Charles
Naumanns web:

http://hiwaay.net/~cnaumann/smartpc/flash.html

Jeg kunne ikke få den til at virke stabilt, jeg tro det skyldes at min
Braun 370BVC-flash har 21 Volt mellem kontakterne, hvor opstillingen
er for ca. 9V. Det lykkes mig ikke at ændre modstandene mv. nok til at
jeg kunne få den til at virke - men har således fundet en løsning jeg
kan leve med.

Når jeg benytter 370-flashen alene sammen med A70 med stor reflektor
lader jeg flashens automatik styre blænden, så også her virker M-moden
uden problemer på A70.

Håber dette kunne være en hjælp - indtil du evt. får en opstilling til
at virke som fjerne pre-flashen.

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: henj@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : PM

Dato : 22-02-04 10:03

Hej Lars
Tak for dir svar som jeg ser flere får glæde af.
Desværre har jeg ikke den tekniske formåen, så jeg må
nøjes med de lidt mørke billeder i større lokaler.

Preben Müller